Vind het helemaal niks nee. Te jong.. gun hem nog even de tijd
MDWStables
Geplaatst: 20-04-23 08:30
Gelukkig keek mijn man gisteravond laat nog even onder de merries. Zonnebloem heeft haar Reitlands Diamond Gold in 315 dagen afgebakken. Rond half 7 is er een perlino merrieveulen geboren
Dank jullie, dit ging inderdaad nogal vlot. Het is echt dat we nog even hebben gekeken anders hadden we het gemist. Je rekent toch niet echt op deze termijn en daarbij is de uier ook gewoon heel snel gegaan. Maar goed als merrie en veulen het goed doen helemaal mooi, we zijn er blij mee
Het is vrij zeker perlino. Droogfoto's volgen nog wel. Ik denk echter dat ze vandaag niet buiten gaan, het is mij te koud en er staat veel wind.
Moratoetje
Geplaatst: 20-04-23 14:38
Gefeliciteerd MDW!
Heb gisteravond nog Caramel weggebracht naar een hengstenhouder. We hebben voor dit jaar gekozen voor Kantje's Only, een in België goedgekeurde New Forest hengst. Only is een Borgerhof's Orion x Berkhof's Higgledy Piggledy. Een onlangs geboren veulen heeft de uiteindelijke doorslag gegeven om de gok te wagen met deze hengst op onze merrie.
Caramel (Arendsnest's Caramella) is een kroon prestatie merrie van Make My World x Carlo. Ze heeft met haar 1.43m best succesvol Z-dressuur gelopen tussen de paarden
Natuurlijk zou ik het ook erg gaaf vinden dat hij zijn mooie kleur doorgeeft aan het veulen
Laatst bijgewerkt door Moratoetje op 20-04-23 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Mooie hengst gekozen! Erg benieuwd naar het veulen. Borgershof Orion ken ik niet, ben wat dat betreft behoorlijk achter met de Belgische NF hengsten, wat zit daar achter?
Hartstikke tof Shanna! En uiteraard mooi dat je hem al op je lijstje had staan.
Moratoetje
Geplaatst: 24-04-23 14:13
Gave hengst Shanna
Voor mijn merrie Beau heb ik voor dit jaar Sulaatik's Vainqueur uitgekozen. Een zwartbruine in België goedgekeurde New Forest hengst. Loopt succesvol Z2-dressuur. Vorig jaar had Beau een hengstveulen van zijn zoon Sulaatik's Velvet Marmelade, dit veulen heb ik nog en spreekt mij enorm aan!
Beau gaat pas de eerstvolgende hengstigheid. Ze is al wat ouder, 20 jaar nu, en ik wil dat ze eerst wat beter verhaard is. Het zal waarschijnlijk wel een van haar laatste veulens zijn, dus ik duim voor een merrie. Heb nog maar 1 merrie uit haar gefokt (die is nu 2 jaar en nog in mijn bezit).
Hier dit jaar niks bij de hengst, al was het deze week bijna raak. Merrielief is zo hengstig dat ze op alle mogelijke manieren probeert om bij de hengst te komen
Voor de hengst weet ik nog niet wat en of hij moet dekken. Ja er is een merrie geboekt en nog wat onzeker, maar zie altijd vanzelf wel wat er komt. Tot nu toe gigantisch tevreden over zijn nakomelingen in ieder geval want het zijn allemaal hele beste gebruiksdieren. Eerste paar komen dit jaar onder het zadel normaal. Hemzelf ben ik ondertussen weer rustig aan aan het trainen om te kijken hoe en wat. Wellicht in september de CEI* 100km in Ermelo. Volbloed arabier een 10maanden op de foto