Nadeel van Stedinger vind ik zowiezo dat hij geen uitmuntend sperma heeft, zijn zoon Stegenees ook niet. Dus je moet er een makkelijk pakkende merrie onder schuiven. Met dat dekgeld durf ik daar niet op te gokken.
Maar Westenwind is ook een interessante keuze.
Mijn Welt Hitje van 2008 gaat volgende week verhuizen! Hij wordt dan afgespeend. Hij is dan bijna 9 maanden. Hij was te jong om in oktober/november al te worden afgespeend en toen ik in januari wilde afspenen ging het niet helemaal goed. Dus nu maar even iets langer gewacht totdat de merrie zelf wat meer afstand is gaan nemen.
En ach... hij stond ons niet in de weg. Hij gaat samen met mijn Sorento veulen naar vrienden in Duitsland... Spannend!
Hebben jullie trouwens ook gehoord dat de Havikerwaard al zijn hengsten terugtrekt uit de dekdienst (en dus ook Welt Hit II)?!?!
Ben benieuwd of het echt een definitieve keuze blijkt te zijn of dat ze over een aantal seizoenen toch weer hengsten gaan laten keuren.
De keuze is nu nog een keer verandert, dit keer wel écht de allerlaatste keer (jep, nu echt. )
Het wordt toch Fürst Romancier. Ik heb westenwind een paar keer bekeken, roze bril afgezet en ik vind hem toch niet goed genoeg.
Ik vond het al zo vreemd dat ik geen reactie terugkreeg van de havikerwaard met de vraag wanneer de show was. Erg jammer, en ik hoop dat welt hit toch nog beschikbaar blijft via wellicht een ander station. Voorheen hebben ze veel samengewerkt met Gerd Sosath, wellicht is dat nog een optie? Zou het erg zonde vinden als ze helemaal verdwijnen..
Suelza
Geplaatst: 31-03-09 02:18
Even spammen
Zwarte is mijn Welt Hit II telg de bruine is de Sorento.
Ik zie gelijkenissen mijn jaarling ging ook omhoog toen ik vorige week blubber van haar buik wou wassen. uiteindelijk hebben we ze gewoon vastgehouden en alleen de benen gedaan, want ze werd verschrikkelijk zenuwachtig en we kregen haar niet kalm tot ze het uiteindelijk dan zelf opgaf en toen kon ik zo haar beentjes wassen...
Ik kom me ook melden.. Rij sinds deze zomer een Welt Hit II x Ronald merrie. Ze is Z2 dressuur met eigenaresse, maar zij is er op uitgereden (er zit niet meer in) en nu mag ik het proberen. Ze is namelijk drachtig (van Uphill) en als het veulen straks geboren is en er bij weg kan, wordt de merrie misschien verkocht.
Het is echt een schat van een merrie.. als je haar met recpect behandeld doet ze alles voor je. Ze heeft nog nooit een bok of wat dan ook gegeven..
Ik ben in September in de L1 met haar begonnen en heb nu 5 winstpunten, dus mag niet klagen. Het heeft eigenlijk tot aan afgelopen zondag geduurd voordat we "echte" combinatie werden.
Mijn zus rijdt haar (af en toe) op wedstrijd in de M1, ook train ik haar 1 a 2 x in de week. Ze is nu één keer ingezet voor de fokkerij en ik hoop/verwacht dat ze dit jaar weer ingezet gaat worden.
CMP
Geplaatst: 13-01-10 17:48
Ik heb een Welt hit II X Zirkoon gehad. Fantastische merrie en super leerpaard! Ze is een jaar geleden verkocht. Ik reed op dat moment Z1 met haar en dat was (helaas) haar top.
Zinn
Geplaatst: 13-01-10 23:40
met mijn jonkie gaat het ook goed, die wordt alweer bijna 2 ..in maart.
(ik ben 1.65) ze was verschrikkelijk drammerig, vandaar eventjes het touwtje over haar neus
Ik heb een Welt Hit x Darwin ruin, echt super leuk paard, ik had in het begin van dit topic al een berichtje achtergelaten.
Volgend jaar hoop ik mijn Welt hit bestand uit te breiden want wil dit jaar twee of drie van mijn merries laten insemineren met diepvries. Hoop dat het gaat lukken!