Bucephalus schreef:Laurie schreef:Bedankt! Welk niveau loopt hij nu?
Waarom bel je de hh niet even? Die kan je vast meer vertellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quir schreef:En voor een Damse merrie (ook volledig Duits), kort en veel body, ook niet zo heel groot, maar zeker niet te klein. Heeft een extreem goed, sterk en vlug achterbeen, soms iets te. Mooi front, maar wat simpel voorbeen (zeker vergeleken achterbeen). Ook een heel goed karakter. Heeft afgelopen jaar een extreem goede Secret gehad. Liefst ook KWPN hengst (absoluut zonder D bloed), met een goed front en een mooi voorbeen, een hengst die lengte heeft en veel souplesse/lossigheid. Niet verkleinend fokken. Jonge hengst is eventueel wel een optie voor haar.
Merries zijn helemaal gezond, correct op de benen en WFFS vrij, dus eventueel een drager die verder perfect past is geen groot probleem (niet direct de voorkeur).
Helaas nog geen stand foto's van de merries.
Elisa2 schreef:Leuk, wat voor een Lante?
Elisa2 schreef:https://www.facebook.com/clipmyhorse/vi ... 506240552/
Deze heeft zich positief ontwikkeld, voldoet volgens mij wel aan je wensen wbt souplesse en voorbeen.
Quir schreef:yvonnepuntnl schreef:Wat is er mis met het karakter van Lennox? Volgens mij is dat een hengst met een heel fijn karakter.
Quir: Don Olymbrio voor de Desperados?
Dat is zeker een optie! Enige wat beetje tegen houdt is diepvries. Hoe is zijn karakter?
Lante schreef:Elisa2 schreef:Leuk, wat voor een Lante?
Een Stermerrie van Goodtimes met een vol papier uit de Ritta stam.
Moeder bracht al een Grand Prix paard, meerdere Z1/Z2 dressuurpaarden en meerdere Z/ZZ springpaarden en meerdere elite/keur/stermerries. Grootmoeder gaf ook veel sport, predikaten en ook een 2e bezichtigingshengst. Ook in de verdere lijn heel veel predikaten.
Deze merrie is alleen een keer voor de regionale keuring geweest op verzoek van de fokker, mocht door naar CK, maar eigenaresse hechte er niet zo veel waarde aan. Ze is altijd lekker recreatief gereden en heeft een keer een mooi veulen gehad.
Ik wilde graag een paard uit een predikaatrijke lijn met veel sport, waar ik beide kanten mee op kon qua fokkerij; dat is dus gelukt. Hopen dat we nog een stel mooie veulentjes met haar kunnen fokken en dat ze net zo oud mag worden als mijn andere merrie; dan hebben we nog 12 jaar plezier van haar.
Elisa2 schreef:Quir schreef:En voor een Damse merrie (ook volledig Duits), kort en veel body, ook niet zo heel groot, maar zeker niet te klein. Heeft een extreem goed, sterk en vlug achterbeen, soms iets te. Mooi front, maar wat simpel voorbeen (zeker vergeleken achterbeen). Ook een heel goed karakter. Heeft afgelopen jaar een extreem goede Secret gehad. Liefst ook KWPN hengst (absoluut zonder D bloed), met een goed front en een mooi voorbeen, een hengst die lengte heeft en veel souplesse/lossigheid. Niet verkleinend fokken. Jonge hengst is eventueel wel een optie voor haar.
Merries zijn helemaal gezond, correct op de benen en WFFS vrij, dus eventueel een drager die verder perfect past is geen groot probleem (niet direct de voorkeur).
Helaas nog geen stand foto's van de merries.
https://www.facebook.com/clipmyhorse/vi ... 506240552/
Deze heeft zich positief ontwikkeld, voldoet volgens mij wel aan je wensen wbt souplesse en voorbeen.
LETS schreef:Quir schreef:
Dat is zeker een optie! Enige wat beetje tegen houdt is diepvries. Hoe is zijn karakter?
Mijne was in 1 keer drachtig. Zorgen dat je een aantal keer op de dag scant als het zo ver is zodat je precies op het juiste moment kunt insemineren.
Elisa2 schreef:Dat hoop ik ook voor je! en leuk Goodtimes bloed..ik weet dat niet iedereen er zo over denkt.Maar ik heb een zwak voor dat bloed. Moederlijn klinkt ook erg fijn.
Lante schreef:Elisa2 schreef:Dat hoop ik ook voor je! en leuk Goodtimes bloed..ik weet dat niet iedereen er zo over denkt.Maar ik heb een zwak voor dat bloed. Moederlijn klinkt ook erg fijn.
De apartere karakters geven vaak toch net dat extra gouden randje als je het voor je weet te winnen is mijn ervaring. ik hou bijvoorbeeld ook wel van wat Jazz bloed. Mensen moeten kopen wat bij ze past en wat ze kunnen aan kunnen qua temperament. Commentaar op dit soort hengsten zegt over het algemeen meer over de kwaliteiten van de mensen die er problemen mee hebben dan over de kwaliteit van de paarden/hengsten.
Ik sta nog aan het begin van mijn zoektocht naar de geschikte hengst voor dit jaar. Wordt wel dressuur denk ik.