2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

Re: 2e en 3e bezichtiging Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:03

Wat vonden jullie van de Uphill x Cabochon x Saros xx?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:04

ceasario schreef:
besita schreef:
Mechelen begon ooit met de slogan " voor boer en liefhebber .." terwijl het haast een elite evenement geworden is

Daar zitten toch ook wel "nieuwe" rijken tussen.

En als die ergens opduiken gaat het meestal mis en wordt het een super-commercieel gebeuren Knipoog

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:14

bambi76 schreef:
Wat vonden jullie van de Uphill x Cabochon x Saros xx?

Ik vind dat Uphill een mooi model fokt en bij de 1ste bezichtiging vond ik deze ook goed uit de verf komen qua gangen.

Hadden jullie bij de laatste groep dressuurpaarden die man gezien die zijn schoen verloor in het begin met voorbrengen. Bloos!
Echt knap dat hij 3/4 rondje met 1 schoen door rende. Het paard zou op je tenen trappen!
Chapeau chapeau Pling

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:38

CGJ12 schreef:
Volgens Edward loopt ie altijd zo.
Het zijn zijn woorden.

heb hem ook wel eens onder een andere ruiter gezien. En toen liep hij idd ook zo Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:47

Heeft iemand de Karandasj x Madison van Greve zien springen en was het echt terecht dat de hengst de kooi uit moest?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:51

daniella74 schreef:
Heeft iemand de Karandasj x Madison van Greve zien springen en was het echt terecht dat de hengst de kooi uit moest?

Ja dat vond ik terecht. Hij klapte achter zo abnormaal open dat hij bijna over de kop rolde

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:18

Aimee schreef:
Heeft er dan niemand de Elegant gezien? Bloos

ja, uitgebreid bekeken.
Was voor mij de eerste keer.
Qua maat en formaat scoorde hij ruim voldoende,
maar bovenbouw en beweging was niet goed genoeg,
dus terecht afgeserveerd.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:21

Leonora schreef:
ja, uitgebreid bekeken.
Was voor mij de eerste keer.
Qua maat en formaat scoorde hij ruim voldoende,
maar bovenbouw en beweging was niet goed genoeg,
dus terecht afgeserveerd.

Okee, jammer!
Wat was er niet goed genoeg aan bovenbouw en beweging?
Sorry, ben gewoon nieuwsgierig Bloos

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:24

Pipo schreef:
Sorry MrA, hier iemand die altijd al positief is geweest over Scandic.

Hier ook Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:45

daniella74 schreef:

weet iemand waar die ongeveer staat op filmloop?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:08

daniella74 schreef:

Ja ,was er mee eens!
Alleen een aantal jaren terug sprong Ustinov net zo en die werd kampioen!!

Even wat anders ik heb me werkelijk groen en geel zitten ergeren aan een zekere aanjager tijdens het springen(ik zal geen namen noemen).
Hij wist constant de paarden bij de tweede sprong dicht te lopen en ze op het verkeerde moment en meestal onnodig een lel met de zweep te verkopen.
Wat een waardeloze uit de.... Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Is er nou niemand die die kerel eens even aanpakt?

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:12

Ik vond trouwens dat de laatste oxer wel erg krap stond.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:34

eilander schreef:
daniella74 schreef:

Ja ,was er mee eens!

Even wat anders ik heb me werkelijk groen en geel zitten ergeren aan een zekere aanjager tijdens het springen(ik zal geen namen noemen).
Hij wist constant de paarden bij de tweede sprong dicht te lopen en ze op het verkeerde moment en meestal onnodig een lel met de zweep te verkopen.

Ik neem toch niet aan dat je Hamminga bedoeld, dat vind ik namelijk de beste aanjager die er bij is en weet precies welke paarden wanneer een tikje nodig hebben. De oxer staat soms inderdaad krap, maar dat heeft ook grotendeels te maken met de snelheid waarmee de paarden over de eerste 2 sprongen komen. Sommige remmen dan alsnog goed af, anderen verongelukken bijna.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:42

Aan de andere kant, later in het parcours moeten ze ook meedenken en het onderweg oplossen dus waarom nu niet al testen of ze reactievermogen hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:45

Ik vond juist dat de 'kooimensen' het heel goed en proffesioneel deden. Heel rustig en vaak net op het goede moment even de zweep omhoog.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:51

Die man wist ze gewoon zo bang te maken dat het af en toe weinig meer met springen te doen had.
Ik heb er geen goed woord voor over.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:47

Mag iemand mij video's laten zien van B en L waar steil oxer op 7 meter 20 staat. naar mijn mening staat het lijntje te krap. Is zo goed voor pony's en krabbelaars. Goed om selecteren op nog minder galop.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:54

Ze zijn al geselecteerd, dus dat is niet aan de orde.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:15

eilander schreef:
Die man wist ze gewoon zo bang te maken dat het af en toe weinig meer met springen te doen had.
Ik heb er geen goed woord voor over.

Wij zagen het ook gebeuren en er waren hengsten die daarom ook in de stop gingen, ik denk dat de aanjager iets te enthousiast was. Verder vond ik ook dat ze het goed deden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:00

anneliesdj schreef:
Ik vond juist dat de 'kooimensen' het heel goed en proffesioneel deden. Heel rustig en vaak net op het goede moment even de zweep omhoog.

Ik weet niet op welke HK jij geweest bent maar ik heb heel wat anders gezien en ik vond het overduidelijk niet professioneel!

De rest van de kooimensen hoor je mij trouwens niet over, toen hij er 2 uur uitwas ging het idd van een leien dakje.
Verder betwijfel ik idd of het voor de selectie wel bevordelijk is om paarden door een te krap lijntje te jagen en ze nog te slaan ook, op vind ik totaal verkeerde momenten. Doen ze het expres zo mongolig om het trixen te saboteren?
Als hij het op een merriekeuring bij mijn paard zou doen vloog ik hem naar z'n strot.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:12

Hier op stal staat een 6-jarige inmiddels ruin die ook voor de keuring is geweest destijds. Die hebben ze zo hard het lijntje in gejaagt dat ie loeihard middenin de laatste oxer is geklapt. Sindsdien bang voor springen terwijl het een paard is met enorm veel techniek en vermogen. Nu inmiddels met veel rust en geduld springt ie weer als een tierelier vrij, onder de man heeft ie het vertrouwen nog niet helemaal terug en wil ie nog wel eens vluchten na de sprong... Er zijn vast meer van zulke voorbeelden... Wat dat aangaat kunnen ze het beter doen als in Duitsland met de afstanden, zie je gelijk of ze genoeg rek in het lijf hebben en voorwaarts óók nog hoog kunnen springen en niet te vlak worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:16

Er zijn meerdere paarden die zich raar oversprongen of in de oxer zijn geklapt (1 zelfs 2 keer waarvan 1 keer ook nog met zijn rug tegen de hekken) waarbij het niet aan de springkwaliteiten van de paarden lag.

Over de manier van het vrijspringen in Duitsland idd meer gehoord, ook het tussendoor bij het hoofd pakken en op adem en krachten laten komen zonder ze 5 rondjes loeihard over hetzelfde lijntje te laten vliegen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:47

eilander schreef:
daniella74 schreef:

Ja ,was er mee eens!

helemaal met je eens! is het je ook opgevallen dat hij het voornamelijk met hengsten deed die in de veiling zaten? paar dagen terug had ik dit al gepost in ander topic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:49

Ik zit trappelend te wachten op de paardenkrant morgen. Hopelijk is iemand zo nijdig geworden om er een ingezonden stukje tegenaan te gooien. En anders moet dat nog even.

Maarreh, alleen met paarden in de veiling? (keek ie daarom steeds in z'n boekje Clown )Leg uit, dat onderscheid had ik niet gemaakt en ik snap ook niet zo 123 waarom.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:52

nou, ben zelf niet geweest, maar mijn vader had er opgelet en 't was bijna altijd met veilinghengsten en inderdaad vooral door 'hem'. mijn vader heeft er ook 'iemand' van KWPN op aangesproken die iedereen hier kent, en die zei letterlijk: 'ja weet het wel, maarja we gaan er over praten'