gefeliciteerd met je stermerrie, hopelijk volgen er nog veel uit dit topic
Dat hoop ik ook! Allemaal veel succes. Iemand nog tips hoe ze beter aan een touwtje gaan stappen? Onder het zadel geen probleem aan een touwtje minder overstap.
essiesilly
Geplaatst: 24-04-12 22:43
ja hoor gewoon perfect naast je leren lopen, nooit druk op het touwtje nodig hebben, als jij stil staat moet zij ook stil staan etc. als ze niet hard genoeg mee loopt even een paar keer iemand er achter laten lopen met een zweep (hoeft haar niet te slaan hoor ) maar dat ze niet zo achter je hangen.. heb ik zowiso een hekel aan haha
Zo, ik heb mijn kleine Sprietje vanavond maar weer eens naast de meetstok gezet. Schrok me een hoedje. Iedereen zei steeds ze groeit, maar als ik haar dan meette, dan was ze nog steeds 167cm. Vandaag was ze ineens 169cm (170, maar -1cm voor de ijzers). Ik heb onder de 170cm besteld, dus nu moet het wel stoppen.
gister zijn onder merries gekeurd op het terrein hier (voor keuring) en ook zij gaan naar de keuring! 1 van de 2 in ieder geval!! Kan iemand mij vertellen wanneer de centrale keuring in Houten is?
onze dressuur merrie kreeg met de voorkeuring: exterieur 75, stap 75, draf 80! Onze spring merrie kreeg met de voorkeuring: exterieur 70, stap 55, draf 65
Ik heb me hier al een tijdje niet gemeld, beetje druk gehad. Heb wat terug gelezen en zie dat het met jullie merries allemaal goed gaat, leuk! Edith is een tijdje snotterig geweest dus al een paar weken rustig aan gedaan. Maar zo lang hebben we niet meer want we gaan 19 juni naar de keuring in Tolbert dus nu moet ze toch echt weer aan het werk. In Bronneger kregen we als commentaar dat ze nog erg jeugdig was en ze is ook nog echt een puppy. Ik heb ook het idee dat ze nog wat groeit, dus goed voer erin en aan het werk!
Kathleen_vW
Geplaatst: 25-04-12 10:02
essiesilly schreef:
wie moet er verder als eerste naar de keuring eigenlijk?? ik moet 19 juni, nog 8 weekjes
Ik ook, al ik de 3 jarige meeneem tenminste. We komen zeker kijken!
Ik meld mij ook. Gister met de eigenaar van het paard, haar ingeschreven. Is de 1ste keer dat ik zelf 1 klaar maak Dus erg veel zin in. Wij gaan 4 juli naar Boyl, met een 4jarige Wittinger x Landgraf 1. Ze heeft op dit moment een veulen aan de voet, maar het gaat erg goed met trainen. We zijn net 3 week bezig denk ik
Stappen train ik regelmatig, sommige vinden het gevaarlijk want vinden dat je de stap niet kan trainen maar alleen maar kan verpesten, ik vind van niet Met onze Special heb ik veel stap training gedaan en die kreeg 90 punten voor haar stap. Ik zet ze laag bij en stap dan aan de hand met een dressuur/piaffezweep in mijn linkerhand waarmee ik ze zonodig kan aanvullen. Je moet er een beetje gevoel voor hebben, als je dat mist moet je er niet aan beginnen want het zal dan juist verkeerd uitpakken.
hier begint het al aardig af te tellen, 09 juni is het zover.
essiesilly
Geplaatst: 27-04-12 12:41
oe jij bent idd al lekker vroeg frenka hier loopt alles op schema, ziet er goed uit mag nog iets meer vet op maar straks met de voorjaarsgrasjes komt dat goed ik heb er vertrouwen in
meliss1812
Geplaatst: 27-04-12 14:19
MariekeA schreef:
meliss1812 schreef:
7 juli is de Gelderse keuring pas.. dat duurd nog even
+Esprit is opgegeven. Nu al zenuwachtig
Ik ga morgen naar Alexandra en dan ga ik haar ook opgegeven, heb de inloggegevens inmiddels binnen. Ik zag jou inderdaad al staan bij de lijst
Moratoetje
Geplaatst: 27-04-12 14:26
Ik meld me ook even hier. Ik heb een 7-jarige KWPN-merrie die nog opgenomen moet worden in het stamboek, maar door blessures is het er nog steeds niet van gekomen. Nu is ze helemaal hersteld en twijfel ik of ik haar op laat nemen via de "normale" merriekeuring of dat ik het via de IBOP ga proberen....of toch eerst naar het Z rijden en dan via thuiskeuring, moeilijk moeilijk!
Het gaat om Oscar x Metall, ze komt uit dezelfde merrielijn en stam als Uthopia van Carl Hester. Ze is niet de grootste (denk 1.63/1.65m) maar kan wel heel erg fijn bewegen.
mag ik me ook melden hier? ik heb me vandaag ingeschreven voor de merriekeuring in susteren, ik heb dit nog nooit gedaan,ik heb een witleren halster besteld en ze word voren beslagen mag dat?sorry als ik dom overkom heb hier echt geen ervaring mee. we hebben een gribaldi x negro, haar naam is epona en is 170 groot nu.