Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maribor schreef:Ik heb al even niet op bokt gekekenWat leuk om te lezen,laatste keer zaten velen nog in de dekkingsfase, en opeens zijn de meesten al naar vele maanden dracht gepromoveerd
![]()
Even een lang stuk
Mijn Velvetje zit nu bijna op 180 dagen. Ik heb een paar flinke ritten afgelopen maand gemaakt (dat gaat hier snel, midden Frankrijk. Het is zo mooi in de bossen en flinke heuvels, en is/was endurance kl 3 fit), maar nu wel op lager tempo (wat mijn merrie totaal niet aanstaat, want als ze eenmaal op gang komt wil ze op snelheid..)
In de dracht kunnen ze prima (aangepast) werken, wat mij betreft (tenzij ze zelf anders aanvoelt). Dat ik zelf 8 maanden zwanger was liep ik ook nog 6 uur lang door de Alpen met mijn peuter in de draagzakMaar vooralsnog is ze eerder actiever dan rustiger geworden.
Mijn veearts (tevens mijn man, handig) heeft vd week rectaal even getoucheerd of ze nog dragend was. En het wriemelde flink vanbinnen![]()
Ze wordt behoorlijk dik, maar neigt sowieso naar vraatzucht en is behoorlijk stevig gebouwd, en het gras groeit weer volop. Maar ze staat met ons oudje dat wat dunner wordt en een jaarling. Dus schraal laat ik even zitten.
Krijgt dagelijks een halve kilo onderhouds of sportbrok voor de vitaminen.
Ik ben een fan van mineralen blok in de wei, maar mijn paarden maken er in 1 dag korte metten mee helaas.
Ik lees weer lekker jullie verhalen verder. Ben benieuwd!
Oh, nog een vraag:
Mijn merrie vindt het niet tof als ik haar voor de uier aai (die zachte harige bult ervoor). Zijn er meer die dat hebben maar die met het veulen dag geen probleem vonden?