meredith schreef:leuk om te volgen die verslagen van kennersscheelt weer een hoop huisbezoekjes aan de heren hh.
Mag toch hopen dat je je hengstenkeuze niet laat afhangen van FA-geneuzel.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
meredith schreef:leuk om te volgen die verslagen van kennersscheelt weer een hoop huisbezoekjes aan de heren hh.
Sjoert schreef:Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik vond de dressuuromheining echt verschrikkelijk.
Dat ziet er niet uit op de foto
Sjoert schreef:Dit vind ik zelf een fantastisch paard.
TICKELS schreef:Ik ben het grotendeels wel eens met de medebokkers die ook aanwezig waren in Hengelo.
Dat scheelt mij natuurlijk véél typwerk![]()
Ik vond de paarden zowel in de L als M erg hoog ingesteld werden (op een uitzondering na), nageeflijkheid was ver te zoeken.
Veel paarden konden het niet verwerken en er waren veel ruiters die de trein nog moesten halen...
Vond het deelnemersveld matig bezet, ook bij het springen waren er minder als andere jaren. 22:00 uur was het afgelopen terwijl het vorig jaar nog 23:30 was!
sarabande schreef:asjemenou schreef:Volgens Amaze viel hij niet op, dus hij viel ook niet negatief op.
Volgens mij gaat het over dekhengsten en niet over een onderlinge manege wedstrijd.
Sjoert schreef:meredith schreef:leuk om te volgen die verslagen van kennersscheelt weer een hoop huisbezoekjes aan de heren hh.
Mag toch hopen dat je je hengstenkeuze niet laat afhangen van FA-geneuzel.
meredith schreef:FA- geneuzel? sorry had het zo nog niet bekeken![]()
Dacht dat de mensen hier proffesioneel oordelen aan het geven waren.
MargreetB schreef:Verder moet er natuurlijk wel een geschikte accomodatie zijn... Wellicht is Zwolle een optie? Zwolle International wordt komend jaar in ieder geval in januari gehouden (ipv maart, zoals de afgelopen jaren), dat zou al beter in de agenda passen. Maar dan blijf je nog in Overijssel (net als Hengelo).
Sjoert schreef:Dit vind ik zelf een fantastisch paard.
Sjoert schreef:Hmm zal later andere laten zien
celano schreef:Niks ten nadele van jou Sjoert, want de technische kwaliteit van de foto lijkt me (als leek) erg hoog, maar dat achterbeen! Staat op de grond terwijl het voorbeen een halve meter van de grond is! Oeps..... dat is dus precies wat we NIET willen.
Kan natuurlijk een momentopname geweest zijn (dat is het sowieso), maar als dat paard zo draaft zou ik er niet blij mee zijn!
CGJ12 schreef:celano schreef:Niks ten nadele van jou Sjoert, want de technische kwaliteit van de foto lijkt me (als leek) erg hoog, maar dat achterbeen! Staat op de grond terwijl het voorbeen een halve meter van de grond is! Oeps..... dat is dus precies wat we NIET willen.
Kan natuurlijk een momentopname geweest zijn (dat is het sowieso), maar als dat paard zo draaft zou ik er niet blij mee zijn!
Het was me nog niet opgevallen, maar die foto ziet er inderdaad vreemd uit.
Al was het alleen al omdat deze hengst zijn achterbenen juist zeer goed opneemt! Bij elke drafpas toch al gauw een centimeter of 15.
Het lijkt me eerder optisch bedrog. Gezien het voorbeen kan het bijna niet zo zijn dat het achterbeen de grond NOG raakt, of AL raakt.
In dat geval kan het alleen gebeuren in het "zweefmoment" hetgeen ik me bijna niet kan voorstellen. Veel paarden tikken met de teen van het achterbeen nog even de grond aan in de zweeffase ("scheppen" heet dat), maar daar heb ik deze hengst absoluut niet op kunnen betrappen...
karinna schreef:krackertje schreef:Ziesto is vrij van de grote 3, dat is zeker een plus aan deze hengst, ook komt hij uit een beste stam. Enige maar aan zijn papier vind ik de hengst Clavecimbel....die had er voor mij niet tussen hoeven zitten.
Wederom als ik mag vragen"waarom?"
Hoopte eigenlijk dat via hem "wat langer gelijnde" paarden van zouden kunnen komen.
Volgens het aanparingsadvies, moet de aangeboden merrie een ongecompliceerd karakter hebben...., dus....
mbkaatje schreef:Vooralsnog ga ik er ook vanuit dat het of een momentopname is, of optisch bedrog.
CGJ12 schreef:CGJ was ook present (anders gaat het ook niet door)
Degene die nog wel even bijzonder grappig deed was dat beestje onder Erik van den Wildenberg. Don Jovi of zo. Die gaf nog een paar fraai staaltjes van gymnastiek weer. Doet ie blijkbaar vaker, want Erik kwam totaal niet in de problemen. [/size]