Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:58

Mijne is ook drachtig met kloppend hartje. Dus veel nieuws is er niet.
Veulentje doet het ook prima

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:14

Gefeliciteerd! Hier de schimmel weer leeg helaas, binnenkort weer proberen met Justice. De eigenaar had ook "geluk" dat er een andere merrie leeg was, die was eerst geïnsemineerd met Innovation, maar deze schijnt verkocht te zijn naar Argentinië. Nu krijgt hij sperma van Van Gogh :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:23

Deze merrie gaat altijd over tijd, dus eigenlijk niks nieuws. Verwachten dat het deze week wel komt en anders volgende week. Enige nadeel is dat ze op deze manier steeds later in het jaar weer geïnsemineerd wordt. Voordeel is.. we zijn er nog steeds niet uit welke het worden moet. :D

Hele interessante hengst, Impressive! Ben heel benieuwd hoe alle nakomelingen van bokkers uit dit topic zich gaan ontwikkelen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:53

Elitedeux schreef:
Gefeliciteerd! Hier de schimmel weer leeg helaas, binnenkort weer proberen met Justice. De eigenaar had ook "geluk" dat er een andere merrie leeg was, die was eerst geïnsemineerd met Innovation, maar deze schijnt verkocht te zijn naar Argentinië. Nu krijgt hij sperma van Van Gogh :)

Oh wat zonde dat hij verkocht is. Had Innovation graag willen gebruiken in de toekomst, ben heel blij met mijn van Gogh. Maar het contendro bleod van innovation erbij zou ook mooi zijn.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:54

Lante schreef:
Ik heb haar laten insimineren met Impressive VDL.

Leuk! Hij doet het wel goed in de nafok. Afgelopen jaar ook op de hengstenkeuring mooie nakomelingen van hem.

Cioccolato

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:14

He ik had ook graag Innovation nog een keer gebruikt. Helaas.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:19

Gomir, oh ben benieuwd. Hoe lang duurt dat proces eigenlijk verder? Heb altijd veel geholpen met merries dekken en spoelen, maar eigenlijk nooit het proces betreft de embryo overplaatsen.

Fijn Cio dat je een kloppend hartje hebt!

Elitedeux hopelijk pakt het deze ronde wel. Had je laatste ronde ook met Justice?

Nee joh, is Innovation serieus verkocht?! Ik zat dit jaar in tweestrijd om Komme Casall en Innovation. :+

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:58

Ja dat is wat ik gehoord heb. Hij is in ieder geval niet beschikbaar op dit moment.

Ja was wederom bij Justice Selente :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:01

He wat balen. Nou misschien dek ik dan wel weer een keer met Justice. Ooit.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:13

Julia schreef:
Gefeliciteerd Anique! <3

Spannend Lante en Dakario! Welke hengst hebben jullie gebruikt?

Hier ook afwachten. Merrie is nu 10 dagen overtijd. Het uier wordt langzamerhand iets voller, maar gaat nog wel een weekje duren denk ik.

Leandro vg. Door Corona is hij dit jaar nog vers. Anders werd het diepvries.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:23

Lante schreef:
Leuk om het hier wat te volgen. Zijn er meer met veulens van Impressive of die hem dit jaar gebruikt hebben?

Wij ook dit jaar, bij Cherie (elite v. Padinus x Gervantus x Zeus). Eén keer geïnsemineerd en vandaag door de 36 dagen :). Zochten vooral een hengst die opwaarts gebouwde veulens geeft. En voor de mooiigheid graag een scheut Contender er in.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:39

Wij hebben impressive ook eens gebruikt, wel drachtig maar uiteindelijk geen veulen. Daarom vorig jaar iets heel anders geprobeerd bij die merrie. Waardoor ze nu een prachtig stoer veulen van Panenka de kalvarie heeft(comme il faut x echo van t spieveld)
Deze merrie is inmiddels weer dragend van inaico vdl

Gister is er uit de andere merrie een super chique merrieveulentje geboren van de duitse hengst charthago blue(chaccato=chacco blue x charthago x mr blue) uit onze merrie van falaise de muze x indoctro x numero uno. Op de foto 3 uur oudAfbeelding

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:28

Poh Dakario, knap dier! Moet hem alleen zeker niet op mijn merrie zetten, dat wordt nooit iets. :')

Inderdaad een chique ding Sita. :j

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:30

Dakario schreef:
Julia schreef:
Gefeliciteerd Anique! <3

Spannend Lante en Dakario! Welke hengst hebben jullie gebruikt?

Hier ook afwachten. Merrie is nu 10 dagen overtijd. Het uier wordt langzamerhand iets voller, maar gaat nog wel een weekje duren denk ik.

Leandro vg. Door Corona is hij dit jaar nog vers. Anders werd het diepvries.
[ Video ]

Wat een gave hengst!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:53

Sita_xx schreef:
Wij hebben impressive ook eens gebruikt, wel drachtig maar uiteindelijk geen veulen. Daarom vorig jaar iets heel anders geprobeerd bij die merrie. Waardoor ze nu een prachtig stoer veulen van Panenka de kalvarie heeft(comme il faut x echo van t spieveld)

Gister is er uit de andere merrie een super chique merrieveulentje geboren van de duitse hengst charthago blue(chaccato=chacco blue x charthago x mr blue) uit onze merrie van falaise de muze x indoctro x numero uno. Op de foto 3 uur oud[ [url=m/LgpOPG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is mooi gelukt zeg *\o/* *\o/*

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:00

Ketaki schreef:
Sita_xx schreef:

Gister is er uit de andere merrie een super chique merrieveulentje geboren van de duitse hengst charthago blue(chaccato=chacco blue x charthago x mr blue) uit onze merrie van falaise de muze x indoctro x numero uno. Op de foto 3 uur oud[ [url=m/LgpOPG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is mooi gelukt zeg *\o/* *\o/*

Heel erg blij mee ook. We hebben ook bijna nooit een merrieveulen. Dus helemaal super

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 22:51

Wij gaan onze falaise de muze nakomelinge, volgend jaar dekken met connect
Nu konden we niet zien, wanneer ze hengstig is of zou worden.
Dus volgend jaar willen we vroeg beginnen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 23:30

gomir schreef:
Ik heb twee nakomelingen van Impressive uit Bella, een twenter hengst en jaarling merrie. Beide heb ik nog in bezit en ben er heel wijs mee!
Dit jaar heeft ze een heel best comfortuna merrieveulen aan de voet en nu is ze dragend van I'm special de muze. Vrijdag controleren we voor de 6de week nog een keer.

Uit de Numero Uno hebben we zondag een embryo van Ipsthar overgezet in de draagmerrie, vrijdag als de dierenarts er is even gluren of we al iets kunnen zien. Hopelijk slaat het aan!

Ah, leuk om te horen! :)

Marijkeeee schreef:
Leuk! Hij doet het wel goed in de nafok. Afgelopen jaar ook op de hengstenkeuring mooie nakomelingen van hem.

Wat ik er van gezien heb, sprak me erg aan inderdaad.

Kendra schreef:
Wij ook dit jaar, bij Cherie (elite v. Padinus x Gervantus x Zeus). Eén keer geïnsemineerd en vandaag door de 36 dagen :). Zochten vooral een hengst die opwaarts gebouwde veulens geeft. En voor de mooiigheid graag een scheut Contender er in.

Ik heb hem gekozen voor met name om maat en bot te behouden en ik hou van mooie paarden die ook netjes kunnen bewegen. Met Contender erachter zou dat moeten kunnen bij mijn merrie.

@Sita_xx; jammer dat er bij jullie geen veulen van gekomen is.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 13:05

Grr, die van mij laat nog even op zich wachten... Vandaag gescand maar zien nog geen vruchtje, maar ze toont ook nog geen hengstigheid, geen hengstige baarmoeder en nog geen nieuw ei in zicht. Dus de kans bestaat nog steeds dat ze drachtig is. Zaterdag of zondag wordt ze opnieuw gescand. :roll:

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:05

Heee allemaal,
Ben erg benieuwd hoe jullie poker veulens er nu uit zien haha. <3
Afbeelding
Ons pokerface is enorm gegroeid, nu 13 weken oud.
Hoe zijn ze kwa karakter, die van ons springt erg veel tegen en op zijn moeder. Verder wel heel lief veulen in de omgang. Op de wei enorm veel energie, nu met natte gras glijd hij onder de draad door met die snelheid die hij maakt. *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 19:08

paschester schreef:
Heee allemaal,
[ [url=m/xgHdKX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoe zijn ze kwa karakter, die van ons springt erg veel tegen en op zijn moeder. Verder wel heel lief veulen in de omgang. Op de wei enorm veel energie, nu met natte gras glijd hij onder de draad door met die snelheid die hij maakt. *\o/*

Echt een heel erg mooi type! Mag je trots op zijn. :D

paschester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 21:12

Change3x schreef:
paschester schreef:
Heee allemaal,
[ [url=m/xgHdKX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt een heel erg mooi type! Mag je trots op zijn. :D

Dank je, vind erg lastig om kwa model er echt kritisch wat van te zeggen omdat ik er te weinig van weet. Zelf zijn we er heel blij mee. Word ook groot zo te zien, was erg klein bij de geboorte. Komt wel vaker voor bij de 1ste keer dracht.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:28

Mijn poker veulen gaat ook top! Springt ook veel tegen/op de merrie. En hij is enorm groot, als die zo doorgaat word die wel 1,80m merrie is 1,75 maar zijn gewrichten/benen zijn nu al net zo hoog.

Foto's zijn niet recent, zal binnenkort ff maken

Afbeelding

Afbeelding

En z'n halfbroertje van Highway mag er ook zeker zijn

Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:42

Oeh hele knappe Poker kinderen hier! Fijne, hoogbenige veulens. Mooi en correct qua type en lengte. Ben heel benieuwd! De Poker jaarling van ons is ook echt een heerlijk ding. Vannacht verwachten we de 2e Poker nakomeling! :):)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 23:46

Leuk Julia heb je foto's van de jaarling