Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat je je best doet erbij te zijn en met camera waakt, birthalarm en/of melkstrips (dat je je echt inzet om er alles aan te doen om erbij te zijn) en dat ze dan weloverwogen buiten bevallen, daar is niks mis mee. Maar je dieren in zoveel hectare land pleuren en ‘succes’ vind ik not-done
En dat noem ik dan ook geen goede of serieuze fokkers
Nou vind ik fokkers in Engeland en Ierland sowieso wel snel vermeerderaars hoe je ook ziet hoe er mee omgegaan wordt. Ook altijd jonge of oude tinkers die geïmporteerd worden die schijnbaar drachtig zijn. Dan wordt er ook niet gemonitord. En ik vind sowieso niet dat er 1 hengst op een hele groep merries past. Dat noem ik gemakzucht 
) moet eerlijk zeggen dat ik vooral veel valse alarmen kreeg van de birthalarm, maar wel steeds keurig als ze helemaal plat lag te slapen. Dus hij werkte wel. De combinatie met camera was fijn, dan kon je direct weer inloggen en kijken of ze gewoon sliep of iets anders van plan was 
Friesfanaat schreef:Hier ook al geïnvesteerd in fijne camera's om ze in de gaten te kunnen houden. Gebruiken jullie naast camera's ook nog een bevalsingel of andere trackers? Ben er nog niet helemaal uit of ik dat ook nog wil gaan gebruiken dus hoor graag adviezen van jullie
Ik heb daar ook echt wel respect voor. Aan de andere kant lijkt het mij ook wel erg leuk het zo te doen. Toch een beetje kamperen
en je hoeft niet alles te onthouden hoor..
Ik ben er dan paar keer per dag, test met ph strips, zet ze in een kleiner stuk tegen dat ze moeten bevallen en probeer er bij te zijn. Maar wel gewoon buiten en in hun eigen kudde.