Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Re: Tweede en Derde bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:31

Citaat:
Struikelde over zijn lange achterbenen.

Dat zal het zijn Clown

xxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 09:10

Daar voor heeft de eigenaar of de commisie zijn reden voor dat hij er op zaterdag niet is.

herrewijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 10:38

weet iemand waar de hengst tuschinski is gebleven?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:04

Ik heb veel interesse in de Rhodium x Jazz x Heidelberg x Doruto en de Rousseau x sultan x symfonie x lector

Ben benieuwd of ze naar het voorjaarsonderzoek gaan!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:13

janderegelaa schreef:
diegenen die me begrijpen snappen het. Knipoog

Das meestal zo Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:18

ART_UMA schreef:
Als je naar de sportindex kijkt, is Amethist:
dressuur 106 93%
springen 100 94%

Dus hoezo springen??? Clown Haha!

wat ik me kan herinneren heeft Amethist nooit zoveel sportpaarden geleverd, wel heel veel goede keuringspaarden!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:29

herrewijnen schreef:

Moet je even zoeken hij is er nog steeds hoor, ben je hem uit het oog verloren? zie ook www.wimcazemier.nl

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:45

haan schreef:
herrewijnen schreef:

Moet je even zoeken hij is er nog steeds hoor, ben je hem uit het oog verloren? zie ook http://www.wimcazemier.nl

ja op google kan ik m ook vinden!
maar ik denk dat herrewijnen wat meer actueel nieuws bedoeld ipv die foto op cazemier die er 2jr geleden ook al was. Knipoog

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:50

janderegelaa schreef:
Die dekvoorwaarden zijn niet zo heel erg raar v.w.b. Contango. Nol heeft niet zo heel veel sperma meer en het sperma van Contango mag de US niet meer uit dus kan hij voorwaarden stellen.

Als het een hengst is zijn hun voor de helft eigenaar. Ik geloof dat 90 % van de fokkers blij is met een hengst, want das beter dan een merrie in de sport. Helaas, pindakaas, dan heeft Nol er ook wat over te zeggen, en kan je wel fluiten van je fijne Contango ruin in de sport.
Als je van het sperma gebruik wil maken, moet je flink in je buidel tasten en je merrie moet goedgekeurd worden door hen. Dus uit een bijzondere moederlijn komen.
Ik kan het begrijpen dat hij bepaalde eisen stelt zoals een goede moederlijn. Maar hallo, voor de helft eigenaar..... niet iedereen zit daar op te wachten. Dus heel begrijpelijk vindt ik dit alles ook niet.

janderegelaa schreef:
Overigens verwacht ik, gezien de voorgeschiedenis van de dressuur kampioen dat hij nog een heel eind zou zijn ingezakt als hij wél met het verrichtingsonderzoek mee zou doen. Nee, ik ga het niet toelichten, diegenen die me begrijpen snappen het. Knipoog

leg eens uit voor degene die je niet snappen.....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:52

.
Laatst bijgewerkt door Attitude op 09-02-07 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 11:52

ceasario schreef:
Struikelde over zijn lange achterbenen. Haha!

heb je hm in het echt gezien?

xxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:28

zoals de planning er nu uit ziet komt de rousseau x sultan in het voorjaarsonderzoek maar ligt wel een beetje aan hoe hij nu gaat doen onder het zadel over een paar weken weten we het zeker of hij gaat

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:55

Wil je me op de hoogte houden! Ik zou graag een keer willen komen kijken evt foto's maken. Weet je al of bekend is bij welke HH hij komt, als hij goedgekeurd wordt.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:58

Samsam schreef:
Wil je me op de hoogte houden! Ik zou graag een keer willen komen kijken evt foto's maken. Weet je al of bekend is bij welke HH hij komt, als hij goedgekeurd wordt.

Hij is aangekocht door de HBC Stal dus daar zal ie dan wel ter dekking komen lijkt me... Clown

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 12:59

owkey thanks!

xxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:40

ja dan komt hij daar ter dekking te staan en hij staat monenteel bij de hbcstal in zwolle dus bij henk hammers thuis

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:46

liesje23 schreef:
janderegelaa schreef:
Die dekvoorwaarden zijn niet zo heel erg raar v.w.b. Contango. Nol heeft niet zo heel veel sperma meer en het sperma van Contango mag de US niet meer uit dus kan hij voorwaarden stellen.

Als het een hengst is zijn hun voor de helft eigenaar. Ik geloof dat 90 % van de fokkers blij is met een hengst, want das beter dan een merrie in de sport. Helaas, pindakaas, dan heeft Nol er ook wat over te zeggen, en kan je wel fluiten van je fijne Contango ruin in de sport.
Als je van het sperma gebruik wil maken, moet je flink in je buidel tasten en je merrie moet goedgekeurd worden door hen. Dus uit een bijzondere moederlijn komen.
Ik kan het begrijpen dat hij bepaalde eisen stelt zoals een goede moederlijn. Maar hallo, voor de helft eigenaar..... niet iedereen zit daar op te wachten. Dus heel begrijpelijk vindt ik dit alles ook niet.

Nee als je daar niet op zit te wachten moet je het gewoon niet doen, sommigen zijn blij DAT ze er nog mee kunnen dekken op die manier. En zo'n moeilijke man is Nol absoluut niet hoor, dus je hoeft niet te fluiten naar de sportcarriere met je contango. Mocht hij zo geweldig zijn dat hij er wel liever iets anders mee zou zien gebeuren, dan is alsnog de helft van jou en kun je een aardig zakcentje inruil daarvoor vragen Knipoog
Ik snap wel dat ze het op deze manier doen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:48

Desire schreef:
Nee als je daar niet op zit te wachten moet je het gewoon niet doen, sommigen zijn blij DAT ze er nog mee kunnen dekken op die manier. En zo'n moeilijke man is Nol absoluut niet hoor, dus je hoeft niet te fluiten naar de sportcarriere met je contango. Mocht hij zo geweldig zijn dat hij er wel liever iets anders mee zou zien gebeuren, dan is alsnog de helft van jou en kun je een aardig zakcentje inruil daarvoor vragen Knipoog

vind je?
Ik heb alles uitgebreid met hm besproken, en als ze er wat in zien voor de hk, dan gaat ie naar de hk hoor!
En dan nog, ik wil een leuk paard voor mezelf fokken voor de sport, en zit dus niet op dat soort voorwaardes te wachten!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:53

liesje23 schreef:
Desire schreef:

vind je?
Ik heb alles uitgebreid met hm besproken, en als ze er wat in zien voor de hk, dan gaat ie naar de hk hoor!
En dan nog, ik wil een leuk paard voor mezelf fokken voor de sport, en zit dus niet op dat soort voorwaardes te wachten!

Lijkt me logisch dat ie dan naar de HK gaat! Er kunnen maar zo weinig merries gedekt worden, als er dan een potentiele ggk hengst uitkomt is het logisch dat ze hem naar de HK willen hebben, daar zijn die voorwaarden voor! Als je een leuk paard voor jezelf wil fokken moet je dus niet met Contango dekken. Ik snap dat je graag dat bloed zou willen hebben in een sportpaard voor je zelf, maar ik kan me er heel goed in vinden dat ze er kostbaar mee omgaan om zo nog een ggk hengst eruit te halen. Hij is helaas niet meer in nederland en daar kan nol verder ook niks aan doen natuurlijk. Logisch dat ie dit soort voorwaarden stelt!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:55

Desire schreef:
Lijkt me logisch dat ie dan naar de HK gaat! Er kunnen maar zo weinig merries gedekt worden, als er dan een potentiele ggk hengst uitkomt is het logisch dat ze hem naar de HK willen hebben, daar zijn die voorwaarden voor! Als je een leuk paard voor jezelf wil fokken moet je dus niet met Contango dekken. Ik snap dat je graag dat bloed zou willen hebben in een sportpaard voor je zelf, maar ik kan me er heel goed in vinden dat ze er kostbaar mee omgaan om zo nog een ggk hengst eruit te halen. Hij is helaas niet meer in nederland en daar kan nol verder ook niks aan doen natuurlijk. Logisch dat ie dit soort voorwaarden stelt!

Ben ik het helaas niet met je eens! Want de Contango's doen het beter als sportpaard dan dat ze overtuigen op de hengstenkeuring.
Had ie hm maar niet moeten verkopen.. maar goed. Daar gaat dit topic niet over!

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:07

Waarom niet gewoon de HK proberen als ze er wat in zien? Word t niks, dan heb je alsnog een fijn sportpaard, maar t wel geprobeerd voor de keuring toch?! Knipoog

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:11

Kit_for_ever schreef:
Waarom niet gewoon de HK proberen als ze er wat in zien? Word t niks, dan heb je alsnog een fijn sportpaard, maar t wel geprobeerd voor de keuring toch?! Knipoog

wat heb je als amateur aan een goedgekeurde hengst? niks toch! Daar zit ik toch echt niet op te wachten. Als ik fok met een bepaalde hengst dan moet dat een hengst zijn die fijne bewegingen en karakter doorgeeft. En waar je als alles goed gaat na vier jaar een gezond sportpaard met goede bewegingen aan over houdt.
En niet eerst alles investeert voor de hengstenkeuring, de amerikanen erachter aanlopen en maar hopen dat als ie niet aangewezen wordt nog een beetje te hanteren is, wordt ie wel aangewezen, en niet goedgekeurd, dan is nog maar de vraag of ie nog te rijden is, omdat ie al veels te vroeg is blootgesteld aan te zware training. En daarom, helaas, dek ik niet met Contango Cool

en ik heb niet de illusie dat als ie goedgekeurd is bij mij op stal staat om klaargemaakt te worden voor de hengstencompetitie Clown

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:12

Laat die nakomeling eerst maar eens ggk worden...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:14

Whahaha Liesje, laat die illusie idd maar varen!!! Hij geeft idd heele fijne sportpaarden. Zowel springen als dressuur.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:42

idd, wat heb je als amateur met een goedgekeurde dekhengst? Geef mij maar een fijn te rijden paard, zonder al te veel spatjes, dan ben ik al tevreden. Lachen