Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

We gaan haar rustig afbouwen in het werk en volgend jaar voorbrengen
?
di_Segno schreef:We gaan toch met de merrie voor de Eptm.
Paard moet voorgereden worden door eigen ruiter, weten jullie of dat in wedstrijdtenue is? (ik ga uit van wel, maar even voor de zekerheid).
hananya schreef:Ik heb een merrie afgelopen voorjaar voorgesteld op de Ibop, die als 4-jarige alleen stamboek werd. Met (ik meen) 65 op exterieur en 65 op beweging.
Ze slaagde met 78,5 punten. Daarna hebben we haar opnieuw laten opnemen. Nu werd ze dus ster met 70 op exterieur en 80 op beweging.
Voor paarden die zich onder het zadel opwaarderen is het denk ik een goede optie.
Echter moeten ze wel (net als op een stamboekkeuring) goed voorgesteld worden, anders kun je jezelf het geld en de moeite beter besparen, denk ik...
. Ik wil haar nog niet inschrijven, eerst maar eens uitzoeken wat er aan scheelt
.
Jord schreef:hananya schreef:Ik heb een merrie afgelopen voorjaar voorgesteld op de Ibop, die als 4-jarige alleen stamboek werd. Met (ik meen) 65 op exterieur en 65 op beweging.
Ze slaagde met 78,5 punten. Daarna hebben we haar opnieuw laten opnemen. Nu werd ze dus ster met 70 op exterieur en 80 op beweging.
Voor paarden die zich onder het zadel opwaarderen is het denk ik een goede optie.
Echter moeten ze wel (net als op een stamboekkeuring) goed voorgesteld worden, anders kun je jezelf het geld en de moeite beter besparen, denk ik...
En hoe oud was de merrie bij de IBOP?
Pliensdream schreef:Ik wil met mijn paard ook graag meedoen aan de IBOP in december, aangezien mijn merrie 9 jaar is en nog nooit voor een keuring is geweest vind ik het wel een moeilijke beslissing om te gaan.
Juist omdat ze al gelijk de moeilijkere proef moet doen terwijl ze nu 3 maanden onder het zadel loopt.
Ga zeker niet de IBOP proef doen op springen dat is te hoog, maar bij de dressuur kan ze de oefening bij de 2de onderdeel de schoudervoor waarschijnlijk nog niet. Is het dan wel verstandig om er dit jaar al aan mee te doen of liever een jaar te wachten en haar doen gewoon voor een merriekeuring doen?
Antoontje schreef:Weet iemand waar je je kan opgeven voor de IBOP?
Ik wil graag in december meedoen in Wamel, maar ik weet niet waar ik kan inschrijven