Elisa2 schreef:Bij het nrps is ook een Farrel aangewezen, Farrel x Cantos. Geen idee hoe hij verder is, maar ik ben wel benieuwd irl vanwege de afstamming.
[ Afbeelding ]
Knappe hengst!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Bij het nrps is ook een Farrel aangewezen, Farrel x Cantos. Geen idee hoe hij verder is, maar ik ben wel benieuwd irl vanwege de afstamming.
[ Afbeelding ]
Elisa2 schreef:De George Clooney sprak mij ook aan vanaf de foto, ik hoor vreselijk veel positieve verhalen over de karakters van zijn nakomelingen.
Farrel vind ik zelf ook een aansprekende hengst, ken er qua nafok nog niet zo veel van.
Elisa2 schreef:Waar zie je dat filmpje?
Ik heb hem even opgezocht en bekeken met het vrij bewegen en het longeren. Zeker een fijn en kwaliteitsvol paard om te zien.
Als ik kritisch ben, dan vind ik zijn achterbeen wel vrij lang en vooral het stuk van de kogel naar het spronggewricht en het stoort me in het lopen.
Milujoma schreef:Ik was wat aan het zoeken op Bokt en zag deze topic. Zou me graag willen aansluiten om wat fokadvies op te doen. Ik ben hier nog een leek in...
We wil mijn merries dit jaar voor het eerst gaan dekken, maar het is nog een hele zoektocht met welke hengst. Merrie is Zizi Top x Balzflug. Ik zou iets meer lengte in het lijf en in de hals willen toevoegen en een iets makkelijker karakter. Mijn merrie is vrij gevoelig...
Ideeën?
Milujoma schreef:Ik was wat aan het zoeken op Bokt en zag deze topic. Zou me graag willen aansluiten om wat fokadvies op te doen. Ik ben hier nog een leek in...
We wil mijn merries dit jaar voor het eerst gaan dekken, maar het is nog een hele zoektocht met welke hengst. Merrie is Zizi Top x Balzflug. Ik zou iets meer lengte in het lijf en in de hals willen toevoegen en een iets makkelijker karakter. Mijn merrie is vrij gevoelig...
Ideeën?
truitje schreef:Elisa2: als je Giovanni ziet galopperen is dat de ideale galop naar mijn mening. Niet alleen bergopmaar vooral Met veel ruimte en taktmatig (het binnenachterbeen duwt als het ware het binnen voorbeen naar voren). Veel zogenaamd hoog op galop beoordeelde paarden galopperen vaak niet taktmatig(binnenachterbeen en binnen voorbeen gaan gelijker op). Hier een filmpje van de galop van Giovanni https://youtu.be/2SrTFomCO6Aop 5:38 min zie je de galop, die in mijn ogen heel goed en correct is.
Als je dit bijvoorbeeld vergelijkt Met de galop van Kjento (zie filmpje vanaf5:10) dan zie je dat hij minder doortreedt met het achterbeen en hij iets meer telgang-achtig en stuwend galoppeert. Het achterbeen gaat meer omhoog dan naar voren.
https://youtu.be/9I94_t3p198
Een goede galop is ruim, bergop, taktmatig en dragend.