Hengstencompetitie 2008/2009

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: Hengstencompetitie 2008/2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:33

meredith schreef:
leuk om te volgen die verslagen van kenners Lijst scheelt weer een hoop huisbezoekjes aan de heren hh. Haha!

Mag toch hopen dat je je hengstenkeuze niet laat afhangen van FA-geneuzel.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:33

Sjoert schreef:
Ik zal wel een zeikerd zijn, maar ik vond de dressuuromheining echt verschrikkelijk.
Dat ziet er niet uit op de foto

Goh, dat zeiden wij en mijn instructeur ook al!

Ik durf erom te wedden dat ons paard er naar zou kijken, dat hoort toch niet zo?
Maar ja, misschien was het wel tijdgebrek, de ring moest ook nog gesleept worden en de gordijnen moesten nog naar beneden. Het dressuur begon daardoor ook al wat later.
Misschien was het wachten op meer publiek?
Ik was er om 11:00 en ben bij het losrijden gaan kijken, er was toen nog maar een handjevol mensen...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:38

Vind de dressuuromheining ook echt verschrikkelijk! Gebeurt op een amateurs wedstrijdje nog niet!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:40

Sjoert schreef:
Dit vind ik zelf een fantastisch paard.
Afbeelding

Inderdaad een erg leuk paard maar die achtergrond (hekjes) lijken wel neergezet door een persoon die onder invloed was...

Sjoerd, kun je dat niet fotoshoppen? Na de Almelose ruiterdagen heb je toch genoeg ervaring opgedaan Haha!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:41

Net een heuvellandschap zo haha!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:55

Ik ben het grotendeels wel eens met de medebokkers die ook aanwezig waren in Hengelo.
Dat scheelt mij natuurlijk véél typwerk Tong uitsteken

Ik vond de paarden zowel in de L als M erg hoog ingesteld werden (op een uitzondering na), nageeflijkheid was ver te zoeken.
Veel paarden konden het niet verwerken en er waren veel ruiters die de trein nog moesten halen...

Vond het deelnemersveld matig bezet, ook bij het springen waren er minder als andere jaren. 22:00 uur was het afgelopen terwijl het vorig jaar nog 23:30 was!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:58

TICKELS schreef:
Ik ben het grotendeels wel eens met de medebokkers die ook aanwezig waren in Hengelo.
Dat scheelt mij natuurlijk véél typwerk Tong uitsteken

Ik vond de paarden zowel in de L als M erg hoog ingesteld werden (op een uitzondering na), nageeflijkheid was ver te zoeken.
Veel paarden konden het niet verwerken en er waren veel ruiters die de trein nog moesten halen...

Vond het deelnemersveld matig bezet, ook bij het springen waren er minder als andere jaren. 22:00 uur was het afgelopen terwijl het vorig jaar nog 23:30 was!

Dat vind ik sowieso vaak, ook in de basissport. Van voor heel hoog, maar van achter het niet aan kunnen. De balans is dan zoek. Gisteren heb ik ze dus niet zien lopen, dus ik kan er niet over oordelen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:59

sarabande schreef:
asjemenou schreef:
Volgens Amaze viel hij niet op, dus hij viel ook niet negatief op. Knipoog

Volgens mij gaat het over dekhengsten en niet over een onderlinge manege wedstrijd.

Haha wat een humor ...
Zoals Alsjemenou al goed had begrepen;hij viel niet op ,dus niet erg slecht en ook niet erg goed ,niet goed genoeg dus !

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:05

Sjoert schreef:
meredith schreef:
leuk om te volgen die verslagen van kenners Lijst scheelt weer een hoop huisbezoekjes aan de heren hh. Haha!

Mag toch hopen dat je je hengstenkeuze niet laat afhangen van FA-geneuzel.

FA- geneuzel? sorry had het zo nog niet bekeken Bloos
Dacht dat de mensen hier proffesioneel oordelen aan het geven waren.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:08

meredith schreef:
FA- geneuzel? sorry had het zo nog niet bekeken Bloos
Dacht dat de mensen hier proffesioneel oordelen aan het geven waren.

Volgens mij is hier het gros, amateur/liefhebber !

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:20

MargreetB schreef:
Verder moet er natuurlijk wel een geschikte accomodatie zijn... Wellicht is Zwolle een optie? Zwolle International wordt komend jaar in ieder geval in januari gehouden (ipv maart, zoals de afgelopen jaren), dat zou al beter in de agenda passen. Maar dan blijf je nog in Overijssel (net als Hengelo).

In Assen naast de A28 staat dit complex, http://www.sunrise-stables.nl/web%20sun ... /index.htm
De rijhallen van Sunrise-Stables beschikken over een Semper Equitare bodem met eb- en vloed systeem.

Jammer alleen dat ze er zo weinig nog mee doen..

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:34

Sjoert schreef:
Dit vind ik zelf een fantastisch paard.
Afbeelding

Sorry, maar wat een afschuwelijke foto!

Niks ten nadele van jou Sjoert, want de technische kwaliteit van de foto lijkt me (als leek) erg hoog, maar dat achterbeen! Staat op de grond terwijl het voorbeen een halve meter van de grond is! Oeps..... dat is dus precies wat we NIET willen.

Kan natuurlijk een momentopname geweest zijn (dat is het sowieso), maar als dat paard zo draaft zou ik er niet blij mee zijn!

edit: die hekjes zijn inderdaad om te janken....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:36

Hmm zal later andere laten zien Lachen

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:46

Sjoert schreef:
Hmm zal later andere laten zien Lachen

niet dat we je serieus nemen hoor, je hoeft ons niet te overtuigen met al die geneuzel foto,s van je (haha)

grapje sjoert kon het niet laten. Extreme duivel

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:48

Duivel

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:08

Dat Johnson niet fokt durf ik te contesteren, maar dat zal er ook wel veel mee te maken hebben dat ik er zelf een veulen van dit jaar van heb.
Weliswaar niet zelf de hengst gekozen (merrie drachtig gekocht) maar ik ben er achteraf toch enorm blij mee. Fijn, groot genoeg en hij kan in mijn ogen zeer deftig lopen, m'n Johnson x Rubinstein...

Tja, wat kan je nu al zeggen van een hengst diens eerste jaargang nu onder het zadel komt?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:01

celano schreef:
Niks ten nadele van jou Sjoert, want de technische kwaliteit van de foto lijkt me (als leek) erg hoog, maar dat achterbeen! Staat op de grond terwijl het voorbeen een halve meter van de grond is! Oeps..... dat is dus precies wat we NIET willen.

Kan natuurlijk een momentopname geweest zijn (dat is het sowieso), maar als dat paard zo draaft zou ik er niet blij mee zijn!

Het was me nog niet opgevallen, maar die foto ziet er inderdaad vreemd uit.
Al was het alleen al omdat deze hengst zijn achterbenen juist zeer goed opneemt! Bij elke drafpas toch al gauw een centimeter of 15.
Het lijkt me eerder optisch bedrog. Gezien het voorbeen kan het bijna niet zo zijn dat het achterbeen de grond NOG raakt, of AL raakt.
In dat geval kan het alleen gebeuren in het "zweefmoment" hetgeen ik me bijna niet kan voorstellen. Veel paarden tikken met de teen van het achterbeen nog even de grond aan in de zweeffase ("scheppen" heet dat), maar daar heb ik deze hengst absoluut niet op kunnen betrappen...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:07

Ik kon het helaas allemaal niet redden woensdagavond, maar heeft iemand Verdi zien springen? En zo ja, hoe deed ie 't?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:31

CGJ12 schreef:
celano schreef:

Het was me nog niet opgevallen, maar die foto ziet er inderdaad vreemd uit.
Al was het alleen al omdat deze hengst zijn achterbenen juist zeer goed opneemt! Bij elke drafpas toch al gauw een centimeter of 15.
Het lijkt me eerder optisch bedrog. Gezien het voorbeen kan het bijna niet zo zijn dat het achterbeen de grond NOG raakt, of AL raakt.
In dat geval kan het alleen gebeuren in het "zweefmoment" hetgeen ik me bijna niet kan voorstellen. Veel paarden tikken met de teen van het achterbeen nog even de grond aan in de zweeffase ("scheppen" heet dat), maar daar heb ik deze hengst absoluut niet op kunnen betrappen...

Ik denk dat dit dichter bij de waarheid is.
Sjoert heeft er nog wel 1 hier voor en daarna Knipoog

Afbeelding

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:36

karinna schreef:
krackertje schreef:
Ziesto is vrij van de grote 3, dat is zeker een plus aan deze hengst, ook komt hij uit een beste stam. Enige maar aan zijn papier vind ik de hengst Clavecimbel....die had er voor mij niet tussen hoeven zitten.

Wederom als ik mag vragen Bloos "waarom?"
Hoopte eigenlijk dat via hem "wat langer gelijnde" paarden van zouden kunnen komen.

Volgens het aanparingsadvies, moet de aangeboden merrie een ongecompliceerd karakter hebben...., dus....

Clavecimbel geeft, naar wat ik er tot nu toe van gezien heb, geen kracht aan de achterkant, karakter kan ook wat lastiger zijn. Wij hebben 5 veulens gefokt uit onze merrie en alleen die van Clavecimbel was om te janken, die had ook erg veel weg van haar vader aan de achterkant.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:37

Dat is al een tijdje geleden dat er met pijltjes en streepjes gewerkt is Haha!

Ik heb 'm nu niet zien lopen, maar ik heb Johnson nooit op een slecht achterbeen kunnen betrappen. Vooralsnog ga ik er ook vanuit dat het of een momentopname is, of optisch bedrog.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:39

mbkaatje schreef:
Vooralsnog ga ik er ook vanuit dat het of een momentopname is, of optisch bedrog.

Afbeelding

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:06

Ik begrijp je wel hoor ceassario, maar vooralsnog geef ik 'm het voordeel van de twijfel.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:09

Het is optisch net als met de hekjes die lopen eigenlijk ook rechtdoor Clown
Maar ik heb Johnson ook niet op een verkeerd achterbeen kunnen betrappen de laatste jaren. Als jonge hengst vond ik hem wel een beetje vreemd achter.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:15

CGJ12 schreef:
CGJ was ook present (anders gaat het ook niet door)
Degene die nog wel even bijzonder grappig deed was dat beestje onder Erik van den Wildenberg. Don Jovi of zo. Die gaf nog een paar fraai staaltjes van gymnastiek weer. Doet ie blijkbaar vaker, want Erik kwam totaal niet in de problemen. [/size]

Erik rijdt Don Jovi nog maar een week of 2/3 of zo.
Maar kan gewoon heel goed rijden en heeft gevoel met het paard als deze een keer wegspringt.
Hij staat bij ons op stal met zijn hengst Sigal, Sandro Hit x Welt Hit II. Geweldig knap paard met super bewegingen. Heel gedragen en toch actief.
Daar gaan we ook nog meer van zien denk ik.