Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Feelsoproud schreef:Ja,weet ik wel!Ga dat maar eens uitleggen bij het stamboek!!Wacht al een jaar,heb al paar keer mail gestuurd,...
Ben wel van plan een aangetekende brief te sturen voor de keuring,zodat ik toch een bewijsje heb dat IK moeite gedaan heb om aan het paspoort te geraken.Als ik dan tegengehouden word is het nalatigheid van het stamboek.
Feelsoproud schreef:Als ik dan tegengehouden word is het nalatigheid van het stamboek.

0ojannekeo0 schreef:Ja paspoort mag je helemaal niet op sturen! Voor geen enkele reden! Als je je paard gechipt hebt is het het makkelijkst om bij een veulen controleur oid langs te gaan, die hebben een stempel thuis.
Laatst toevallig nog over gebeld omdat een vriendin haar paard over wou laten schrijven, ook daarvoor moet je naar het stamboek bellen of een brief sturen, later krijg je dan nieuwe naamstikker thuis die je er zelf in kan plakken.
Feelsoproud schreef:Ik ga de 30ste naar Roosendaal.Als er daar iemand moest zijn die me wat wegwijs kan maken,laat het dan maar weten!De eerste keer dat ik op een KWPN keuring kom en waarschijnlijk nog in mijn eentje ook(vind op een weekdag maar iemand die mee kan...!)
Ik hoop dat ik mijn merrie nog een beetje in conditie krijg.Ze heeft pas 17 mei haar veulen gehad.Ben haar nu een dag of 10 terug aan het werken,maar of ik die buik er ga afkrijgen...??
zie je daar wel dan.
met veulen en al
mijn combi (merrie en veulen) kan niet missen! haha veulen heeft precies dezelfde witte brede bles als de merrie
en het is trouwens niet zo moeilijk hoor in Roosendaal wijst een beetje vanzelf:)succes!!!
gewoon genoeg longeren maar niet overdrijven 
_10_ schreef:Normaal gesproken moet je de papieren van je paard opsturen, die krijg je dan binnen korte termijn retour inclusief een stikker voor in het paspoort.
Maar het paspoort blijft dus bij het paard!
Nibbit schreef:Papieren en paspoort is bij mij ook 1 boekje hoor
_10_ schreef:Nibbit schreef:Papieren en paspoort is bij mij ook 1 boekje hoor
Denk dat je je vergist....
De afstamming staat (indien bekend) ook in het paspoort maar het paspoort en papier is iets anders.
Als het papier ooit zoekraakt blijft de afstamming in het paspoort staan en is dat alles wat je hebt, maar dan heeft het paard wel ooit een papier gehad.

Risico_T schreef:Hallo, ik meld me ook even,
Ik ben ook van de partij, 30 juni in Wormeveer. Ik had een vraagje: hoe doen jullie het met voorbrengen, doen jullie het zelf? Ik heb in in de strenghen gelezen dat je het best zelf kan doen, maar weet niet of dit nou echt zo verstandig is. Weet iemand nog voorbrengers die ook naar de keuring in Wormeveer gaan? En hoe bereiden jullie nou precies je paardje voor op de keuring ?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, en hoop dat het wel de bedoeling is dat ik hier mijn vragen ook stel.
groetjes marina
essiesilly schreef:IK ga de 30 e naar roosendaalzie je daar wel dan.
met veulen en al
mijn combi (merrie en veulen) kan niet missen! haha veulen heeft precies dezelfde witte brede bles als de merrie
en het is trouwens niet zo moeilijk hoor in Roosendaal wijst een beetje vanzelf:)succes!!!
haha over de conditie moet je je niet zo heel erg zorgen maken.. zij snappen ook wel dat dat niet binnen een paar weken zo strak als wat kan zijngewoon genoeg longeren maar niet overdrijven
Nibbit schreef:Mijn paard is BWP en in het midden van het paspoort zit het papier
marianneenn schreef:weet iemand ook hoe het zit met de veulens, moeten die al gechipt zijn en in het bezit zijn van een paspoort als ze worden aangeboden op de veulenkeuring.