Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:39

haha ja de kleur lijkt idd spreeeekend ja! :+ :D :D

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:39

Zo klein toont ze niet Suzanne, de pokon werkt! :P Vind het een heel aansprekend paard, hoop voor je dat ze nog wat groeit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:40

essiesilly schreef:
haha ja de kleur lijkt idd spreeeekend ja! :+ :D :D

-O- _-:( _-:( _-:(

:')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:42

LETS schreef:
Zo klein toont ze niet Suzanne, de pokon werkt! :P Vind het een heel aansprekend paard, hoop voor je dat ze nog wat groeit.

Nee ze toont niet klein maar dat was al zo. Maar ze is wel aan het veranderen vind ik. Ik blijf stug pokon voeren en dan merken we het wel.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:43

hihihi :=

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:48

vandaag de merrie gelongeerd,
we hebben haar het bit ingekregen en de longeersingel heeft ze ook erop gehad,we gaan haar nu 5 keer in de week longeren hiermee.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7630_n.jpg
hier komt ze zo uit de wei zonder dat er iets gedaan is.zo is ze als ze los loopt in de bak.http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1724_n.jpg
tijdens het longeren nog zonder singel.http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8400_n.jpg
singl omdoen ging prima,alleen heeft ze twee goede bokken gegeven toen ze mocht draven.http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9087_n.jpg
daarna was het goed.http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2085_n.jpg
wat een mooi paard die zwarte vorige pagina.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:42

De Mijne heeft recentelijk ook een heel beste IBOP gelopen... :j

Voor wat betreft de Tuschinski merrie, 70 punten voor de beweging 'vergeten' ze niet zo snel.
De merrie moet er goed aan staan onder het zadel, de rijderij moet nagenoeg meer dan goed zijn.
Natuurlijk weet ik niet hoe de merrie onder het zadel is en hoe ver zij nu is, maar voor vier jarige is het alweer wat strenger en ze heeft een veulen aan de voet. Proberen kan altijd, maar vergeet niet dat de heren KWPN altijd het advies geven een IBOP re rijden.

Een klein veulen zegt niets over de uiteindelijke maat hoor :D
Vaak zijn eerste veulentjes wat klein, maar dat zegt niets.
Hier één die je als veulen niet op wilde meten zo klein := Is als 3 jarige gemeten op 1.71m en is nu nog niet uitgegroeid :+

:o Moet wel zeggen dat je wel durft direct zo los in de wei met zo'n driftige merrie en een heel jong veulen aan de voet.
Ik dacht eigenlijk dat hij een mep kreeg van de merrie :oo :o

Anoniem

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:22

Ik heb er nu een lopen die met 11maanden 152 was. En hij blijft groeien!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:26

Sammy1: Op zich geen verkeerde merrie hoor. Jammer dat je zo laat bent met klaarmaken.
Best een mooie merrie om te zien maar nog heel groen zo te zien.

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:27

Suzanne F. schreef:
Sammy1: Op zich geen verkeerde merrie hoor. Jammer dat je zo laat bent met klaarmaken.

Het is m.i. zeker nog niet te laat om er aan te beginnen. Ik moet zelf nog beginnen met de Wynton.
Als het paard van nature uit niet voldoet om ster te worden zal het ook na een doorgedreven training geen ster worden.
Het jurykorps heeft zoveel ervaring dat ze wel door de training heen kijken.
Natuurlijke aanleg kan men niet verkrijgen door training.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:36

KOLONIST schreef:
Het is m.i. zeker nog niet te laat om er aan te beginnen. Ik moet zelf nog beginnen met de Wynton.
Als het paard van nature uit niet voldoet om ster te worden zal het ook na een doorgedreven training geen ster worden.

Dat is dan vast de reden dat iedere prof duizenden euro's in een goede training stopt, die zijn vast allemaal heel dom

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:42

Ik ga alleen maar na de keuring om haar te laten opnemen in het stamboek.voor mij hoeft ze geen ster of wat dan ook te worden.ze word niet gebruikt voor de fok.en ikzelf ga alleen de basissport doen.ik mag blij zijn als ik het z niveau haal. Ik heb tot nu toe gestart met een draver en een papierloos paard.dit paard heb ik gekocht omdat ze gefokt is voor de dressuursport.ik doe haar nu wel in conditie brengen en we zien wel.ik ben geen prof die voor het beste gaat.we hebben haar voor de hobby.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:59

Kaja schreef:
De Mijne heeft recentelijk ook een heel beste IBOP gelopen... :j

Voor wat betreft de Tuschinski merrie, 70 punten voor de beweging 'vergeten' ze niet zo snel.
De merrie moet er goed aan staan onder het zadel, de rijderij moet nagenoeg meer dan goed zijn.
Natuurlijk weet ik niet hoe de merrie onder het zadel is en hoe ver zij nu is, maar voor vier jarige is het alweer wat strenger en ze heeft een veulen aan de voet. Proberen kan altijd, maar vergeet niet dat de heren KWPN altijd het advies geven een IBOP re rijden.

Een klein veulen zegt niets over de uiteindelijke maat hoor :D
Vaak zijn eerste veulentjes wat klein, maar dat zegt niets.
Hier één die je als veulen niet op wilde meten zo klein := Is als 3 jarige gemeten op 1.71m en is nu nog niet uitgegroeid :+

:o Moet wel zeggen dat je wel durft direct zo los in de wei met zo'n driftige merrie en een heel jong veulen aan de voet.
Ik dacht eigenlijk dat hij een mep kreeg van de merrie :oo :o

Ik ben het niet helemaal met je eens betreft de keuring
Als de merrie wel normaal ontspannen door de baan zou gaan zou ze van 70 goed naar 75 kunnen gaan, dat gebeurd immers wel vaker.

Op exterieur word het vaak wat lastiger om bijv van 65 naar 70 te gaan.

Merrie driftig?? Fris noemen ze dat na 3 dagen binnen staan.
En ja ze sloeg idd naar het veulen maar niet om te raken, dat doen merries wel vaker, ze willen dan dat het veulen naast zich blijft lopen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:04

KOLONIST schreef:
Suzanne F. schreef:

Nou daar kijken ze dus niet doorheen!

Dus als ik jou goed begrijp is half nederland die een ster waardige merrie heeft geld in een bodem loze put aan het stoppen door het dier proffecioneel kalaar te laten maken??
Want volgens jou kijken ze er doorheen?

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:18

Je zegt het al zelf, een sterwaardige merrie, maar een merrie die 'ruw' 60 haalt zal zelfs met training geen 70 scoren.
P.S. ik laat mijn merrie zelf ook professioneel begeleiden voor de keuringen, dus daar is absoluut niks mis mee.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:26

KOLONIST schreef:
Je zegt het al zelf, een sterwaardige merrie, maar een merrie die 'ruw' 60 haalt zal zelfs met training geen 70 scoren.
P.S. ik laat mijn merrie zelf ook professioneel begeleiden voor de keuringen, dus daar is absoluut niks mis mee.

Een merrie die in mijn ogen ruw 60 zal scoren op het ext, die laat ik geen eens klaar maken voor de keuring, laat staan, dat ze naar de keuring mag.
En nog sterker een merrie met ruw 60 voor het exterieur wil ik niet hebben voor de fokkerij.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:05

sammy1 schreef:
Ik ga alleen maar na de keuring om haar te laten opnemen in het stamboek.voor mij hoeft ze geen ster of wat dan ook te worden.ze word niet gebruikt voor de fok.en ikzelf ga alleen de basissport doen.ik mag blij zijn als ik het z niveau haal. Ik heb tot nu toe gestart met een draver en een papierloos paard.dit paard heb ik gekocht omdat ze gefokt is voor de dressuursport.ik doe haar nu wel in conditie brengen en we zien wel.ik ben geen prof die voor het beste gaat.we hebben haar voor de hobby.

Dat komt sowieso wel goed. Vind het zeker geen lelijke merrie, dus gewoon lekker mee beginnen dan nu.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:08

dankjewel:)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:41

de mijne mocht gisteren vrij springen oefenen....ze moet nog wel wat afvallen.....Afbeelding

Afbeelding

annie gisteren in sonnega....

Afbeelding

en dr mooie koppie....

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:06

wat een knap paard sigrid.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:10

manueeltje84 schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens betreft de keuring
Als de merrie wel normaal ontspannen door de baan zou gaan zou ze van 70 goed naar 75 kunnen gaan, dat gebeurd immers wel vaker.

Op exterieur word het vaak wat lastiger om bijv van 65 naar 70 te gaan.

Jij kent je eigen merrie het beste.
Als jij denkt dat ze nu in een vreemde omgeving met een veulen aan de voet wel ontspannen kan lopen.

manueeltje84 schreef:
Merrie driftig?? Fris noemen ze dat na 3 dagen binnen staan.
En ja ze sloeg idd naar het veulen maar niet om te raken, dat doen merries wel vaker, ze willen dan dat het veulen naast zich blijft lopen.

Jij zegt het ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:10

@ kaja nou dan zal ik vast allemaal wel onstpoorde merries hebben 8)7
Heb er zelfs 1 gehad die duwde het veulen de 1e dag het schrikdraad in. (weten ze meteen dat ze daar niet meer in de buurt moeten komen)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 13:22

mijn merrie loopt altijd de eerste week tussen het hek/draad en het veulen in het midden, die mag er absoluut niet bij komen van haar :) en ze heeft ook nog nooit uitgehaald maar ja als ze zo fris zijn willen ze idd nog wel eens een bokje geven :) die van mij is wel extreem voorzichtig hoor met t veulen :) die andere die ik had niet haha

enjoy is helaas niet drachtig.. :( morgen weer dekken

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:34

He wat jammer.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 20:41

Jammer Essie. Gelukkig is het nog vroeg in het seizoen.