Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:25

Balen dat het nog zo lang duurt Gomir. Klinkt misschien stom, maar afwassen heeft mij erg geholpen om weer bewegelijkheid in pols te krijgen. Iets met ondersteboven afstappen en blijven hangen in beugel.
Fijn dat je wel weer wat kan rijden zowel vrachtwagen als paard.
Wat een gedoe zeg met die ruiters! Hopelijk heb je nu de goede te pakken.

@cioccolato, gaaf hoor eventen! Lijkt me zo leuk om te doen, maar eerst maar weer eens gewoon rijden.

Cioccolato

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:32

Ik vind het de leukste tak *\o/*

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:56

Wij fokken voornamelijk met de jonge hengsten dit is natuurlijk altijd een gok en ook bij welke ruiter hij terecht komt. Vorig jaar Nixon gebruikt en die is nu onder het zadel bij Harrie Smolders . Jaren gelden waren we een van de eerste met Comme il faut en daar Im special de muze op gezet . Die is nu verkocht naar Cian o’ Connor
Afbeelding

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:23

Wat leuk lexa, fokkersdroom! Zoiets willen we allemaal graag een keer :) !

@Gomir, ik heb veel baat gehad bij acupunctuur om de beweeglijkheid in mijn hand terug te krijgen toen ik die had gebroken. Ik kreeg mijn fijne motoriek maar niet terug en toen op advies van mijn fysio acupunctuur gedaan.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 13:50

Ja die ken ik Lexa
Die heeft een speciale naam :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:25

De wapenspreuk van Nederland lexa ;) gaaf dat die zo goed terecht gekomen is.

Het is bij mij echt het gewichtskapsel kendra, fijne motoriek is gelukkig heel goed. Anders had ik ook echt een probleem met mijn werk :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:40

Ik meld mij hier ook maar even. Dit jaar geen merrie drachtig -na lang twijfelen- omdat ze met haar 7 jaar nu net wordt klaargemaakt voor de sport en dat gaat heel goed.

Ze is voor een paar weken terug Elite geworden en ik hoop daar dus op korte termijn een sport predikaat aan toe te voegen.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... kebellie-w
Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:12

Leuke merrie pantykous! Hopelijk is ze er snel!

Gister besloten de Ik est Balou in principe ook nog ibop te laten Doen. Dan zou ze ook elite zijn. Net toch ook de foto gekocht, mooie herinnering!

Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:06

Gefeliciteerd met het voorlopig keur behalen! :)

Bedankt voor de felicitaties. Het veulen doet het super. Heel bloederig ding! :) Merrie is ook echt een super moeder (was haar eerste veulen).

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:38

Mooie foto Lorr, kan me voorstellen dat je die wilde als aandenken! Weet je al wanneer je de Ibop gaat doen met haar? Erg mooie merrie zeg!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:31

Pantykous schreef:
Ik meld mij hier ook maar even. Dit jaar geen merrie drachtig -na lang twijfelen- omdat ze met haar 7 jaar nu net wordt klaargemaakt voor de sport en dat gaat heel goed.

Ze is voor een paar weken terug Elite geworden en ik hoop daar dus op korte termijn een sport predikaat aan toe te voegen.

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... kebellie-w
[ [url=m/ian4j7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice! Dat gaat maar goed :) en zou zeker mooi zijn als ze op korte termijn ook haar sport predikaat haalt. Heb je een mooie fokmerrie aan!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:32

Iorrr schreef:
Leuke merrie pantykous! Hopelijk is ze er snel!

Gister besloten de Ik est Balou in principe ook nog ibop te laten Doen. Dan zou ze ook elite zijn. Net toch ook de foto gekocht, mooie herinnering!

[ [url=m/iZb5ZZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! mooi paard :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:55

@Change3x: gefeliciteerd met het veulen, lijkt een luxe!

Voor de rest verhalen gelezen over wel of niet drachtig. Enorm zuur als het niet lukt om ze drachtig te krijgen en inderdaad dan extra zuur vanwege de kosten.

Tja jong of bewezen hengsten. Beide wel gebruikt en soms heb je geluk bij een jonge hengst dat hij het later toch goed gaat doen. Zo ook met bijv Grand Slam doet het nu zelf ook leuk in de sport en zijn nakomelingen lijken ook niet verkeerd. Wij hebben zelf een 4 jarige wel echt een groot paard maar wel goed te bewerken. Kriebelt enorm om haar mee te nemen op wedstrijd.

Leuk de blom cup ! maar ik laat het ook aan mij voorbij gaan. 2x met veel plezier meegedaan (5 en 6 jarigen) en dan was Ermelo te doen voor de reisafstand. Maar zoals Gomir ook al noemt 4 uur rijden voor 1 paard en dan waarschijnlijk alleen voor programma vulling :P Wie weet volgend jaar :) want als het om punten gaat scoor ik vast niet zo hoog als gewone ruiter :P

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:14

Wij gaan ook niet. Was altijd leuk op de keuring bij De Wolden (voorronde), maar dit is een beetje uit de buurt. En we gaan het toch niet redden!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:30

Springt goed Iorrr! En kan me voorstellen dat nu de IBOP er mooi achteraan kan.
Ik ben het even kwijt, maar is ze zelf ook al drachtig?

Mijn veulentjes hebben vandaag hun D-OC predikaat ontvangen.
Ik vind het nog steeds lastig te interpreteren, maar heb het dit jaar toch maar gedaan voor de merrieveulens.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:34

springt gaaf Iorr!

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:15

Deze is drachtig van Chopano.
Doordat zij zelf erg makkelijk draaft durfde ik het wel aan (had 75 voor alle gangen). Ben heeeeel benieuwd!

@ change als ze fit blijft wordt het in november ibop in Luttenberg :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:02

O ja, gaaf! Daar hadden we het eerder nog over in dit topic, ik had alleen de merrie niet herkend in haar zondagse pak :+

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:14

Hahah zo ziet ze er normaal ook niet uit ;) sterker nog: denk nooit weer :p

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:35

Ik heb een nieuw soort waarmee ik ga fokken. Met een antenne, of aandrijving. Zal vast beter gaan springen nu :j
Afbeelding

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:30

Haha het zou ook nog wel eens een propeller kunnen zijn :') maar zonder dollen, erg knap veulen! Hoe oud is ze?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:33

Dat zou helemaal geweldig zijn. Kan ze de hoogte records breken! <<)
Ze is van 4 april

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:02

Elysa: gefeliciteerd! Super chique hengstje en super originele naam!

Iorrr: toffe foto! Heel aansprekende merrie.

Cioccolato: Heel gaaf veulen! Als ze nu alvast met haar staart oefent dan stijgt ze over een paar jaar zo op. :D Had je nou teruggedekt met Justice of?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:19

Iorr: wat een stoere merrie! Altijd leuk zo'n aandenken toch. Als je mij mn gang zou laten gaan zou ik van elk evenement een foto kopen :+

Cioccolato; wat een ruig veulen!

Ik kom ook weer even binnen vallen, tijdje geleden mee gepost. Wilde mijn Numero Uno merrie laten dekken met Ibolensky helaas pakte dit niet... Toen kwam haar cyclus niet meer op gang en dacht ach laat maar het hoeft ook niet persé. Maar 1,5 maand geleden kwam ze stil te staan met een peesblessure dus toch besloten om door te zetten. Durfde het alleen niet weer aan met Ibolensky bang dat het niet zou pakken... Dus besloten voor Kallas te gaan, dit jaar zo'n gaaf veulen van Kallas uit onze Nassau.
Afgelopen maandag 18 dagen scan gehad en drachtig!
Super blij dus dat het heeft gepakt! Volgend jaar dus hopelijk een Kallas x Numero Uno in de wei. De Nassau ook terug gedekt met Kallas.

En nog even een fotootje van mijn Arezzo uit de Numero Uno. Nu 4 en afgelopen vrijdag voor het eerst mee in de BB
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:52

Julia schreef:
Cioccolato: Heel gaaf veulen! Als ze nu alvast met haar staart oefent dan stijgt ze over een paar jaar zo op. :D Had je nou teruggedekt met Justice of?

Dankje!
Nee heb voor Komme Casall gekozen. Ik vind het niet leuk om 2 keer achter elkaar de zelfde hengst te gebruiken, l was deze echt heel goed gelukt. Dan zou het volgend jaar of verder weg zijn, als de hengst het leuk blijft doen.

Dankje venthe en Gefeliciteerd met de dracht!