Voor een onderzoek ben ik op zoek naar kijkerige en/of stressy warmbloeden, en de naam Jazz kwam ik vaak tegen bij dat type paard. Ik wil het verschil in hartslag meten in het doorlopen van een obstakelparcours aan de hand in het eigen tempo van het paard, en als het paard dikwijls achterwaarts gezet wordt. Het paard wordt enkel langs, en dus niet over, de obstakels geleid. Hiervoor ben ik op korte termijn nog op zoek naar een aantal paarden, en ik had graag één of meerdere Jazz afstammelingen bij het onderzoek betrokken.
Graag in de provincie Antwerpen, of net over de grens (Breda, Roosendaal, ..)
Ben heel erg benieuwd naar jouw Jazz x Flemmingh SimoneJazzie. Als je eens wat foto's hebt... Ik heb een Flemmingh x Naturel. En ik ben erg weg van Jazz en Flemmingh.
Ze is Super knuffelig ! Ze bokt soms als ze het ergens niet mee eens is maar dan is ze wel liever ! Ze is egt een Sgat ! Ze heb me er nog nooit van af gebokt met haar 7 Jarige Leefdtijd In een woord , EEN TOP MERRIE
Ik rijd zelf een 4 jarige jazz ruin en deze heeft ook wel zijn spooky acties maar onwijs fijn om te rijden.. een beginner moet je er niet opzetten! Hij bokt of steigert niet maar bijten kan hij wel!
Verder kan hij 10 keer langs iets heen lopen en de 11e keer schrikt ie..
Als je eenmaal de knopjes hebt gevonden zijn het onwijs fijne paarden om mee te rijden! Ik rijd hem door en dan word hij verkocht.
Het is wel een grote! Hij tikt bijna de 1.80 meter aan met zijn schoft! Maar wel alles in proportie!
Wij hebben een 4 jarige ruin van Jazz x belisar. Het is een ontzettend lief paard, en met rijden behoorlijk braaf, werkwillig en hij beweegt ontzettend makkelijk en met veel schwung.