Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Sammy1: Op zich geen verkeerde merrie hoor. Jammer dat je zo laat bent met klaarmaken.
Best een mooie merrie om te zien maar nog heel groen zo te zien.
KOLONIST schreef:Het is m.i. zeker nog niet te laat om er aan te beginnen. Ik moet zelf nog beginnen met de Wynton.
Als het paard van nature uit niet voldoet om ster te worden zal het ook na een doorgedreven training geen ster worden.
Het jurykorps heeft zoveel ervaring dat ze wel door de training heen kijken.
Natuurlijke aanleg kan men niet verkrijgen door training.
Kaja schreef:De Mijne heeft recentelijk ook een heel beste IBOP gelopen...
Voor wat betreft de Tuschinski merrie, 70 punten voor de beweging 'vergeten' ze niet zo snel.
De merrie moet er goed aan staan onder het zadel, de rijderij moet nagenoeg meer dan goed zijn.
Natuurlijk weet ik niet hoe de merrie onder het zadel is en hoe ver zij nu is, maar voor vier jarige is het alweer wat strenger en ze heeft een veulen aan de voet. Proberen kan altijd, maar vergeet niet dat de heren KWPN altijd het advies geven een IBOP re rijden.
Een klein veulen zegt niets over de uiteindelijke maat hoor![]()
Vaak zijn eerste veulentjes wat klein, maar dat zegt niets.
Hier één die je als veulen niet op wilde meten zo kleinIs als 3 jarige gemeten op 1.71m en is nu nog niet uitgegroeid
![]()
Moet wel zeggen dat je wel durft direct zo los in de wei met zo'n driftige merrie en een heel jong veulen aan de voet.
Ik dacht eigenlijk dat hij een mep kreeg van de merrie![]()
KOLONIST schreef:Suzanne F. schreef:Sammy1: Op zich geen verkeerde merrie hoor. Jammer dat je zo laat bent met klaarmaken.
Best een mooie merrie om te zien maar nog heel groen zo te zien.
Het is m.i. zeker nog niet te laat om er aan te beginnen. Ik moet zelf nog beginnen met de Wynton.
Als het paard van nature uit niet voldoet om ster te worden zal het ook na een doorgedreven training geen ster worden.
Het jurykorps heeft zoveel ervaring dat ze wel door de training heen kijken.
Natuurlijke aanleg kan men niet verkrijgen door training.
KOLONIST schreef:Je zegt het al zelf, een sterwaardige merrie, maar een merrie die 'ruw' 60 haalt zal zelfs met training geen 70 scoren.
P.S. ik laat mijn merrie zelf ook professioneel begeleiden voor de keuringen, dus daar is absoluut niks mis mee.
sammy1 schreef:Ik ga alleen maar na de keuring om haar te laten opnemen in het stamboek.voor mij hoeft ze geen ster of wat dan ook te worden.ze word niet gebruikt voor de fok.en ikzelf ga alleen de basissport doen.ik mag blij zijn als ik het z niveau haal. Ik heb tot nu toe gestart met een draver en een papierloos paard.dit paard heb ik gekocht omdat ze gefokt is voor de dressuursport.ik doe haar nu wel in conditie brengen en we zien wel.ik ben geen prof die voor het beste gaat.we hebben haar voor de hobby.
manueeltje84 schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens betreft de keuring
Als de merrie wel normaal ontspannen door de baan zou gaan zou ze van 70 goed naar 75 kunnen gaan, dat gebeurd immers wel vaker.
Op exterieur word het vaak wat lastiger om bijv van 65 naar 70 te gaan.
manueeltje84 schreef:Merrie driftig?? Fris noemen ze dat na 3 dagen binnen staan.
En ja ze sloeg idd naar het veulen maar niet om te raken, dat doen merries wel vaker, ze willen dan dat het veulen naast zich blijft lopen.