Citaat:Struikelde over zijn lange achterbenen.
Dat zal het zijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Struikelde over zijn lange achterbenen.
janderegelaa schreef:diegenen die me begrijpen snappen het.
ART_UMA schreef:Als je naar de sportindex kijkt, is Amethist:
dressuur 106 93%
springen 100 94%
Dus hoezo springen???![]()
herrewijnen schreef:weet iemand waar de hengst tuschinski is gebleven?
haan schreef:herrewijnen schreef:weet iemand waar de hengst tuschinski is gebleven?
Moet je even zoeken hij is er nog steeds hoor, ben je hem uit het oog verloren? zie ook http://www.wimcazemier.nl
janderegelaa schreef:Die dekvoorwaarden zijn niet zo heel erg raar v.w.b. Contango. Nol heeft niet zo heel veel sperma meer en het sperma van Contango mag de US niet meer uit dus kan hij voorwaarden stellen.
janderegelaa schreef:Overigens verwacht ik, gezien de voorgeschiedenis van de dressuur kampioen dat hij nog een heel eind zou zijn ingezakt als hij wél met het verrichtingsonderzoek mee zou doen. Nee, ik ga het niet toelichten, diegenen die me begrijpen snappen het.
ceasario schreef:Struikelde over zijn lange achterbenen.
Samsam schreef:Wil je me op de hoogte houden! Ik zou graag een keer willen komen kijken evt foto's maken. Weet je al of bekend is bij welke HH hij komt, als hij goedgekeurd wordt.
liesje23 schreef:janderegelaa schreef:Die dekvoorwaarden zijn niet zo heel erg raar v.w.b. Contango. Nol heeft niet zo heel veel sperma meer en het sperma van Contango mag de US niet meer uit dus kan hij voorwaarden stellen.
Als het een hengst is zijn hun voor de helft eigenaar. Ik geloof dat 90 % van de fokkers blij is met een hengst, want das beter dan een merrie in de sport. Helaas, pindakaas, dan heeft Nol er ook wat over te zeggen, en kan je wel fluiten van je fijne Contango ruin in de sport.
Als je van het sperma gebruik wil maken, moet je flink in je buidel tasten en je merrie moet goedgekeurd worden door hen. Dus uit een bijzondere moederlijn komen.
Ik kan het begrijpen dat hij bepaalde eisen stelt zoals een goede moederlijn. Maar hallo, voor de helft eigenaar..... niet iedereen zit daar op te wachten. Dus heel begrijpelijk vindt ik dit alles ook niet.

Desire schreef:Nee als je daar niet op zit te wachten moet je het gewoon niet doen, sommigen zijn blij DAT ze er nog mee kunnen dekken op die manier. En zo'n moeilijke man is Nol absoluut niet hoor, dus je hoeft niet te fluiten naar de sportcarriere met je contango. Mocht hij zo geweldig zijn dat hij er wel liever iets anders mee zou zien gebeuren, dan is alsnog de helft van jou en kun je een aardig zakcentje inruil daarvoor vragen
Ik snap wel dat ze het op deze manier doen.
liesje23 schreef:Desire schreef:Nee als je daar niet op zit te wachten moet je het gewoon niet doen, sommigen zijn blij DAT ze er nog mee kunnen dekken op die manier. En zo'n moeilijke man is Nol absoluut niet hoor, dus je hoeft niet te fluiten naar de sportcarriere met je contango. Mocht hij zo geweldig zijn dat hij er wel liever iets anders mee zou zien gebeuren, dan is alsnog de helft van jou en kun je een aardig zakcentje inruil daarvoor vragen
Ik snap wel dat ze het op deze manier doen.
vind je?
Ik heb alles uitgebreid met hm besproken, en als ze er wat in zien voor de hk, dan gaat ie naar de hk hoor!
En dan nog, ik wil een leuk paard voor mezelf fokken voor de sport, en zit dus niet op dat soort voorwaardes te wachten!
Desire schreef:Lijkt me logisch dat ie dan naar de HK gaat! Er kunnen maar zo weinig merries gedekt worden, als er dan een potentiele ggk hengst uitkomt is het logisch dat ze hem naar de HK willen hebben, daar zijn die voorwaarden voor! Als je een leuk paard voor jezelf wil fokken moet je dus niet met Contango dekken. Ik snap dat je graag dat bloed zou willen hebben in een sportpaard voor je zelf, maar ik kan me er heel goed in vinden dat ze er kostbaar mee omgaan om zo nog een ggk hengst eruit te halen. Hij is helaas niet meer in nederland en daar kan nol verder ook niks aan doen natuurlijk. Logisch dat ie dit soort voorwaarden stelt!
Kit_for_ever schreef:Waarom niet gewoon de HK proberen als ze er wat in zien? Word t niks, dan heb je alsnog een fijn sportpaard, maar t wel geprobeerd voor de keuring toch?!