merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:17

0ojannekeo0 schreef:
Welke merrie had je bij Rambobo?

Rhea, je hebt een mooie merrie, kan je trots op zijn! Heb net in mijn boekje gekeken, en als een van de weinige stond er geen commentaar bij!

De Jazz x Havidoff ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:45

Rambobo schreef:
het veulen vand e Jazz x Havidoff merrie is een Sir Oldenburg,
het veulen mist idd het een en ander en heeft meer de bouw en beweging van een springer dan van een dresuurpaard hahah
Deze merrie word dit jaar gedekt met Tuschinski

Waarom heb je hem dan mee laten doen als ik vragen mag?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:46

poesnoes schreef:
Zo ik ben net terug van de keuring in wijdenes. Beau is opgenomen in het stambook had ook geen ster verwacht. Ze sprong wel boven verwachting. Ze had 65 punten voor het extrieur. Ze mag wat meer uitstraling erin hebben en ze moet meer gespiert zijn. Haar rug is ook iets week. Voor het springen had ze 70 punten. Stap 65, draf 75 galop 70, Vermogen 70, techniek 65 en reflexen 75. Ze is gemeten op 1.70 mooie maat.
Ik ben heel blij met deze punten. Volgende week wordt ze zadelmak gemaakt en ik ga lekker trainen met haar en denk dat ik haar over 1 of 2 jaar nog een keer aanbied als ze meer getraint is enzo..

Jammer dat jouw merrie de ster niet gehaald heeft, maar de punten zijn wel netjes hoor, dat biedt wel perspectieven.
Jouw paard zal denk in dezelfde groep als de merrie van mijn staleigenaar. Die is ster geworden met mooie punten. Thuis vond ik het al een mooie merrie en ze kan super springen, maar soms moet je maar afwachten hoe ze zich laten zien. Ik was er niet bij, maar dat is wel goed gegaan.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:29

0ojannekeo0 schreef:
Rambobo schreef:
het veulen mist idd het een en ander en heeft meer de bouw en beweging van een springer dan van een dresuurpaard hahah

Waarom heb je hem dan mee laten doen als ik vragen mag?

De merrie is van mij, het veulen van iemand anders ....
Aangezien we daar toch waren hadden we zoiets van ach waarom niet ;)
Was in eerste instantie niet de bedoeling ....

Maar we hebben een leuke dag gehad en de paarden hebben heerlijk genoten van het lekkere gras :D :+

Rambobo

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:30

k zit net de fotos terug te bekijken van de merrie tijdens de keuring, hahaha ik lach me rot!

Ze wilde duidelijk echt niet lopen ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:32

Mogen ze bij de CK eigenlijk aan gejaagd worden? Of mag dat niet?

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:33

rowo schreef:
Mogen ze bij de CK eigenlijk aan gejaagd worden? Of mag dat niet?

Ja dat mag, maar zelfs daarvan was mijn (jazz!!!!) merrie niet onder de iindruk :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:38

Op de stamboekkeuring mocht het idd, maar wist niet of het bij de CK anders was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:13

rowo schreef:
Op de stamboekkeuring mocht het idd, maar wist niet of het bij de CK anders was.

Tuurlijk!!
Zweepjes knallen en rammelen maar, lopen met die knollen! :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:16

Ze had het op de stamboekkeuring iig niet nodig. Ondanks haar vele weidegang liep ze met de staart omhoog over straat. Ook niet helemaal de bedoeling, maar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:24

Rambobo schreef:
k zit net de fotos terug te bekijken van de merrie tijdens de keuring, hahaha ik lach me rot!

Het zag er inderdaad niet echt uit zoals het hoort! :o

Volgende keer meer oefenen of iemand vragen die haar voorbrengt lijkt me slim in dit geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:25

rowo schreef:

Ja het mag! Als het te veel word fluit de jury je wel terug.
Hier in brabant hebben ze geluk dat er ook tuigers tegelijk zijn die een hoop herrie mee brengen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:27

Op de stamboekkeuring werd ze er onwijs opgefokt van en ging ze er echt niet beter van draven :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:28

breng je haar zelf voor? Anders een teken afspreken met de opjager en degene die je paard vast heeft, voor meer of minder opjagen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:29

0ojannekeo0 schreef:
breng je haar zelf voor? Anders een teken afspreken met de opjager en degene die je paard vast heeft, voor meer of minder opjagen.

een goede aanjager ziet dit hoop ik zelf ook wel ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:30

0ojannekeo0 schreef:

In principe wel, maar als ik het niet zie zitten op het laatste moment laat ik het iemand anders doen. Lopen genoeg bekenden (bijv. Weule hier op bokt ;) ).

Afspreken van te voren doe ik dan sowieso...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:23

Roos_s schreef:
0ojannekeo0 schreef:

een goede aanjager ziet dit hoop ik zelf ook wel ;)

Daar heb je er een, een goede aanjager. Die zijn er nog niet zo heel veel.....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:07

sarabande schreef:
Harstikke bedankt voor alle felicitaties, ik schoot even vol toen het oranje lint eraangehangen werd.
En degenen die al langer op bokt zitten en weten wat de merrie allemaal mee heeft gemaakt zullen dat begrijpen.Lekker een hoop vers gemaaid gras, vlechtjes eruit gehaald en nu ligt ze (nadat we samen uren in de file gestaan hebben) languit in haar box en ga ik het vieren *\o/*

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Sorry Saar, ik haal het toch nog even op. Het eerste wat ik heb opgezocht bij terugkomst van onze lastminute vakantie :j :D

Van harte gefeliciteerd!!! Je droom is na zoveel jaar toch echt uigekomen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:10

Voor mij trouwens toch geen Pavo cup, dus nu ben ik hier écht illegaal :D

In de directe omgeving waar mijn paard komt te staan, heerst op dit moment Rhino. Er is dus complete quarantaine en het zou volslagen onverantwoord zijn om hem vanuit daar mee te nemen naar een CK, mocht de quarantaine op tijd opgeheven worden. Sowieso blijft Zot voorlopig nog van zijn vakantie genieten, veilig op pak 'm beet 250 km van het Rhino-gebied :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:15

Dank je Aimee, je weet hoe blij ik ermee ben, ik stuur je even een paar keuringsfoto's per pm
Wat zonde dat je nu niet mee kan doen, maar met dit weer is vakantie voor Zotje toch veel lekkerder :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:23

Yeah! En daar mag je nog veel meer dan gewoon blij mee zijn *D

We zijn vanochtend op de terugweg van vakantie langs Zot gereden en ik zweer het, in een maand tijd met goed gras is hij wéér de lucht in gegaan. Dus inderdaad, vakantie is veel lekkerder voor Zot en waarschijnlijk ook meer verantwoord naar hem toe :D

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:28

Rambobo schreef:

Heb je toevallig een foto van de Sir Oldenburg,
zoals jij het nu omschrijft ziet ie er niet uit ?
En wat mist het veulen zoal als ik vragen mag, en komt dit van moeder of vaderskant ?

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:29

0ojannekeo0 schreef:
Rambobo schreef:

Het zag er inderdaad niet echt uit zoals het hoort! :o

Volgende keer meer oefenen of iemand vragen die haar voorbrengt lijkt me slim in dit geval.

Heb haar niet zelf voorgebracht, en ook genoeg geoefend ... die merrie is gewoon zo lauw als wat

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:14

Mijn merrie heeft ook meegedaan aan de keuring. Nu heeft ze exterieurmatig voldoende punten gekregen, maar op haar gangen kon ze de jury niet overtuigen. Ze zouden haar graag weer zien bij een Ibop of EPTM test. Hoe is jullie ervaring hiermee? Heeft dit zin of tellen haar punten van nu zo zwaar dat het zelfs met Ibop moeilijk wordt?

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:47

Had zelf een topicje geopend met een paar vragen maar hier is het veel levendiger, dus ik probeer het hier maar! ;)
Donderdag 9 juli ga ik voor het eerst met mijn 5-jarige merrie naar de stamboekkeuring in Brummen.
Mijn merrie draagt een nep staart. Ik hoorde dat dit van te voren gemeld moet worden. Weet iemand waar en wanneer ik dit kan melden??