Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 00:13

Besita,

Daar heb je ook gelijk in :)
Mijn merrie is een hartstikke eerlijk en braaf paard. Sensibel, een wauw factor op de sprong (sprong altijd erg voorzichtig en goed over de rug). Helaas nu afgekeurd voor sport.
Moederskant is een Quinar Z, Quidam de revel. Een oud type bloed waar ook genoeg nakomelingen van zijn.

Mede door het vroegtijdig afkeur, helaas niet kunnen presteren op wedstrijd. Maar 1.30 hindernis was voor haar een makkie met genoeg ruimte.
Vandaar de keuze om te kijken wat ze fokt. Ze is altijd netjes dragend geworden.
Het D’aganix veulen blijft in mijn bezit, is een merrie.

Het Columbus veulen voor volgend jaar wordt mits een goed bod en mooie vooruitzichten ook verkocht. Anders houdt ik het zelf :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:49

Knappe verschijningen zie ik hier langskomen!
Interessante meningen over jongere/bewezen hengsten.

Dit is ondertussen mijn jaarling (I'm Special de Muze x Darco). Ik ben ongeveer 1m50 :+

Afbeelding

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:26

Knappe Jardonnay Lautje!

Ik gebruik (als de merries geen veulen aan de voet hebben zodat ik dv kan gebruiken) toch ook wel eens een commerciele hengst. De Cornets leveren toch meer op dan een veulen van n hengst die je op elke straathoek kunt krigen. Het is misschien geen fokkerij maar de kachel moet wel branden. Af en toe een flinke prijs word ik toch ook wel blij van

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:28

Laurievc, wat n joekel!
Helemaal omdat ij de grootste niet bent :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:00

Hey! Mag ik ook meepraten? Is dit voor springgefokte paarden van alle stamboeken? Ik heb zelf namelijk 2 springgefokte paarden, maar ze zijn van een Pools stamboek. Wel dus beide spring gefokt en de ene heeft ook Voltaire in haar bloedlijn. Ik wil ze met een jaar of 2 a 3 naar de KWPN merrie keuring doen en tevens ze onder de hengst doen. Alle nakomelingen van ze kunnen gewoon in veulenboek bij de KWPN.

Mijn merrie Daria - van mei 2019
Afbeelding

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2132565/daria

En mijn merrie Heaven
Afbeelding

Afbeelding

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... y_levels=1

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:09

Om die tweede hoeft geen strikje. Mag je zo afleveren!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:12

Cioccolato schreef:
Om die tweede hoeft geen strikje. Mag je zo afleveren!

Haha ja leuk is ze he! Ben er zelf ook erg weg van! Haar ouders mogen er ook wezen!

Moeders
Afbeelding

Vader Zoltar
Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:26

Cio, dan neem jij het veulen, breng je mij de vader dan?

Hoe kom je zo aan deze paarden?

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:55

Lotte_wessel, leuke paarden.
Ik zou ook nog graag ooit een valk hebben. Maar in de cream-genen heb ik nog niet de kwaliteit gevonden die ik zoek.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:19

Lithya schreef:
Cio, dan neem jij het veulen, breng je mij de vader dan?

Hoe kom je zo aan deze paarden?

Nou perfecte deal! {:}

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:38

Haha ik heb ze van een fokker in polen gekocht die zowel spring als dressuur paarden fokt, ook wel uit leuke lijntjes bijv van Baloubet de rouet en vaak met een crème kleurtje. Nu zou ik zelf erg graag in de toekomst ze beide uitbrengen en er ook veulentje(s) mee fokken en hopelijk dus wel met kwaliteit want die zijn er inderdaad weinig. Maar aangezien ze beide volle stamboek papieren hebben van erkend stamboek, kan ik met beide merries naar de KWPN keuring gaan en hoop straks ook de eptm of Ibop met ze te gaan doen :) hoop dat ze voldoende kwaliteit laten zien straks! De cremello is iets chiquer maar de palomino is heel licht voetig en ze is al 2x uit de wei gesprongen dus dat geeft hoop haha! :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:54

Laurentii schreef:
Ik zou ook nog graag ooit een valk hebben. Maar in de cream-genen heb ik nog niet de kwaliteit gevonden die ik zoek.

Pittige zoektocht inderdaad. Weet niet welke kwaliteit je zoekt, maar je zou eventueel kunnen informeren bij Stal te Koppele. Zij hebben een AES goedgekeurde cremello hengst, goed aan de maat en loopt nu met Gerbert te Koppele in het 1.35.

Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:20

Super gaaf die aparte kleurtjes!

Hier gebruiken we qua hengsten van alles. Maar idd ook wel commercieel, ik kan niet alles houden en dan is een fijn papiertje wel makkelijk ;)

Gister mijn driejarige Ik est Balou voor de keuring gehad en ze is gelijk voorlopig keur! Trotse eigenaresse :D

Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:38

Gefeliciteerd Iorrr!
Ik ga dinsdag naar Appingedam met de numero uno. Die is al ster, sport en prok dus we hopen dat ze daar elite wordt.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:03

Gefeliciteerd Lorrr.
Zeker gaaf die aparte kleuren.

Ik heb helaas de keuring voor mijn Vancouver x Unaniem af moeten zeggen. Een week of 2 geleden ineens 2 bulten met een wond er in op de overgang schouder/boeg, ze loopt nog steeds niet goed. Vrijdag is de dierenarts weer geweest en in ieder geval nog 2 weken stappen plus antibiotica. Balen, maar vind het belangrijkste dat ze weer herstelt. Blomcup wordt het zo ook niet.
Wat een rot seizoen tot nu toe voor ons. Begin van het jaar ook al een aantal wedstrijden af moeten zeggen ivm de storm, waaronder het regio kampioenschap. Zo, klaagmodus weer uit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:23

Balen firegirl!

2020 is ook niet echt mijn jaar. Met kerst vertelde de amazone die de paarden net 3 maanden reed toen alles concoursklaar was dat ze per 1-1 weg ging, toen alles gewend was aan de nieuwe ruiter kwam er een lock-down en toen de boel weer op gang kwam brak ik twee polsen in de wei...Wij zijn nu ook net van start. Was nog wel van plan om de 4-jarige klaar te maken voor de Blom Cup, maar nu dat in Valkenswaard is heb ik dat laten varen. Dat is vanaf hier 4 uur rijden enkele reis en dat is me met 1 paard echt te gek...Bovendien doe je bij de 4-jarigen als onbekende fokker/eigenaar/ruiter toch niet mee voor de top 10, als je finale mag rijden is dat als bladvulling voor plek 10-20 en daar zit je dan nog een keer 8 uur voor in de auto :+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:24

Gefeliciteerd!

Gisteravond geboren: heel groot en bloedmooi hengstveulen van Dourkhan Hero Z.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:31

Wauw Change! Die is goed gelukt, gefeliciteerd!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:51

Wat een plaatje zeg! Gefeliciteerd!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:21

Mooi zeg!! Gefeliciteerd!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:54

@Change: wat een prachtig veulen!

@Gomir: dat is ook een berg pech zeg! Maar gauw vergeten dit jaar. Hoe is het nu met je polsen? Alweer wat meer mobiel? Poeh met de ruiter ook nog pech. Wat dat betreft mag ik in mijn handen knijpen met onze amazone.
Blom cup is inderdaad wel erg ver weg. Mijn merrie heeft al een aantal goede klasseringen gehaald, maar tegen de top van haar leeftijdsgenoten wordt het wel iets anders alhoewel ze regelmatig tegen de grotere namen start. Maar helaas, al loopt ze over 2 weken weer goed vind ik de voorbereiding te kort. Dan maar hopen dat er nog andere mooie concoursen volgen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:12

Gefeliciteerd met de mooie veulens!

Iorr was dat in Boijl?

We proberen hier vooral een hengst met een zeer fijn karakter te zoeken. Oma had best een sterk karakter en dochter doet daar beslist niet voor onder. De Cantos is tot nu toe de makkelijkste uit die lijn, vandaar dat we voor de Indoctro merrie een zoon van hem hebben gekozen. Hebben 2 van Good Fellow eruit en een Maloubet de Pleville. Die beide Good Fellows weten zeer goed wat ze wel en niet willen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:15

Beweeglijkheid valt nog erg tegen, dat duurt volgens de fysio wel een maand of 2 tot 3. Kan al wel de vrachtwagen rijden (alleen de klep nog niet dicht doen...) en heb ook alweer op het braafste paard gezeten.
Ik had ruim 1.5 jaar geen ruiter gehad omdat ik zat was van het gedoe. Deze beviel Goed, maar ging na 3 maanden toch weer ergens in loondienst. Toen 1 die na drie keer niet mee kwam opdagen, de huidige komt 1 a 2 x per week en rijdt er dan 2 of 3. Maar dat is iig beter dan niets. De numero uno staat bij een hele fijne amazone en daar is nu mijn eigen up to date ook even heen ivm mijn polsen. En vanaf volgende week komt er een meisje voor de 3-jarige, als dat klikt gaat die van de winter ook met de andere jonkies aan de slag. Heb ik ook meteen een beetje risicospreiding ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:29

Balen gomir!

Hier gaat het voor de rest prima dit jaar. Ja ik wou de 5 jarige B starten maar dat is er door corona niet van gekomen, die loopt nog lekker BB en is ook bijna BB eventing klaar. Hebben in corona tijd eventing traininge gereden, dus hebben niet stil gelegen. Alleen even andere prioriteit.

Gefeliciteerd elys!

Voor de rest gaat het thuis ook gewoon normaal. Mn veulen is flink aan het verharen, maar zo mooi! Door dat haar heen kijkend.

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:23

Julia schreef:
Laurentii schreef:

Pittige zoektocht inderdaad. Weet niet welke kwaliteit je zoekt, maar je zou eventueel kunnen informeren bij Stal te Koppele. Zij hebben een AES goedgekeurde cremello hengst, goed aan de maat en loopt nu met Gerbert te Koppele in het 1.35.

[ [url=m/73SNpn.png]Afbeelding[/url] ]

Die kende ik nog niet, maar op vlak van papier niet echt wat ik zoek. Ik vind er ook geen video's van terug.
Cream On Top is een valk hengst die 1.40m liep, die vond ik wel leuk, maar de veulens zouden geen verbeterde versie van mijn merries geven...