ik ben alleen bij de dressuurhengsten wezen kijken. Vond de eindpresentie van Aqiedo wat tegenvallen met de gastruiter erop. Wat hectisch, vlug en af en toe tegen de hand, hij is immers al 4 jaar. De 3 jarigen hadden wat moeite met de gastruiters. Beiden pakten trouwens de hengsten totaal verschillend aan. Dat de Gribaldi onder de gastruiter een goed achterbeen kreeg, was een verdienste van de gastruiter, dit heeft hij nog niet eerder laten zien. De Jazz begon met een zwak achterbeen, loopt ook erg wijd achter, maar verbeterde wel licht tijdens de presentatie. De Sandreo laat (te) weinig zien. De Uphill weet ik niet wat ik daar zo van moet denken, toch te weinig in beweging en exterieur. De Johnson verbeterde zich het beste, maar hij wordt ook zeer positief beoordeeld op zijn meewerkende karakter. Dus had hij het minste moeite met de gastruiter. Maar hij komt toch wat beknopt over, en heeft wat weinig ruimte in beweging. De Flemmingh vond ik beter dan 2 weken geleden. Al meer gesloten met de galop. Mooi achterbeen, lang voorbeen, mooie kap erop. Inderdaad gewoon compleet.
Lisette12
Geplaatst: 10-05-09 18:16
Voor de springliefhebbers onder ons. Ik heb net gelezen dat helaas nummer 22 (Verdi) doorgestuurd is naar het najaarsonderzoek.
donchicka
Geplaatst: 11-05-09 10:48
Klopt het dat op 16 mei de definitieve uitslag komt voor dit verrichtingsonderzoek? Is dat dan ook weer met publiek of zijn alle zgn. 'publieksmomenten' al geweest? Wil mijn Jazz merrie namelijk met Beckham insemineren maar zou het wel leuk vinden hem nog even in het echt te zien.
18 mei is de eindpresentatie, de laatste officiele beoordeling is op 13 mei...woensdag dus. Vanaf 8u de springhengsten, 's middags de dressuurhengsten.
Frenka
Geplaatst: 11-05-09 12:19
Gaan er nog bokkers kijken woensdag? Fokfanaat kunnen we weer van je talenten als fotograaf gebruik maken?
vandaag was ie iig niet zo braaf, tot 2 keer toe in rengalop dr vandoor gaan en heel moeilijk terug te krijgen. (ja oke ze reden buiten is natuurlijk heel anders) ik weet niet precies waarom ze m eruit hebben gehaald. zo groot waren mn oren niet
misterA
Geplaatst: 13-05-09 19:04
Pannie schreef:
de flemming en de johnson liggen er iig uit dat ik zeker weet..
Dan blijft er niet zo veel meer over. De Sandreo mag ook naar huis. Er was er eigenlijk niet een waar ik echt warm van werd. Geen echte topper. De beste in beweging is imo de Uphill, maar komt in bouw en type nogal wat te kort. Het zal me verbazen als de Flemmingh er uit is, vandaag inderdaad niet gemakkelijk, maar wat model en beweging betreft, de beste.
Laatst bijgewerkt door misterA op 13-05-09 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt
De Flemmingh vond ik toch een van de beste... Jammer dat hij eruit is! Het zijn en blijven wel jonge hengsten...
fokkertje
Geplaatst: 13-05-09 20:12
Waarom wordt de flemmingh die alles heeft wat een goed dressuurpaard c.q. hengst nodig heeft, t.w. hengstenuitstraling, door zeer goed achter- en voorbeengebruik bergopwaarts bewegend, eruit gestuurd omdat ie zogenaamd bandieterig is in het goede zin des woords....!!!???? Raar toch!!!
Wij zijn geen jury, dus oordelen over of ze wel of geen gelijk hebben is denk ik niet nodig... Ze zullen een hengst er niet zomaar uit sturen! Hier zal vast een hele goede reden voor zijn! Ben wel erg benieuwd wat de reden is..
Het blijft toch vreemd, geen enkel signaal (alleen maar positieve dingen gelezen) dat de hengst twijfels zou geven. Tuurlijk hij schrok vandaag 2x op dezelfde plaats, en de ruiter wist hem niet makkelijk terug te pakken, maar dat kan toch niet HET punt zijn...
Hoe is het trouwens met de springhengsten afgelopen? Hoeveel zijn er daar van door? En welke?
Sjoert
Geplaatst: 13-05-09 23:09
Pannie schreef:
haha dat mag de eigenaar kwam toch echt heel serieus over..