Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurentii

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:36

oehlala, hier ook een merrie al voor de 3e keer gedekt dit jaar, perfect sperma, perfecte cyclus. begrijpen er ook niets van. Ik heb nu een osteo laten komen en die heeft haar helemaal losgewerkt want volgens haar zaten alle spieren rond de baarmoeder zodanig verkrampt dat een vrucht niet kan innestelen. Ik ben benieuwd of het gelukt is.

Met regumate heb ik ook al goede dingen gehad, maar soms doet het ook gewoon niets.
Je kan altijd proberen natuurlijk.

Vanavond weet ik of mijn 3e merrie ook drachtig is, dan is het al 3/4.
Het is mij nog geen enkel jaar gelukt ze allemaal drachtig te krijgen.

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:18

Die van mij is ook drachtig!! Super blij mee, eerste keer, en ze is al wat op leeftijd.
Heeft wat moeite gekost omdat ze niet heel mooi hengstig werd. Maar toch gelijk de eerste keer raak!! *\o/*

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:35

Gefeliciteerd roze badeend!

Onze Cohinoor gaat voor de veiling. Lang getwijfeld maar ze willen haar graag en eerlijk is eerlijk: wij hebben er zat uit die lijn.

Vraagje: mijn 3 jarige gaat bijna voor de keuring. Ze mocht mij iets explosiever zijn. Iemand ervaring Cavalor Superforce, Linamix of pavo Tripple?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:05

Oeh leuk dat ze naar de veiling gaat. Welke veiling?

Geen ervaring mee. Voor wat meer ondersteuning geef ik ze wel een periode sportfit muesli van Pavo.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:18

Ze gaat naar Starsale :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:50

Ah leuk! nou wie weet zie ik haar dan wel in de baan ;) ik mag weer in de ring (hoek) staan

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:13

Ooh leuk marijke!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:57

Vandaag de merrie gescand en drachtig! Ik ben blij.

Dus voor volgend jaar 2 veulentjes hopelijk verwacht!!! *hout vasthouden*

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:45

Hier doen we op advies van de dierenarts het de komende weken wat rustiger aan met rijden na 2 x leeg te zijn.. De dierenarts zei dat het bij deze schimmel te maken kan hebben dat ze intensief gereden wordt/in de sport loopt. De dierenarts vergeleek het met een vrouwelijke topsportster die zwanger wil raken maar het soms ook het geval is dat ze moeilijker zwanger raken omdat ze meer testosteron (mannelijk hormoon) aanmaken.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:58

Klinkt logisch! Hoop voor je dat het op deze manier werkt.

Gefeliciteerd Dakario!

Ik ga vrijdag nog een keer voor de zekerheid scannen met mijn merrie, mocht ze om welke reden dan ook toch niet meer drachtig zijn kunnen we het nog een keer proberen. En anders gewoon in maart een veulen!

Andere merrie die drachtig is van Dourkhan Hero heeft nu slappe banden en het uier begint goed te vullen. Nog een paar dagen denk ik!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:45

Elitedeux schreef:
Hier doen we op advies van de dierenarts het de komende weken wat rustiger aan met rijden na 2 x leeg te zijn.. De dierenarts zei dat het bij deze schimmel te maken kan hebben dat ze intensief gereden wordt/in de sport loopt. De dierenarts vergeleek het met een vrouwelijke topsportster die zwanger wil raken maar het soms ook het geval is dat ze moeilijker zwanger raken omdat ze meer testosteron (mannelijk hormoon) aanmaken.

Dat wordt toch al veel langer aangeraden? Niet alleen vanwege de testosteron, maar ook vanwege de stress wat een paard altijd wel wat ondervindt tijdens een training?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:59

Ik weet niet beter dan dat ik dat ook doe. Als ik een merrie dek die ik rij

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 20:11

Bella wordt niet meer gereden, maar de uno hebben we dit jaar en vorig jaar gewoon doorgetraind rond het insemineren/spoelen. Hangt denk ik ook erg van de merrie af. Maar als het niet lukt kan even rustig aan wel helpen.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:37

Het is wel logisch maar ikzelf ben niet echt in de fokkerij thuis :+ Nu loopt ze lekker in de wei en wordt ze licht getraind een paar keer in de week. 2 jaar geleden reed ik haar zelf nog actief in het M springen en M2 dressuur en toen was ze zo drachtig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 22:46

Ik huppel thuis wel een beetje rond en met een paard dat niet stresst, waarvan ik dat vrijwel zeker weet ga ik wel eens weg hoor. Maar echte prestaties verwachten niet.
Heb er wel 1 draxhtig zadelmak laten maken. Dat was wel spannend :+

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:32

Change3x schreef:
Klinkt logisch! Hoop voor je dat het op deze manier werkt.

Gefeliciteerd Dakario!

Ik ga vrijdag nog een keer voor de zekerheid scannen met mijn merrie, mocht ze om welke reden dan ook toch niet meer drachtig zijn kunnen we het nog een keer proberen. En anders gewoon in maart een veulen!

Andere merrie die drachtig is van Dourkhan Hero heeft nu slappe banden en het uier begint goed te vullen. Nog een paar dagen denk ik!

Ooh spannend ben heel benieuwd naar jou veulen! Mijn merrie is vandaag gescand op 13 dagen en niet drachtig :( DA gaat maandag voor de zekerheid nog eens kijken en dan zien voor tweede keer insemineren. Ik krijg al een beetje stress hopelijk is ze volgende keer wel drachtig... _/-\o_

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:02

Evelien__ schreef:
Kazan Z x Camus op 3 weken:

[ [url=m/2cHYqC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PFNPSC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gigantisch bokbenig momenteel, hoop dat het goedkomt. En een snertkarakter :

Dat bokbenige komt denk ik niet bij kazan z zelf vandaan, volgens genetisch profiel is hij hol. Ook de moederlijn neigt niet naar bokbenig. Etoulon komt uit dezelfde moederlijn als kazan en is ook weer hol.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:05

Gefeliciteerd rosé badeend!

Hier doen we ook kalm aan de eerste 18 dagen, maar idd ook afhankelijk van de merrie.
Hier net de 5e drachtig gescand en wij zijn klaar! Verwacht:
Eind feb: Mylord Carthago uit Elite sport springen en dressuur v. Numero Uno
Begin maart: Quikly de Kreisler uit elite sport springen v. Goodtimes
Eind april: Chopano VDL uit DOC merrie die over twee weken voor de keuring gaat v. Il est Balou
1 mei: Kannan uit elite sport v. Baloubet du Rouet
Half mei: Nixon van’t Meulenhof uit doc Cornado I

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:15

wauw drukke agenda!Gefeliciteerd!
Verkoop je al deze veulens dan?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:16

Gewoon rustig blijven en nog een keer proberen nana!

Goede berichten Iorrr! Jullie hebben weer heel wat om naar uit te kijken volgend jaar.
Ben erg benieuwd naar de nafok van chopano, die staat bij mij ook hoog op het lijstje. Al heb ik voor volgend jaar voor Bella gaspahr al op het oog ;)

Nana_x0x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:22

@ gomir ja klopt even geduld hebben. Soms is dat moeilijk :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:28

Ik vind 1 of 2 meer dan zat _O-

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:06

Merrie veulens blijven veelal (deze zeker) en hengsten gaan... :) al gaat dit jaar ook een merrie veulen voor de veiling omdat we er genoeg uit die lijn hebben.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:38

gomir schreef:
Gewoon rustig blijven en nog een keer proberen nana!

Goede berichten Iorrr! Jullie hebben weer heel wat om naar uit te kijken volgend jaar.
Ben erg benieuwd naar de nafok van chopano, die staat bij mij ook hoog op het lijstje. Al heb ik voor volgend jaar voor Bella gaspahr al op het oog ;)

Chopano stond lang bij ons op 1. Echter op het filmpje aan de hand en onder het Zadel viel de draf mij zo ontzettend tegen tijdens de hengstenshow van de vdl

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:35

Draf is zeker het zwakste punt van Chopano maar mijn ik est Balou draaft echt extra, daarom durfde ik het wel aan. Daarbij heb ik nog nooit een paard in draf het parcours zien springen ;) Al is het voor het comfort wel fijn als ze kunnen draven