Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 22:34

Dulce, de 2 jarige bij ons, ging ook bijna liggen als ze het zat was als ik met haar hoeven bezig was. De laatste x heb ik het gewoon genegeerd terwijl ze half op de grond lag en toen was de lol er vanaf want het hielp niet. Met haar voorbenen was dat trouwens. Met de achterbenen moet ik wel alert blijven want die vliegen nog wel eens rond.

Hier probeert Lunera wel eens te drinken bij Indy en Indy laat dat gewoon toe terwijl ze helemaal geen melk geeft. Lunera wordt dan boos dat er niks uit komt :') Als een klein kind staat ze dan te stampvoeten :') .

Flubberboot

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Zijn kont lijkt inderdaad hoger!!!

Omg Dais :') Zie het al helemaal voor me _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:10

Net afscheid genomen van Urena. Dus nu nog 2-U ipv 3-U. :(:)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:15

Dais_ schreef:
Dulce, de 2 jarige bij ons, ging ook bijna liggen als ze het zat was als ik met haar hoeven bezig was. De laatste x heb ik het gewoon genegeerd terwijl ze half op de grond lag en toen was de lol er vanaf want het hielp niet. Met haar voorbenen was dat trouwens. Met de achterbenen moet ik wel alert blijven want die vliegen nog wel eens rond.
') .

Ik probeer ook vast te houden want Cover dreigt dan ook met op zijn knieën te vallen maar is best lastig vasthouden maar het werkt wel. Maar Snap dat een smid voorzichtig is want als hij een klap krijgt en geblesseerd raakt is hij verder van huis.
We blijven gewoon oefenen.

Mirjam dat is jammer zeg. Blijven die andere 2 wel?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

De andere 2 staan ook te koop.

Lastig dat ze zich laten vallen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:50

Ohw doet even zeer zo verkopen.

Morgen is Cielo 1 jaar :D
Hij is nu 1m39

Eventjes aan de hand klein stukje gewandeld. Hij vond het wel spannend hoor.

Koeien kijken
Afbeelding

Even in veld langs de koeien, daar ging hij showen

Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

Spannende koeien :))

Is altijd even slikken als ze weggaan. :j

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Ooh altijd lastig als ze weg gaan mirjam!

Art_Ificious leuk! Mooi zo'n showtje geven, vind ik ook altijd leuk om te zien. Hij ziet er goed uit!

Dais hahaha! Hier probeert ze ook wel eens onder m'n shetty te kijken.. := ze komt nog maar net onder dr moeder de slimmerik..

Ik heb vandaag ook een klein stukje gelopen, ze was wat nerveuzer in het begin omdat d'r moeder gewoon in de wei bleef en zij met mij mee moest. Maar blijft wel altijd braaf naar me luisteren dat is heel fijn. Ook wat koeien onderweg tegen gekomen en ze is ook kinderwagen proof, vorig jaar als klein veulentje liep ze ook al mee naast de kinderwagen. :):)

Afbeelding
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:29

Knap <3

Ik verbaas mij altijd dat niemand vd paarden reageerd dat er een weg is. :=

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

O altijd sneu natuurlijk als er eentje weg gaat. Maar proficiat met de verkoop

Lol cielo zag het zitten

Kvikur zo leuk en lief !!

Bij Nova is er bloed getrokken om te kijken if ze wat kunnen zien. Iedere x als ze vernieuwen van grasveld heeft ze last van diarree en staat ook wat dof in haar vacht. We zullen zien

Maar anders een happy jaarling.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Kvikur, ook lekker stoer. Cielo is wat minder "braaf". Op de terugweg dribbelt hij wel. Ik ga voor veiligheid ook nog een karabijnhaak aan het halstertouw maken die ook aan halster vasthangt. Heb namelijk ooit meegemaakt dat een paard trok en de sluiting van halstertouw gewoon losgekomen was (dat stukje wat door die oog heen gaat zeg maar trok die gewoon erdoorheen).

Anso, bloedonderzoek kan nooit kwaad, bij Cielo kwam toen te hoge leverwaardes eruit

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28

Gefeliciteerd met de verkoop van urena. Altijd jammer om ze ook te zien gaan natuurlijk.

Oh hier valt het stroom testen ontzettend mee. Ze staan best veel zonder stroom eigenlijk. En dan af en toe erop. Als ze dan een tik hebben gehad dan weten ze het wel weer eventjes.

Kvikur , die kan best lekker sjouwen al. En wat knap zo naast de kinderwagen mee

Arti , vervelend van de wormen steeds. Ik vind wel op de laatste fotos dat je kan zien dat cielo wat ronder en voller is. Leuk die foto met je ouders.
Gefeliciteerd met cielo

Het laden e.d. is per paard afhankelijk en sommige zullen het nooit leuk vinden. Maar ik merk duidelijk wel dat ze stuk makkelijker zijn wanneer je er al vanaf veulen af aan mee geoefend hebt.

Thioro , een keer groot en Flink duidelijk worden ze echt niet minder van :j

Muronia , spannend hopelijk is de inseminatie gepakt.

Hoedjes. Hier doe ik met de smid tussendoor soms nog even voetje terugzetten en weer opnieuw. Dat helpt wel tegen het wegtrekken , omhoog komen en/of laten vallen.

Lootah heeft ondertussen de eerste hengstigheid gehad afgelopen week.
Gister nog weer even geoefend met alleen mee op de trailer. Dat is toch nog niet echt haar favoriet. We zijn even naar het bos geweest voor een wandeling.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:58

Die van jullie zijn zo braaf om mee te nemen alleen.

Hier plakt Cielo echt een Baron, waardoor hij dus ook gaat roepen als ik met hem dat kleine stukje op straat doe, zn dribbelen richting huis.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:22

Veel oefenen. Hier hinniken ze ook echt wel wat af hoor. Maar met oefenen word het steeds normaler. Lootah staat met haar halfbroer en die kan vooral enorm overdrijven :') -O-

Die gilt en rent als een idioot. En dat terwijl hij het gewend is. En hem alleen meenemen staat die als een dooie op de trailer maar oh wee als je een ander mee neemt :Y)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:14

Veel oefenen en kort beginnen met lopen. Ik ga nu elke keer iets verder. Vorig jaar ging hij steigeren als ik te ver ging dus dat wil ik voorkomen.

Hier hebben ze gelijk door als de stroom eraf is. Vanmorgen kwamen ze de mest ophalen dus moest de stroom eraf nou hij stond er echt tegenaan. Dus toen ze klaar waren gelijk weer erop. Ze waren wel heel braaf.. stonden gewoon lekker te kijken.
Afbeelding

Moest zijn moeder alleen even storen bij haar ochtendslaapje anders konden ze de bak niet in.

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:14

Ja nadeel is natuurlijk dat Baron ook terug roept, en hij is met weg gaan wel heel braaf (roept dan niet) maar als Cielo weg gaat en roept, roept Baron dus terug, dat helpt ook niet bepaald :')

Vandaag m' n bestelling aangekomen van lederen halster voor de fotoshoot. Helaas is het te groot, als hij trekt kan het zo over z'n hoofd schuiven, dat risico neem ik maar niet.
Maat Pony staat erop, maar het past Baron (muv de keelriem die net te krap is) en die heeft maat cob/Full van hoofdstellen. Raar die maten -O-

Afbeelding