Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:19

essiesilly schreef:
hebben ze niks over t maaien gezegd? :o
vind haar wel veel meer paard geworden :j denk dat ik gewoon ibop zou doen, zo in de wei is ze ook nog fit zat dus mis op ander terrein ook nog? en als ze dan 2 x op beweging niet haalt zou dat erg zonde zijn

Nee over het maaien is niets gezegd tot mijn grote verbazing.
Maar goed Tuschinski zelf kan er ook wat van en die is goedgekeurd voor de dekdienst.

Ik zelf zit er niet zo mee dat ze het doet, maar kan wel begrijpen dat veel mensen er niet van gecharmeerd zijn.

Ik zeg ook altijd tegen alle mensen als ik aan het rijden ben:
Jongens niet te dicht bij de bakrand staan, want Diamant gooit zo zand in je ogen! _O-

Ze is idd meer paard geworden, vorig jaar gemeten op 1.67m nu is mevrouw 1.70m
Maar gewoon in het gehele totaal plaatje is ze veel meer paard.

Als ik heel eerlijk ben gaat bij mij toch de voorkeur meer uit haar nog eens voor te stellen op de keuring, IBOP is niet zo mijn ding.
Dat ze fit is, dat is niet zo heel erg, maar ze moet niet over de top gaan.

En dat weide filmpje vertekend natuurlijk een hoop, het was nogal pokke weer vorige week en dit was de eerste dag dat moeder en zoon even naar buiten konden.

Maar zou ze het dit jaar niet halen, dat is dan heel jammer, ze word er voor mij niet minder om, ik heb er een fijn sportpaard aan.
We willen er toch voorlopig geen veulen meer uit fokken, mischien over een aantal jaren nog eens, eerst maar even zien wat dit veulen gaat doen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:23

@ kaja zou je mij even uit willen leggen waarom je met een merrie die 70 beweging haalde geen IBOP zou rijden?
Is dat in jou ogen te weinig om een IBOP te wagen??

als ze 75 haalde was ze namelijk ster geweest, en dan had ik mijn doel eigenlijk wel ver bereikt met deze merrie betreft predikaten, en was een IBOP rijden ook totaal overbodig geweest.

Betreft haar (maaiend) voorbeen die heeft ze idd van haar vader, het moet toch ergens vandaan komen :+

Ik heb liever een paard met een maaiend voorbeen die vanuit het achterbeen goed mee doet, als 1tje die niet maaid maar met zijn achterbenen elke dag gratis en voor niets je bak sleept :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:29

Helma_Amber schreef:
Grapje schreef:
Mocht iemand trouwens nog vragen hebben over de keuring en alles erom heen, vraag het gerust, ik organiseer ze namelijk mee.

Misschien een rare vraag, maar ik zat even over de kleding na te denken. Ik wilde een wit basic shirt met lange mouwen aandoen. Dat mag toch gewoon of moet het een blouse zijn? Korte mouwen mogen niet toch?

Mag allemaal, zolang het maar wit is!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:32

Ik heb dit paard nu een aantal maandjes.de fokker zei tegen mij dat hij met de half zus ook op keuring zou gaan.hij plukt ze zo de wei uit en gaat op keuring.ikzelf heb hier totaal geen ervaring mee en heb me netjes ingeschrevenzoals hij dat gezegt heeft.mijn exuses als ik dom over kom voor mij is dit echt nieuw alemaal.ik heb tot 23 juni de tijd om haar te longeren.het halster doe ik om de neus en maak hem extra groter zodat ik het via de nek dicht kan maken.daarna maak ik het korter en is het goed.een hoofdstel moet je over de oren heen schuiven en dat kan ze niet verdragen.ik ga er nu wel mee oefenen.komt helemaal goed.ik maak morgen een foto van haar hoe ze nu is en eentje op de keuring om te vergelijken.bedankt voor jullie tips.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:38

ik zou zeggen ga lekker een jaartje kijken bij keuringen. zonde van je geld om zo on voorbereid te gaan..

zo zag een van de keuringskampioenen van vorig jaar er uit:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

een paar weken geleden zag mijn merrie er zo uit:
Afbeelding

ik heb nog 8 weken om haar nog mooier te krijgen..
zo als je ziet zit er heel wat management in.. top voeren, top schema voor trainen (dus niet met een halstertje rond slingeren) conditie opbouwen, opvoeden etc etc

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:40

essiesilly schreef:
@ moratoetje ligt eraan of de merrie zich opwaardeerd ohz of dat ze los juist heel goed beweegd.. van daaruit zou ik bedenken of ik ibop/sport of gewone keuring zou doen

Los kan ze echt super bewegen, maar ze durft goed d'r staart er nogal op te gooien en ik denk dat ze dat niet graag zien...Ik zal eens kijken of ik van het weekend een filmpje kan maken los in de bak, mits het weer een beetje meewerkt!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 23:49

Moratoetje schreef:
Ik meld me ook even hier. Ik heb een 7-jarige KWPN-merrie die nog opgenomen moet worden in het stamboek, maar door blessures is het er nog steeds niet van gekomen. Nu is ze helemaal hersteld en twijfel ik of ik haar op laat nemen via de "normale" merriekeuring of dat ik het via de IBOP ga proberen....of toch eerst naar het Z rijden en dan via thuiskeuring, moeilijk moeilijk!

Het gaat om Oscar x Metall, ze komt uit dezelfde merrielijn en stam als Uthopia van Carl Hester. Ze is niet de grootste (denk 1.63/1.65m) maar kan wel heel erg fijn bewegen.

mijn merrie komt ook uit dezelfde moederlijn als Uthopia,
maar de Ursula van jouw paard is niet dezelfde als de Ursula van Uthopia.
of bedoel je Metall
als je begrijpt wat ik bedoel... :)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 01:21

Ik bedoel niet dezelfde merrie, maar dezelde lijn, stam en fokfamilie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:49

essiesilly schreef:
izo zag een van de keuringskampioenen van vorig jaar er uit:
Afbeelding

Oeh lala, wat een knap ding zeg!

ullaatje

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:43

Das idd een heule knap ding!

Zo mijn eef was echt stout vandaag, pppffff.
zit wel een kop op.
Gelukkig heb ik een amzone die alleen maar meer adrenaline krijgt als ze stout doet, haha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:48

Die van mij gaat top. Zal eens kijken of ik wat fotootjes kan maken vanmiddag. Altijd lastig als je staat te longeren maar ga het proberen.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:49

Gelukkig Suzanne,

( die van mij ook hoor, maar vandaag was ze even stout bij de deur, haha, ze weet heel goed dat ze daar naar buiten kan )

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:50

Suzanne F. schreef:
essiesilly schreef:
izo zag een van de keuringskampioenen van vorig jaar er uit:
Afbeelding

Oeh lala, wat een knap ding zeg!

Dat is ze zeker! Dat is de mijne v don schufro

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:53

essiesilly schreef:
Dat is ze zeker! Dat is de mijne v don schufro

Mocht je willen dat ze van jou was. :P

Ze liep ook op de Hk in een show toch?
Beeldschoon dier.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:06

Neeee, het is de mijne :D
Echt een plaatje van een paard!

Ik heb gisteren even gereden, met longeren was ze een aan het klieren (ze heeft de uitgang ontdekt) maar met rijden was ze vervolgens weer heel braaf. Ik begin er steeds meer gevoel mee te krijgen als ik erop zit, eerste paar keer is toch even wennen. Morgen maar weer even aan de longe met bijzet, dan is ze een stuk beter geconcentreerd. Ze begint al steeds mooier te worden nu :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:12

LETS schreef:
Neeee, het is de mijne :D

He jammer, ik wou dat het de mijne was.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:58

Nou hier dan de mijne, eeeeh ik bedoel Emma he? ;)
Sorry voor de slechte kwaliteit. Longeren en foto's maken tegelijk valt niet mee.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:22

Wat is het toch een knapperd geworden! <3

Alhoewel ik het wel echt een popperig paardje vind.
Maar ik hou dr wel van!
Aan de uistraling zal het zeker niet liggen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:26

manueeltje84 schreef:
Wat is het toch een knapperd geworden! <3

Alhoewel ik het wel echt een popperig paardje vind.
Maar ik hou dr wel van!
Aan de uistraling zal het zeker niet liggen :+

Popperig?
Ja ik weet niet of je dat zo kan noemen. Ik vind het zelf een heel mooi model. Ik houd er wel van.
Ze lijkt heel veel op Lotje en Votje. Die vouwt nog wel meer uit, wordt een prachtig paard als ze een jaar of 6 is.

Edit: Ik denk dat ik dan altijd van die popperige paardjes heb gehad. Zelfs de hengst van 1.74 m. had nog deze uitstraling en was zo rond.
Emma is nog heel jeugdig in haar uitstraling, beetje Barbie-achtig. My little pony-paardje. :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:36

Het is ook niet negatief bedoeld.
En zeg ook helemaal niet dat ze geen mooi model heeft, ze is goed in verhouding.

Maar ik vind het zelf echt een barbie paardje om te zien, als veulen vond ik het ook al echt een popje.

Maar goed ik hou er ook van hoor als ze zo zijn.

Nou dan hoop ik maar dat Hummer ook uit blijft vouwen tot zijn 6e jaar, want dat is pecies zo,n typje al dat Emma was als veulentje.

Ik vond vd week nog een aantal foto,s in mijn pc van Emma als veulentje.
Zal ze vd week eens even bij elkaar sorteren dan mail ik ze je wel toe. (moet je wel ff je mail pb,en)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:41

Ja maar dat is met Diamant ook, die is ook 1.70 en is ook een barbie paardje om te zien.
Ik noem haar dan ook altijd, pony, of barbie.

En Hummer, die omschrijf ik nu al als de toekomstige EK D pony voor mijn dochter _O-
(die gaat echt niet groot worden)
Laatst bijgewerkt door manueeltje84 op 28-04-12 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:41

Oh leuk, Emma als veulen foto's! Ik pb je mijn mail.
Ze groeien echt lang door en veranderen nog zoveel. Heb het bij alle anderen ook gezien.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:45

ziet er goed uit suzanne!
hahha nee dat paard HEET de mijne :D :D

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:45

Ik hoop echt zo dat dat het geval is bij Hummer, dat hij straks gewoon ineens een groeispurt krijgt.

Ik dacht dat het in eerste instantie wel mee viel kwa maat, maar nu ik hem veglijk met andere veulens is het echt maar een ukkepuk.
In weze kun je er natuurlijk weinig van zeggen, hij is pas 11 dagen, en niet te vergeten dat hij 3 weken te vroeg is geboren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 20:33

essiesilly schreef:
ziet er goed uit suzanne!
hahha nee dat paard HEET de mijne :D :D

Wist ik hoor. Was ook maar een grapje.
Maar eeeh zie je de vergelijking met Emma en De mijne?? Lijken toch sprekend op elkaar? Op de 10 cm na dan? :D