Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 22:27

De ene dierenarts raadt bij gewone castratie enkele dagen stalrust aan.
Ik heb me daar nooit aan gehouden, beweging vind ik veel fijner.

Mijn beste vriendin heeft haar dekhengst vorig jaar laten castreren. Dit moest in de kliniek over de lies omwille van de leeftijd en dus ook dekhengst geweest. Dat paard heeft geen 2 weken stalrust gehad hoor.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 23:31

Dank iedereen voor de reacties!

Er zit wel beetje haast bij omdat die plekken natuurlijk niet oneindig lang beschikbaar zijn! Ben nu nog aan het oriënteren, dus hij wordt niet direct volgende week gecastreerd. Wil alleen even weten waarop te letten kwa castratie en vanaf wanneer dat kan! Volgende keer eventjes kijken of ik kan kijken naar zijn edele delen. Hij staat nu in een groep en ze hebben geen halsters aan, stilstaan is ook niet zijn beste kunst :')

Ga natuurlijk sowieso overleggen met DA hoe en wat, alleen ook fijn om jullie ervaringen en tips te lezen!

Via de lies is natuurlijk ook mogelijk, alleen lijkt me de kans op eventueel littekenweefsel groter? Of valt dat wel mee? Heb al een paard gehad wat problemen had met littekenweefsel, wil er liever niet nog eentje bij!

LuciLusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:04

Er is ook een halfbedekte castratie. Gaat niet via de lies :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:25

Met halfbedekt zit je alleen weer met een open wond en dus gedoe met vliegen.

Ik weet eigenlijk niet welke manier de meeste kans op littekenweefsel geeft.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:50

Afbeelding

Palomino?

Gisteren lekker nat gemaakt, en laten rollen voor wat natuurlijke zonnebrand. Smeer ook geregeld zonnebrand van Pippa op haar neus (die anti vliegen roller met spf)

Van mij moet ze niet wit zijn, alleen dr staart voor al die vliegen :j

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:53

Castreren ja ivm insecten voorjaar en najaar heeft de voorkeur. Als het niet anders is ivm stalling. Tsja dan moet het maar denk ik dan. En dan in overleg met de da welke manier.
Ik geloof niet dat via de lies meer kans is op littekenweefsel.

Hier gaat ze lekker vol in de zon staan. Terwijl er enorm veel schaduw is -O-
Maar zeg toch zelf het is een knappe jaarling.
En die witte neus elke dag met factor 50 lekker smeren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:25

Toushie, ze is zéker knap!! Mocht je er ook vanaf willen dan mag ze wel hier komen wonen <3 : :P

Sentir, ja overduidelijk! Gepaneerde palomino :j

Ik probeer de castratie ook te rekken tot zeker het najaar. Hij wordt sowieso op de kliniek op tafel gecastreerd, ze willen graag alles onder controle hebben omdat ze het toch nog een beetje spannend vinden gezien zijn slechte start. Ik denk zelf dat het allemaal wel losloopt, hij is inmiddels een aardige knul aan het worden :j
Maar ik snap de zorgen wel dus geen enkel probleem en ik breng ze t.z.t. gewoon naar de kliniek toe :j
Qua indalen van z’n ballen. Alles groeit heel aardig, behalve z’n nootjes. Die zijn erg micro, maar het zijn er wel 2 :')

Hier houden we ze lekker koel met veel douchen :)) ze vinden het echt heeeerlijk, en Y’ur vind het vooral leuk speelgoed ook :')
En waarom uit de waterbak drinken als je ook uit de slang kan slurpen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 1 min geleden

Wat groeit hij goed zeg, hier heb moeten de ballen er ook nog af, we hebben een nieuwe 2 jarige erbij en die wil ik toch eigenlijk op korte termijn laten castreren dus morgen maar even overleggen met de dierenarts.