Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:01

Oh gefeliciteerd Muronia. Ik hoop op een merrie, daar kan je de Onia stam mee verderzetten :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Gefeliciteerd Muronia! Leuke foto's, wat is ze al groot en 'af', je zou niet zeggen dat ze pas 1 jaar is.

En Lunera aan de zware kant, dat komt door de foto's denk ik want ik vind ze juist wat schraal met ingevallen kont/bovenlijn en je ziet haar ribben te vaak naar mijn zin. Toevallig op deze foto's net niet en inderdaad, nu zou je denken dat ze aan de zware kant is, ik snap je opmerking wel :j. Het kan per dag verschillen lijkt wel :+

Zojuist Lunera haar temperatuur opgenomen. Ze heeft een wond op haar voorbeen (bovenbeen) en het is flink dik en warm rondom. Ze loopt niet kreupel en heeft geen koorts, maar ik vind het wel spannend. In overleg met de dierenarts goed ontsmet en gekoeld en even aankijken. Ik vermoed dat ze een trap heeft gehad, ze bijt graag in de achterbenen van de oudere merries als ze hengstig zijn en dat laten ze tot op zekere hoogte toe tot Lunera echt hard bijt en dan trappen ze := Hopelijk leert ze ervan.

Vannacht heeft het heel hard geonweerd en Lunera was heel bang. Die vloog de hele stal door, zo zielig. Ik zat ook rechtop in mijn bed, het sloeg vlakbij ergens in. Ik keek op de camera en ik zag Lunera helemaal in paniek. Arm ding. Op zo'n moment is ze toch nog wel gewoon jong en zoekt ze graag steun bij de anderen.

Muronia

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:38

Dank je Art, daar hoop ik ook heel erg op!

Dais.. meen je dat? Ik vind haar juist behoorlijk naarling en die van jou volwassener lijken :D . Zo'n iel nekje, lange smalle neus,ze moet nog veel meer bil krijgen.

Kan ze zich niet in de paniek vannacht ergens aan bezeerd hebben? Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan onweer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Hier zijn ze door de draaf gegaan waarmee ik een stukje wei afzet. Er was wel veel wind maar geen onweer.
Er moet toch iets van onrust geweest zijn, het lint lag helemaal tot aan de andere kant van het lange gras en enkele prikpalen lagen los.

Ze mochten vandaag een uurtje op het naastgelegen stuk. Daar staat het gras ook alweer hoog. Die 2 krijgen het nooit op :') ik denk dat ik geen hooi moet voeren in de winter als ze hun gras/kruiden niet op krijgen. :+

Afbeelding

Afbeelding