Najaarsonderzoek 2008

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Najaarsonderzoek 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:37

Klinkt niet al te positief Tickels......

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:27

Suzanne F. schreef:

Ik was nog mild Ach gut

Uiteindelijk zal het wel weer meevallen, nog drie weken te gaan.
Dan worden er een stuk of drie dress.hengsten goedgekeurd, en zoals ik het nu inschat,
helaas weer geen ander bloed,lees duits.
En dat ligt niet aan de h.k.cie, ze zitten er gewoon niet bij.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:07

misterA schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik was nog mild Ach gut

Uiteindelijk zal het wel weer meevallen, nog drie weken te gaan.
Dan worden er een stuk of drie dress.hengsten goedgekeurd, en zoals ik het nu inschat,
helaas weer geen ander bloed,lees duits.
En dat ligt niet aan de h.k.cie, ze zitten er gewoon niet bij.

Tja, ik ging toch echt vol goede moed heen Bloos
Had er ook meer van verwacht en ben toch wel een aantal jaren te vinden in Ermelo tijdens de verrichtingsonderzoeken, ik vind het zeker niet beter dan voorgaande jaren Verdrietig
De opzet zoals ze die nu doen vind ik wel veel beter.
Heb trouwens vaak letterlijk commentaar overgenomen zoals het daar gezegd werd. Daar kon ik me dan ook eigenlijk altijd in vinden.

mister A, zeg maar, welke dressuurhengsten denk jij dat het gaan halen?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:30

Ik denk sowiezo de flemmingh x ferro en de ub40 x krack c

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:34

liliputter schreef:

Vervanger voor misterA Tong uitsteken Knipoog

Ja, dat denk ik ook, maar dan missen we er nog 1....
Ik denk de nr 35/603 Adamo M (v.Sandreo x Pion)en dat mag ik misschien niet zeggen maar ook omdat het paard in medeeigendom is van frenk Jespers

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:38

liliputter schreef:

29, de Flemmingh.
33, Paddox x Mytens, mede vanwege de bloedvoering.
35, Sandreo,
40, UB40, het is tenslotte de reserve-kampioen.

Maar nogmaals, het kan nog alle kanten op.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:54

TICKELS schreef:
Hier een wat later verslag....

Dressuurhengsten:
nr 29/477 Amazing Star (v.Flemmingh x Ferro)
mist wat kracht in achterbeen, kruipt wat achter het been wegens te weinig kracht, zware hals, weinig keeluitsnijding, achterhand iets achter de massa, ferro-type, flemmingh hoofd, draf wat gewoon, supergalopade!
nr 33/549 Arlando (v.Paddox x Mytens xx)
sympathiek meewerkend paard, moet meer loslaten in zijn lijf, mag langer voorbeen hebben, moet in het geheel meer bergop bewegen, knijpt af en toe met de staart, loopt niet geheel tactzuiver, paard was aan het (gebit)wisselen
nr 35/603 Adamo M (v.Sandreo x Pion)
wat stamperig voorbeen in draf, mist iets lengte in voorbeen, sympathiek meewerkend paard, iets overbouwd, tactzuiver, makkelijke halshouding, opvallend goed nageeflijk, volgt de hand zeer goed, paard wat een goede balans heeft en goed op eigen benen loopt
nr 38/699 Amarillo (v.Tuschinski x Negro)
veel karakter, niet altijd meewerkend (bokken), klassiek type (heeft NIETS van Tuschinski meegekregen), houd zich nog wat strak, wil hand niet goed volgen, mag meer berop bewegen, negro-galop
nr 39/713 Adagio (v.UB40 x Sandro Hit)
wat traag, mist lossigheid, weinig bergop, gehoekt achterbeen, veel gelijkenis met de andere Sandro Hit (nr 50/620)
nr 40/715 Apache (UB40 x Krack C)
mag wat meer lengte in zijn lijf hebben, veel uitstraling, veel beweging, veel afdruk, wil af en toe staken op het been, wilde bij aanvang onderzoek niet stappen, stapt nu redelijk, hengst heeft snel last van spanning, is iets hakkentrekker
nr 44/739 For Romadour (v.Fürst Heinrich x Pik Bube)
zeer traag achterbeen, stekend voorbeen, wat weke lendenpartij, achterbeen vaak slepend, mooi grootramig paard
nr 50/620 Al Pacino (v.Sandro Hit x Amethist)
korte dribbelaar, strak, weinig voorbeen, lelijk hoofd en oog, wringerig, taaie en open mond, buigt moeilijk, strak en gehoekt achterbeen

Springpaarden:

nr 4/42 -- (v.Casall x Indoctro)
mooi type, traag achterbeen in draf, changeert makkelijk, goed lichaamsgebruik, snel op de sprong, goed voorbeentechniek, bukt goed, paard was in rijke conditie
nr 7/96 Arizona-Z (v Couleur Rubin x Caretano Z)
bereidwillig, loopt op de voorhand, komt uit het voorjaarsonderzoek, reflexen en voorbeen goed, moet meer basculeren, stapt volgens Daan Nanning super telgang!
nr 11/150 Illinois VDL (v.Indoctro x Marlon)
kort in de hals, veel bereidheid tot werken, hoog in het kruis, beknopt paard
nr 12/199 Al Capone (v.Lupicor x Concorde)
is met rijden wat wisselend, ontspannen-gespannen, reageert op verschillende ruiters, snel tegen de hand, wil wel werken, voorzichtig met goed bascule, intelligent paard met mogelijkheden, snel gespannen en afgeleid
nr 14/212 Arthos R (vNamelus R x Mermus R)
Roelofstype, goede draf, makkelijke galop, in het begin nog wat gespannen, paard kijkt goed naar de sprong
nr 19/374 Flinston(e) van den Bisschop W (v.Utrillo van de Heffinck x Libero H)
erg groot!, wat lomp, bereidwillig, moet dressurmatig goed gewerkt worden, maakt zich makkelijk sterk, spring simpel en kan overal overheen
nr 20/375 Alonso (v.Utrillo van de Heffink x Cavalier)
ook groot maar net iets kleiner dan nr 19, goede stap en draf, makkelijke galop, wat loperig op de sprong, mag lichtvoetiger springen, wat moelijke mond
nr 21/380 Falaise de Muze W (v.Wandor van de Mispelaere x Nabab de Reve)
stap en draf kort, galop makkelijk, trekt aan de hand, springt wisselend, kijkt goed, springt met goed lichaamsgebruik, snel afgeleid, vind plankenhindernis niet leuk (is de maandag ervoor uiteindelijk erover gegaan maar niet van harte, woensdag wilde hij weer niet, Angelique heeft hem erover gekregen)
nr 22/164 Zalanta (v.Heartbreaker x Calvaro Z)
hebben we gemist met springen, aleen gezien met losrijden, echt een Heartbreaker-type, aparte kleur, beweegt in stap draf netjes
nr 24/44 Astrello (v Casontos x G.Ramiro Z)
krult zich snel op, krabbelaar, changeert makkelijk, goede techniek, moet hand meer volgen op de sprong
nr 25/437 Campbell VDL (v.Cassini I x Carpaccio)
mooi paard, mooie hals, hals staat er misschien voor een springpaard wat teveel op, veel vermogen, goede achterhandtechniek, goede galop, kreunt altijd op de spring, mocht wat flitsender zijn op de sprong

Hier moeten jullie het mee doen, let wel dit is mijn mening Haha!

Haha "kreunt altijd op de spring" Clown zouden ze daar ook op letten bij de beoordeling?
Ben vorige week woensdag heel even met mn vader wezen kijken om arthos R te zien. Mijn vader dacht ook al van 1 paard dat hij onwijs liep te telgangen, dat was dan dus die Arizona Z! De ruiter stuiterde ook zo raar mee als hij stapte Haha!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:20

De Paddox valt af, mist in mijn ogen teveel wat de andere wel hebben. Kun je nog zo'n interessante bloedlijn hebben, ik zou er niet mee dekken.

De Sandreo is zeker een fijn en compleet (sport)paard, vind alleen zijn achterhand niet helemaal geweldig. En tsja... de eigenaar doet ook mee... Het is nou eenmaal wel zo.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 21:31

liliputter schreef:
De Paddox valt af, mist in mijn ogen teveel wat de andere wel hebben. Kun je nog zo'n interessante bloedlijn hebben, ik zou er niet mee dekken.

De Sandreo is zeker een fijn en compleet (sport)paard, vind alleen zijn achterhand niet helemaal geweldig. En tsja... de eigenaar doet ook mee... Het is nou eenmaal wel zo.

Ja helemaal mee eens

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:23

TICKELS schreef:
erg groot!, wat lomp, bereidwillig, moet dressurmatig goed gewerkt worden, maakt zich makkelijk sterk, spring simpel en kan overal overheen

Kun je nog iets zeggen over zijn gangen Lachen ?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:11

liliputter schreef:

Jij misschien niet, maar wat mij betreft mag ie door.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:47

De Paddox lijkt op de foto ook nog wat jeugdig. Hengst heeft misschien nog wat tijd nodig om te ontwikkelen.

Heb ze helaas niet in het echt gezien, moet mn mening baseren op de hier getoonde foto's.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:32

Ziolette schreef:
TICKELS schreef:

Kun je nog iets zeggen over zijn gangen Lachen ?

Ja, alle drie de gangen zijn heel gewoon, niks extra's. Galopeert ook gewoon, trekt/maakt zich graag sterk, dat zie je ook terug in de galop, wordt dan loperig.

Acer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:39

Wil graag ook nog even mijn mening geven over de hengsten.... nr. 33 Paddox X Mytens, geweldig paard! Ken het paard al dat hij een tijdje, maar meen serieus dat het een geweldig paard is. Hoe moeilijk hij vroeger was, hoe beter hij gaat presteren, je ziet hem vooruit gaan. Hoop dan ook zeker dat hij goedgekeurd word. Dan verdienen hij en de fokker in elk geval wel. Ook heeft hij nog een geweldige halzus, net een half jaar. Santano X Mytens, daar gaan jullie nog veel van horen!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:18

Is er ook iemand die foto's heeft van nr 20/375 Alonso (v.Utrillo van de Heffink x Cavalier)?
En eventueel van de andere springhengsten??

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 15:06

Voor zes hengsten verrichtingsonderzoek beëindigd 05-11-2008

Vandaag was er een beoordeling van de hengsten die deelnemen aan het verrichtingsonderzoek. De hengsten werden onder begeleiding van trainingsleider Kees de Feijter voorgereden door de trainingsruiters.

Na afloop van iedere test werd de eigenaar van een deelnemende hengst door de hengstenkeuringscommissie uitgenodigd om in de baan te verschijnen. De hengstenkeuringscommissie gaf mondeling toelichting over de hengsten waarbij ook de resultaten van de afgelopen maandag verrichtte veterinaire keuring werden toegelicht.

Voor de volgende hengsten werd het onderzoek door de betreffende hengstenkeuringscommissie beëindigd:
Springpaarden:
Cat.nr. 7 Couleur Rubin x Caretano Z
Cat.nr. 12 Lupicor x Concorde

Dressuurhengen:
Cat.nr. 39 UB 40 x Sandro Hit
Cat.nr. 44 Furst Heinrich x Pik Bube I
Cat.nr. 50 Sandro Hit x Amethist

De eigenaar van cat.nr. 38 Tuschinski x Negro heeft zijn hengst zélf teruggetrokken uit het onderzoek.

Komende woensdag is er vanaf 08.00 uur weer een beoordeling met medewerking van de testruiters.

(Persbericht KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:02

Onze bokt-verslaggevers zaten dus heel goed met hun beoordelingen en het oordeel van de hengsten-keuringscommissie OK dan!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:33

jammer van de ub40 x sandro hit

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:55

TICKELS schreef:
veel karakter, niet altijd meewerkend (bokken), klassiek type (heeft NIETS van Tuschinski meegekregen), houd zich nog wat strak, wil hand niet goed volgen, mag meer berop bewegen, negro-galop

Wat bedoel je met een Negro galop als ik vragen mag?

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:38

veel karakter, niet altijd meewerkend (bokken),

verbaast mij niets, als je de stam kent. Is geen kattepis om te rijden. Wel jammer dat ie der uit is want , hengsten zijn uit die moederlijn wel uitzonderlijk

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:44

Nibbit schreef:
TICKELS schreef:

Wat bedoel je met een Negro galop als ik vragen mag?

tja, is ook niet echt duidelijk, maar hij galopeert als Negro zelf, niet als Tuschinski.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:44

haan schreef:
Onze bokt-verslaggevers zaten dus heel goed met hun beoordelingen en het oordeel van de hengsten-keuringscommissie OK dan!

Bloos Dank je...

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:47

Roelove schreef:
Voor zes hengsten verrichtingsonderzoek beëindigd 05-11-2008

Vandaag was er een beoordeling van de hengsten die deelnemen aan het verrichtingsonderzoek. De hengsten werden onder begeleiding van trainingsleider Kees de Feijter voorgereden door de trainingsruiters.

Na afloop van iedere test werd de eigenaar van een deelnemende hengst door de hengstenkeuringscommissie uitgenodigd om in de baan te verschijnen. De hengstenkeuringscommissie gaf mondeling toelichting over de hengsten waarbij ook de resultaten van de afgelopen maandag verrichtte veterinaire keuring werden toegelicht.

Voor de volgende hengsten werd het onderzoek door de betreffende hengstenkeuringscommissie beëindigd:
Springpaarden:
Cat.nr. 7 Couleur Rubin x Caretano Z
Cat.nr. 12 Lupicor x Concorde

Dressuurhengen:
Cat.nr. 39 UB 40 x Sandro Hit
Cat.nr. 44 Furst Heinrich x Pik Bube I
Cat.nr. 50 Sandro Hit x Amethist

De eigenaar van cat.nr. 38 Tuschinski x Negro heeft zijn hengst zélf teruggetrokken uit het onderzoek.

Komende woensdag is er vanaf 08.00 uur weer een beoordeling met medewerking van de testruiters.

(Persbericht KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Jammer dat de Lupicor x Concorde eruit is, hij was ook moeilijk, maar sprong wel goed. Had hem anders graag terug gezien in het voorjaarsonderzoek.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:19

TICKELS schreef:
haan schreef:

Bloos Dank je...

Hartelijk dank voor het compliment Bloos
Dus toch deskundig Knipoog

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:24

gelukkig zit CAMPBELL VDL Cassini I x Carpaccio nog in het onderzoek.
erg mooie hengst met veel vermogen.