2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:37

Cayenne schreef:
Ik vind Winningmood sinds het begin al geweldig :+:
Diederik rijdt hem nog maar pas, dus petje af!

Winningmood, zonde...die heeft zeker meer in huis.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:38

Dan wordt Zethar ook nog eens bereden door Aat van Essen, het moet niet gekker worden :P . Ok sorry, flauw :)) .

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:39

Ja die is wel heel rustig zeg, volgens mij krijgt ie ook totaal geen moeite met piaffe en passage straks... Edit; ging over Vivaldi

Heb ff Wynton gecheckt maar die heeft merrie's nodig met een 'ongecompliceerd karakter' en das nou niet echt het sterkste punt van mijn merrie :+ de trut
Maar ff Vivaldi checken dan :P

Winningmood vind ik niet zoveel mis mee hij heeft alleen een heel verticale hals en draagt zijn staart zo hoog wat een beetje tuiger idee geeft. En dat staart dragen is ook niet zo mijn smaak maar die hals is op zich wel mooi.

Rinske

Re: 2e en 3e Bezichtiging KWPN Hengstenkeuring Den Bosch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:41

Veel spanning bij Zethar, vind hem net wat eng in de hals worden. Hij kan overigens best een aardig pasje lopen :j . Hals strekken ziet er meteen een stuk relaxter uit :j .

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:42

anneliesdj schreef:
Ja die is wel heel rustig zeg, volgens mij krijgt ie ook totaal geen moeite met piaffe en passage straks... Edit; ging over Vivaldi

Heb ff Wynton gecheckt maar die heeft merrie's nodig met een 'ongecompliceerd karakter' en das nou niet echt het sterkste punt van mijn merrie :+ de trut

Winningmood vind ik niet zoveel mis mee hij heeft alleen een heel verticale hals en draagt zijn staart zo hoog wat een beetje tuiger idee geeft. En dat staart dragen is ook niet zo mijn smaak maar die hals is op zich wel mooi.

Misschien door de wijze van rijden van de afgelopen tijd ontstaan?, afwachten wat hij eerdags laat zien, hij loopt nu in ieder geval al niet meer zo opgekropt *D .
Laatst bijgewerkt door krackertje op 06-02-09 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:43

vivaldi stond zowieso al op het lijstje voor een merrie dit jaar... volgens mij gaat dat nu zeker wel door :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:44

Rinske schreef:
Veel spanning bij Zethar, vind hem net wat eng in de hals worden. Hij kan overigens best een aardig pasje lopen :j . Hals strekken ziet er meteen een stuk relaxter uit :j .

Het is ook erg onrustig in de hal.
Jammer dat zo'n paard niet een keer de onverdeelde aandacht krijgt.
ze hadden hem tussen het M en Z kunnen laten lopen, met volle en stille tribune's

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:48

magic_lover schreef:
vivaldi stond zowieso al op het lijstje voor een merrie dit jaar... volgens mij gaat dat nu zeker wel door :D

Veulens van Vivaldi kunnen over het algemeen wel heel goed lopen. De hals is som wat verticaal, daar moet je mee oppassen. Op mijn merrie zou hij ook wel passen, die is nogal op de voorhand gebouwd (half volbloed).

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:50

de merrie heeft juist een hele horizontale hals, wat dat betreft zou het wel goed aansluiten, alleen 99% zeker dat het een vos word (merrie is ook vos) maargoed :+
mooi vos is ook niet lelijk natuurlijk :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:52

krackertje schreef:
anneliesdj schreef:

Misschien door de wijze van rijden van de afgelopen tijd ontstaan?, afwachten wat hij eerdags laat zien, hij loopt nu in ieder geval al niet meer zo opgekropt *D .

De hals bedoel je? Wat is er met het rijden van de laatste tijd dan?

mbkaatje schreef:
magic_lover schreef:

Veulens van Vivaldi kunnen over het algemeen wel heel goed lopen. De hals is som wat verticaal, daar moet je mee oppassen. Op mijn merrie zou hij ook wel passen, die is nogal op de voorhand gebouwd (half volbloed).

Mijn merrie kan machtig lopen alleen de galop moet ruimer en mag iets gedragener en haar karakter is echt een aandachtspunt, ik moet echt een hengst die super cool en super werkwillig is anders gaat het niet door. Haar hals is wel verticaal maar dat hoeft niet direkt een nadeel te zijn toch?
Mijn merrie is ook vos en ik dacht dat vos x vos altijd vos geeft? Maakt mij iig niet uit, kleur is van ondergeschikt belang.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 06-02-09 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:53

Leuk ererondje, vind ik altijd tof als die in galop wordt gereden :j .

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:54

ik vind het juist mooier in draf, bij springen in galop :D

waarom weet ik ook niet, maargoed :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:56

En ik vind het altijd stoer als ze 't paard ff lekker laten gaan, ookal maakt ie gekke sprongen.
Gisteravond maakte de winnaar van de laatste rubriek springen ook 3 ererondjes alleen in volle galop, paardje oortjes erop, die vond het vet leuk. Was een (wit) schimmeltje.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:58

Koos de Ronde die was het volgens mij die 2 jaar geleden met zijn 4-span in volle galop door de baan ging met de ereronde, dat was zoooo gaaf! Toen telde hij ook af 3-2-1 en gaaaaaaannnn...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:58

Anneliesj: Hoe dat uitgroeit met Vivaldi nakomelingen, is natuurlijk nog even afwachten, maar met een merrie die zelf al een vrij verticale hals heeft, zou ik wel uitkijken. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en vind ik het moeilijk om advies te geven.
Hoe de nakomelingen van karakter zijn, weet ik eerlijk gezegd niet.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:00

Altijd grappig die fokkers in een kar. Ze weten niet echt hoe ze ermee om moeten gaan. Toch is het leuk en verdiend. Daar doe je het toch voor als fokker zijnde.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:00

En pauze tot kwart voor 8.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:02

anneliesdj, ik vindt dat Emmelie de hengst Winningmood niet fijn rondreed, erg opgekropt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:03

Probleem met mijn merrie is vooral de galop, die moet ruimer en gedragener/meer in balans, ze is allround gefokt, gezien haar leeftijd was het wss de bedoeling een springpaard te fokken :+ maar ze kan ook erg goed draven, vooral ruim en erg krachtig, mag ook iets meer gedragen.

Dus ik heb wel vrij veel keus omdat ik zowel spring als dressuurpaarden kan nemen, maar het karakterpunt maakt het juist weer moeilijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:05

krackertje schreef:
anneliesdj, ik vindt dat Emmelie de hengst Winningmood niet fijn rondreed, erg opgekropt.

Je bedoeld dat ie daardoor zo verticaal lijkt?

Ik vind zowieso het rijden van Emmelie niet zo geweldig maar toen ik daar vorig jaar een opmerking over maakte kreeg ik gruwelijk commentaar. Maar evengoed; ik vind dat ze teveel prikt en plukt.
Ik kijk veel liever naar Edward Gal (die liep me vorig jaar op de HK ondersteboven := )

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:07

Ik lees er volgens mij overheen, maar wat is de afstamming van je merrie Annelies?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:09

anneliesdj schreef:
krackertje schreef:

Je bedoeld dat ie daardoor zo verticaal lijkt?

Ik vind zowieso het rijden van Emmelie niet zo geweldig maar toen ik daar vorig jaar een opmerking over maakte kreeg ik gruwelijk commentaar. Maar evengoed; ik vind dat ze teveel prikt en plukt.
Ik kijk veel liever naar Edward Gal (die liep me vorig jaar op de HK ondersteboven := )

Ja, dat bedoel ik deels, Winningmood heeft die "halsvorm" al, zo`n hengst zie ik graag anders gereden worden. Ik ben niet bang voor kritiek, ieder z`n mening en de tijd wijst de rest wel uit :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:11

Ik rijd ze liever van boven naar beneden dan andersom, maarja dat is persoonlijk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:12

Rinske schreef:
Ik lees er volgens mij overheen, maar wat is de afstamming van je merrie Annelies?

Daar heb je niet overheen gelezen, die heb ik gewoon nog niet genoemd :+

Kigali x Caritas x Edwig x Le Mexico (zo heb je m ook meteen helemaal :P)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:13

het zal ongetwijfeld wel wat met emmelie haar rijstijl te maken hebben, vind westpoint soms ook eng kort in de hals worden :=

maargoed, doe het haar niet na dus zal maar niet teveel commentaar hebben :+