Djilan schreef:Leuk topic. Ik denk dat Aurilla Gold ook een toevoeging kan zijn voor de warmbloedfokkerij. Crabbetgefokt en dat zijn sowieso arabieren in het gebruikstype zeg maar. En hij heeft een nette maat. 1.60m of 1.62m. En loopt Z2 dressuur.
Ik heb er een volbloedzoon van (zie link in onderschrift, daar was hij net 5) die nog flink aan het groeien is.
Ik vind het een prachtig paard en misschien zou het voor sommige warmbloedpaarden een toevoeging kunnen zijn, maar ik vind niet dat hij erg veel rijpaard (lees: KWPN dressuurpaardmodel) type heeft. Daarom zou het niet mijn eerste keus zijn... Voor een paard dat erg groot, langelijnd, zeer goed in het rechthoekmodel staat en makkelijk tot dragen komt achter (en dit alles ook zeer goed doorgeeft aan nakomelingen) zou het een geschikte hengst kunnen zijn, maar dit zijn eigenschappen waar de meeste merrie houders geen consessies meer op doen en dat doe je natuurlijk wel een beetje met zo'n hengst. Je zou het dan inderdaad als tussenstation moeten doen, als investering om weer mee verder te gaan. Ik denk dat als je dan weer het paard hebt dat je wilt, je dan weer 'bloed'nodig hebt haha