2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:54

Wilde hij ze zo goedkoper slaan dan? Ik begrijp het niet.
Hij was bij het meerendeel van de paarden negatief aanwezig vond ik, ik denk niet alleen bij de veilinghengsten.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:56

ik vind trouwens ook dat de afstand wel wat ruimer mag, want je zag ze wel heel vaak omhoog springen, en weer naar beneden komen. ik miste wel een beetje rek, zodat je later als ruiter niet in de landing voorover van je paard stuiterd.

misschien juist 'proberen' beter te laten springen? ik weet het niet, maar erger me al jaren aan hem. behalve als commentaar bij de dressuur, dat ziet ie weer geweldig goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:58

Dat was dan ook veel gehoord commentaar, hij heeft veel verstand van dressuurpaarden maar in de kooi bij het vrijspringen heeft hij niks te zoeken.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:23

Ik moet zeggen dat ik de kritiek een beetje overdreven vindt. Er waren ook een aantal bij die dankzij de extra tik niet in de oxer klapten. Hij mag dan meer een dressuurman zijn dan een springman, maar hij heeft echt wel verstand van een paard en volgens mij is de jury ook tevreden over hem.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:14

In de column van D.W. Rosie in het sportpaard, gaat D. nog even in op het eruit zetten van de Karandasj x Madison. Dat ervaren paardenmensen als kleine jongetjes de ring uit worden gezet. Hoe de jury dat lef kan hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:20

Pascha schreef:
In de column van D.W. Rosie in het sportpaard, gaat D. nog even in op het eruit zetten van de Karandasj x Madison. Dat ervaren paardenmensen als kleine jongetjes de ring uit worden gezet. Hoe de jury dat lef kan hebben.

Zou wel erg worden als de jury hun oordeel af gaat laten hangen van de eigenaren, dat wordt ze trouwens altijd al verweten.
Zou toch te gek zijn als de jury het lef niet had om daaraan voorbij te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:22

weule schreef:
ik vind trouwens ook dat de afstand wel wat ruimer mag, want je zag ze wel heel vaak omhoog springen, en weer naar beneden komen. ik miste wel een beetje rek, zodat je later als ruiter niet in de landing voorover van je paard stuiterd.

misschien juist 'proberen' beter te laten springen? ik weet het niet, maar erger me al jaren aan hem. behalve als commentaar bij de dressuur, dat ziet ie weer geweldig goed!

Johan Hamminga dus Haha!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:23

Sarabande,het is natuurlijk ook erg lastig om het verschil tussen trixen en puur talent te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:23

Overigens sinds wanneer is Johan alleen dressuurman. Hij is hardstikke allround.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:33

Ik heb hem iig een keer als deelnemer gezien in het M springen op de Hippiade en vergeet niet dat hij heel veel verrichtingsonderzoeken heeft meegemaakt en ook al heel veel in die kooi heeft gestaan. Maar goed, ik was er niet bij en kan er dus niet over oordelen, maar verstand heeft ie er wél van!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:40

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:53

Aan dat stukje moest ik ook direkt denken Bloos

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 08:47

zeanine schreef:
Ik moet zeggen dat ik de kritiek een beetje overdreven vindt. Er waren ook een aantal bij die dankzij de extra tik niet in de oxer klapten. Hij mag dan meer een dressuurman zijn dan een springman, maar hij heeft echt wel verstand van een paard en volgens mij is de jury ook tevreden over hem.

Dat de jury tevreden over hem is geeft al over hen te denken!
Ze houden elkaar toch wel de hand boven het hoofd.

JH is 2 uurtjes uit de kooi geweest en daar klaarde het vrijspringen overduidelijk van op.
De rest vd aanjagers hadden meer inzicht als hij.
Hij liet de paarden letterlijk en figuurlijk op hun muil gaan!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:16

@ zeanine: volgens jou is de jury tevreden over hem, hoe kom je daarbij?
Ik heb namelijk in elk geval van iemand die dichtbij het vuur zit (functie binnen bestuur kwpn en in de regio en ik dacht zelfs adviseur van de commissie, of in elk geval was hij dat) wel iets anders begrepen.

Ik erger mij persoonlijk al jaren aan zijn gedrag in de kooi bij de springhengsten. bij de dressuur hoor je mij niet over hem, en helemaal niet in zijn commentaar, dat is werkelijk een verrijking. Maar laat dat springena alstjeblieft door een ander begeleiden.

(of zou hij hebben willen bewijzen dan 7.20 tekort was? door ze lekker voorwaarts te slaan? want stel dat dan de afstand richting de 8 meter gaat, dan moet hij ze zweep stil houden Knipoog )

edit: offtopic: weet iemand waar rousseau op het moment zelf is? kan op de site van hilltop niets vinden namelijk. En op welk station in Nederland is diepvries van hem verkrijgbaar, of informatie hierover?
Laatst bijgewerkt door weule op 06-02-08 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:19

wonderboy schreef:
foto's? Tong uitsteken had het zelf iets te druk om zelf foto's te maken. Dus dach misschien heeft er wel iemand een foto van Zuidenwind gemaakt..

Afbeelding

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:37

weule schreef:
edit: offtopic: weet iemand waar rousseau op het moment zelf is? kan op de site van hilltop niets vinden namelijk. En op welk station in Nederland is diepvries van hem verkrijgbaar, of informatie hierover?

Cute schreef:
Je hoeft niet te vliegen, naar Nederwetten rijden is genoeg.

antwoord op je vraag Weule (ondanks dat het off topic is.....)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:06

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 16:58

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 17:02

over J. Hamminga...

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:49

weule schreef:
@ zeanine: volgens jou is de jury tevreden over hem, hoe kom je daarbij?
Ik heb namelijk in elk geval van iemand die dichtbij het vuur zit (functie binnen bestuur kwpn en in de regio en ik dacht zelfs adviseur van de commissie, of in elk geval was hij dat) wel iets anders begrepen.

Ik erger mij persoonlijk al jaren aan zijn gedrag in de kooi bij de springhengsten. bij de dressuur hoor je mij niet over hem, en helemaal niet in zijn commentaar, dat is werkelijk een verrijking. Maar laat dat springena alstjeblieft door een ander begeleiden.

(of zou hij hebben willen bewijzen dan 7.20 tekort was? door ze lekker voorwaarts te slaan? want stel dat dan de afstand richting de 8 meter gaat, dan moet hij ze zweep stil houden Knipoog )

aangezien hij het al vele jaren doet en ook de hoofdbegeleider is lijkt het mij niet meer dan logisch dat ze tevreden zijn, anders zouden ze hem toch wel wegsturen. Ik heb in Ermelo met hem in de kooi gestaan en geen wanklanken gehoord toen van publiek, jury of andere kwpn prominenten

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:00

dat is dan nu blijkbaar wel anders, boel mensen hadden het erover op de tribune en nu hier op bokt weer een aantal. Hoop dat het KWPN het meeneemt in de evaluatie, wij gaan er op de regiovergadering in elk geval eens naar vragen.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 21:01

Dus als je jarenlang ergens aan mee werkt wil dat ten alle tijden zeggen dat je ergens goed in bent???
Dream on!!!
Als mijn paard daar in de kooi had gesprongen had ik die kerel naar zn strot gevlogen denk ik als hij m zo behandelde als hij nu deed.
En is het niet algemeen bekend dat JH en AH vriendjes zijn???
Liefde maakt toch kennelijk blind!
Die kerel moet zich mooi bij zn dressuurpaardjes houden en ver weg van de springpaarden blijven of een cursusje volgen en daar niet als een Veldheer in de kooi gaan staan slachten!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 22:18

@ eilander: je verwoord mijn gedachten..... Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:20

eilander schreef:
En is het niet algemeen bekend dat GJH en AH vriendjes zijn???

Dat waren toch broers? Albert Heijn en Gerrit Jan Heijn
En dankzij dit topic loop ik ook al dagen met dit in mijn hoofd: http://nl.youtube.com/watch?v=tGlsSEUno2s

On topic, je weet wat je kan verwachten als je je hengst mee laat doen aan het spelletje dus niet zeuren achteraf. Als er ergens al van tevoren vaststaat hoe de afstanden tussen de hindernissen staan is het wel bij het KWPN.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 23:38

Ben ik het wel mee eens.
Maar je verwacht van zoiets natuurlijk ook proffesionaliteit. het zijn tenslotte geen pennymeisjes die d'r pony opjagen. Het is het grootste springstamboek ter wereld dan verwacht je toch dat ze weten hoe ze een paard netjes door een lijntje krijgen.

Maar ik snap eigelijk niet precies wat jullie bedoelen want mij is niets opgevallen en ik let daar toch juist op. Het viel me juist op dat ze de paarden heel rustig benaderden.
Overigens ben ik er niet irl bij geweest maar heb ik alles gevolgd via filmloop, misschien heb ik het dan niet goed gezien.