Kletstopic 2024 veulens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:50

Hahaha geen stroom toevallig? :')

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:53

Ze is idd een professionele stroomtester :') .

Al is ze ook al wel eens door draden mèt flinke klap stroom gegaan. Mejuffrouw heeft enige volhardendheid als ze wil.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 16:59

:=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-25 17:07

Oh jeetje wat een monster Thioro _O- . Syl heeft het ook meteen in de gaten als het stroom er niet op staat. Maar ze is dan vaak net te laat als ik het er gauw op zet.. autch! Eigen schuld boef!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 17:34

Oh Y’ur doet dat dus ook. Die weet exact (!) wanneer de stroom eraf is, dan steekt hij zijn hoofd onder de onderste draad door en dan.. tja: dit :')

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 18:03

Wat een boefjes zeg. En ze hebben het inderdaad gelijk door als het er niet opstaat.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 19:49

Wat zijn ze slim he! Hier ook zodra er geen stroom op staat gaat ze er bijna doorheen.. :')
Wat een knapperd komen er voorbij! Vind het leuk om te zien dat ze toch wel al meer baby af zijn allemaal.

Ik heb via marktplaats een meetstok gekocht! Zaterdag heb ik hem super fijn dan kan ik haar echt goed en een stuk makkelijker meten.

Gisteren ging mijn zusje in de bak rijden op Fioor haar moeder, had ik haar erbij gelaten in de bak maar toen ging ze toch even showen := ik vind dr toch goed gelukt, maar kan ook zijn omdat ze mijn eigen fok is _/-\o_
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 20:11

Mirjamalvaro, echt een knap paard is die al.

Thioro, met het lint gespeeld :+

Y'ur ook al zo'n boefje.

Kvikur, ze is gewoon ook knap.

Hier had vandaag Cielo het spelen enorm in zich.
Heb terug strookbegrazing omdat Baron weer spoelwormen heeft, dan is uitmesten een stuk overzichtelijker :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 00:02

Nog 1 week tot Cielo officieel 1 jaar is.
En zo naast z'n neef Baron vind ik hem echt wel groot al. 1m55 wordt hij sowieso wel. (Baron is 1m56)
Maar ik blijf hopen op die 1m60 :+

Hij kan wel knap zijn ook.
Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-25 21:05

Ik gok dat ik Piet nu gewoon naar huis ga halen voor de zomer. Dan kan ik hem thuis castreren. Als ruin zou hij makkelijker ergens terecht kunnen kwa 24/7 buiten. In de zomer redden we het wel, maar in de winter hebben we echt te veel blub… Of er moet nog iets veranderen, kan ook!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 14:59

Pietje naar huis :)

Urena even op de trailer met zus Roos :))
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 18:08

Fijn dat hij naar huis komt.
Je vind vast wel een plekje waar hij vanaf het najaar kan inscharen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-25 21:51

Jaaa! En anders blijft hij thuis en vinden we thuis een oplossing zijn we ook heel goed in.

Leuk Mirjam!! Wil ik met Piet ook gaan oefenen! Heb echt een hekel aan lastige laders en kan mooi oefenen als Pietje thuis komt te staan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 17:09

Ik oefen express al met ze als veulen, zodat kopers ze ook gewoon simpel op kunnen komen halen :=

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 21:36

Handig.. zullen de mensen erg fijn vinden!
Heb altijd probleempaarden met laden gehad dus ook al vroeg begonnen met trailerladen en afspuiten. Cover zijn moeder kan ik niet afspuiten. Die trekt je arm uit de kom. Dus dacht wil niet weer zo’n eentje.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-25 21:40

En toch... verschilt dat ook echt per veulen / karakter. De ene zal altijd lastig blijven met water / hoefsmid / laden, hoe goed je ook oefent.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:34

Afbeelding

Hier de naarling nog eens onder handen genomen. Borsteltje, vaststaan, en toen kwamen de voetjes.
Bij de smid een week geleden trapte ze in de rondte.
Eerst gewoon simpel voetje gevraagd en ze dreigde weer met trappen.
Dat gaan we dus uit het hoofd laten mejuffrouw. Na enige discussie (m'n reactie was best groot maar wilde het duidelijk hebben) kon ze braaf de 4 voetjes geven en laten uitkrabben.
Uitgebreid beloond en dat was genoeg voor vandaag.
Nu er voor zorgen dat het ook zonder spanning kan.
En daarna dat ook anderen aan de voetjes kunnen komen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-25 22:45

Ach soms is 1x een grote reactie duidelijker dan meermaals kleine waarschuwingen :)

Mijn ouders waren gisteren mee geweest. Deed m'n vader goed om even buiten te zijn zei hij.
M'n moeder had ook even de voetjes van Cielo opgetild.

Hier m'n beide ouders met Cielo. Ik heb Cielo in hun handen geduwd... "Ga ma even ermee wandelen op het erf".
Afbeelding

Daarna mocht Cielo zelf naar boven lopen, ik riep nog klik touw los maar m'n pa gooide het over Cielo's rug :+
Cielo liep zo mooi naar mij toe, stopte bij mij en daarna liep hij door zo recht het stalgebouw in.
Afbeelding

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 07:47

Leuke foto’s met je ouders Art!

Afspuiten kent Luci ook al!

Meneer is echt een sufferd. Gister was de bekapper er, naar verloop van tijd had hij het gehad. Hij doet het met hoeven uitkrabben ook wel, als hij niet meer wil dan gaat hij door de knieën. Gister dus ook 2x, alleen de 2e keer ging fout en toen lag hij helemaal. Thank god kon de bekapper op tijd weg komen. Soms is het een balans ding maar dit gaat eigenlijk de laatste tijd wel heel goed. Hij gaat gewoon op zijn knieën als je met een voorbeen bezig bent en hij dan geen zin meer heeft.
Maar even zien hoe ik dit het beste kan aanpakken, het moet wel veilig blijven natuurlijk.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 08:51

Geeft hij tekenen vooraf vóór hij door de knieën gaat? Als je dat kan opmerken kan je hem daar al even attent maken dat hij moet opletten. Of de smid vragen even los te laten vóór het paard door de knieën gaat.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 09:33

Thioro knap paard! Lange benen heeft ze. Gelukkig liet ze het daarna wel toe zonder geschop.. 1 grote reactie werkt vaak wel beter.

Art_Ificious wat een leuke foto's! Heerlijk als andere ook zo met hem bezig kunnen zijn.

Luci oohh ik heb wel eens vaker hengsten dat zien doen omdat hengsten onderling elkaar ook vaak in de benen bijten en dan gaan knielen. Helemaal liggen is wel weer een stapje verder.. := inderdaad misschien proberen het voor te zijn voordat hij wilt gaan liggen even harde woorden gebruiken van uhh dat helpt soms ook wel al.. en belonen als hij zijn been normaal houd.

Hier had ik Fiore gisteren los in de bak gelaten en ging ik gewoon proberen wat met haar samen te rennen, spelen. Geen verwachtingen maar het ging zo goed! Ze bleef de hele tijd bij me rende soms hard bokkend weg en kwam weer in draf naar me toe. Zo leuk <3
Had ook nog een hele lieve foto samen met d'r mama, zo schattig. Merk sinds deze week dat ze een heel stuk minder drinkt. Normaal als ze wat spanning had gehad van wat dan ook dook ze meteen onder dr moeder om te drinken.. nu heb ik haar dat bijna niet meer zien doen, ook haar alleen laten bij derest van de kudde gaat nu heel goed, ze blijft achter de draad en als ik naar buiten ben met haar moeder staat ze gewoon rustig bij derest in de wei te eten. Ook heel blij mee. +:)+
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 11:29

Oh drinkt ze nog bij mama?

Cielo zoekt regelmatig wel een uier bij Baron, bij gebrek aan uier zit Cielo dan aan de koker te zuigen :+ Baron de goedzak laat dat ook toe :')
Dit is vooral als ik met Baron weg ben geweest.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 11:33

Lieve foto Kvikur <3 . Herkenbaar, dat troost-melkje bij mama. Doet Syl ook nog af en toe. Geen kijk gelijk want ze is bijna net zo groot als moeder maar dan toch nog even heel baby.

Arme Cielo, geen uier onder die buik _O-

Vorige week is moeder weer geïnsemineerd dus spannende dagen hier in afwachting of Syl grote zus wordt.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 18:00

Hij zakt zelf al wat voor hij op z’n knieën gaat, als ik hem vast heb dan los ik dat op door hem terug te duwen (iets achteruit) maar mijn man lukt het niet altijd. Is ook echt iets van hem, wat hij doet als hij er klaar mee is. Toen hij helemaal viel was het ook wat een schrikreactie waardoor hij weg gleed. Niet zijn intentie.

Kvikur wat heerlijk dat ze nog bij moeders kan drinken als ze wil!

Spannend Muronia!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 19:34

Hmm.. Zou hij groeischeut aant krijgen zijn?
Cielo's poep lijkt terug hoger te staan.

Morgen meet ik hem, heb overmorgen niet zoveel tijd (dan is hij officieel 1 jaar) op die ene dag zal het niet schelen lijkt me :+

Foto's in de wei of op de oprit (erf) vertrouw ik minder op omdat de wei en de oprit schuin aflopen.
De stal is wel recht.
Afbeelding