Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Re: Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 08:59

Je moet rekenen op zo'n 400 euro voor het maken van de foto's.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:18

Poehee schreef:
He gezellig Zooist dan zien we elkaar weer.... Weet jij wat de kosten zijn van het prokken, en is het ook mogelijk om na de Ibop te prokken mocht het dan van belang zijn?? Ik rij nl met een niet al te bekende bloedlijn zonder erg veel predicaten ervoor...Ga dus gewoon proberen zeg maar, op de keuring had ze 63 punten, maar dat is 4 jaar geleden nu en daar was ze toen een brok neuroot en zeer gespannen, dat is er nu allemaal uit!

Prokken is altijd mogelijk. Ook na een IBOP. Onze merrie heeft eerst merrietest gedaan, toen was ze keur en een half jaar later prok, toen werd ze dus elite. Het kwpn regelt dan een nieuw papier met het nieuwe predikaat.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:40

Ok dan wachten we het gewoon ff af! Bedankt voor de info!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:31

@Poehee, gezellig!

Ik heb nog geen rekening gehad van de foto's.....
Maar vanwege het OCD onderzoek toen ze jaarling was hoef ik niet alle foto's te maken want die telden ook mee.

Maar ik laat het je weten.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 07:50

Het begint nu wel in de buurt te komen. Wanneer zullen de starttijden en dingen erop komen, ongeveer 1nov? Ik snap er nog steeds niet alles van Tong uitsteken

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 08:52

Ik hoorde van de eigenaar van mijn paard dat in de strengen stond dat er in Varreseveld bij de Radstake een infoavond is, een soort oefenavond zoals ze ook bij de pavo hebben. Je kunt met paard (dan moet je opgeven) en zonder paarder paard (niet opgeven) komen. Ik ga er wel heen, is nooit weg natuurlijk, moet alleen ff kijken of ik met of zonder paard ga......

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 11:17

Ja, maar dat is best ver voor mij, dus ik ga er denk ik niet heen.
Ik ga natuurlijk vaak zat op wedstrijden en heb de pavo ook gereden, dus dit moet denk ik ook wel lukken..

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:35

Ik heb mijn merrie opgegeven voor 1 november in Tolbert, maar heb gehoord dat het waarschijnlijk verzet zal worden naar 2 november. Is er al iemand die hier meer van weet?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:04

Ik vroeg em af of de paarden weer opnieuw worden gemeten en of ze ook op exterieur worden beoordeelt?

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:44

Wat is de bedoeling voor de kleding van de ruiter?? Het paard stel je gewoon voor met een wit sjabrak neem ik aan, zonder been bescherming, wel gevlochten en opgepoetst?? Kan er maar weinig over vinden...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:47

Midasje schreef:
He ik heb altijd gedacht dat de IBOP aangespannen was dat heeft mijn merrie wel zo gedaan AA behaald.is dit inmiddels veranderd????

mag ik hier een antwoord ben echt benieuwd Cool

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:01

Wij hebben een merrie gekocht die voorlopig keur is. Wij willen haar graag de IBOP laten lopen, maar de tijd is dit jaar te kort om ons goed voor te bereiden. (we hebben de merrie nog niet thuis en omdat voor ons Tolbert het dichtst bij is, zouden we nog maar een week of 4 hebben gehad). De merrie is wel goed zadelmak en een beetje doorgereden, maar nog niet zover dat we er goede resultaten mee denken te kunnen halen.
Mijn vraag is nu; mag je altijd IBOP rijden? Maakt de leeftijd van de merrie niet uit? Komen er nog extra eisen bij als de merrie ouder is? (bij 5 jarigen moet je schouderbinnenwaarts laten zien). Wie kan mij hier antwoord op geven?
Alvast bedankt.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 13:07

Zilly schreef:
Volgens mij zit er geen tijd aan gebonden hoor, om M1+5 te worden En de IBOB kan je ook volgend jaar doen, dat is elk jaar Ja

Oké, dat is mooi dan. Lachen We komen er dit jaar niet aan toe met de merrie, dus dan doen we rustig aan.

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:23

Misschien een stomme vraag, maar wat wordt je merrie nou wanneer die de IBOP voelde afsluit?

Ik heb de Mondriaan merrie nu net een week onder het zadel, nog zo'n 6 weken te gaan Haha! Wij gaan 23 november naar Tolbert.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:34

Bloos

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:41

littleroosie schreef:
Misschien een stomme vraag, maar wat wordt je merrie nou wanneer die de IBOP voelde afsluit?

Ik heb de Mondriaan merrie nu net een week onder het zadel, nog zo'n 6 weken te gaan Haha! Wij gaan 23 november naar Tolbert.

Het ligt eraan wat je merrie nu al is
Als de merrie ster en voorlopig keur is zal ze met een goede ibop definitief keur of elite worden(als ze ook prok goedgekeurd is)
Als de merrie op de stamboekkeuring wel voldoende punten op exterieur heeft gehaald maar niet op springen of bewegen wordt ze bij een voldoende IBOP ster.
Heeft de merrie nog helemaal geen predikaten en is ze ook niet voor stamboekopname geweest dan kan ze na afloop van de IBOP voor stamboekopname gaan, als ze dan exterieurmatig goed genoeg is dan wordt ze ook ster.
Voldoet de merrie exterieurmatig niet aan de stereis van 70 punten, maar haalt ze wel voldoende punten op de IBOP, dan behaald ze volgens mij het predikaat IBOP.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 19:42

Midasje schreef:
Midasje schreef:
He ik heb altijd gedacht dat de IBOP aangespannen was dat heeft mijn merrie wel zo gedaan AA behaald.is dit inmiddels veranderd????

mag ik hier een antwoord ben echt benieuwd Cool

Volgens mij is dit heeeeeeel lang geleden het geval geweest. Mijn merrie van 21 heeft in ieder geval al geen aangespannen gedeelte gedaan. Misschien ben je in de war met de IBOP voor tuigpaarden/gelderse paarden

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:22

Poehee schreef:
Wat is de bedoeling voor de kleding van de ruiter?? Het paard stel je gewoon voor met een wit sjabrak neem ik aan, zonder been bescherming, wel gevlochten en opgepoetst?? Kan er maar weinig over vinden...

Gewoon zoals je op wedstrijd gaat.
Het paard netjes gevlochten, wit sjabrak en geen beenbescherming.
De ruiter wedstrijdkleding.

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 23:41

Jup, de IBOP moet je rijden zoals je gewoon ook op wedstrijd gaat. Als je wedstrijden rijdt tenminste...
Bij wijze van spreken kun je ook met je 15-jarige paard nog heen gaan meen ik. Hoe ouder ze worden, des te meer ze wel wat gaan eisen, naast wijken (vierjarigen) & schouderbinnenwaarts (vijfjarigen). Ze zullen je niet met een achtjarige vragen te appuyeren. Wel kunnen ze de opmerking maken dat het paard voor zijn lijftijd niet genoeg op het achterbeen is, of vrij weinig balans daarvoor heeft, of oprichting...

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:56

Ok bedankt, ik dacht al wel dat deze voorschriften zouden gelden.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:28

Cute schreef:
Poehee schreef:

Gewoon zoals je op wedstrijd gaat.
Het paard netjes gevlochten, wit sjabrak en geen beenbescherming.
De ruiter wedstrijdkleding.

Ik neem aan dat je bij het springen toch wel peesbeschermers om mag en ook een martigaal?

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 13:45

Voor het springen zijn voorpeeskappen wel toegestaan... die martingaal weet ik niet!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:06

UnitedO schreef:
Jup, de IBOP moet je rijden zoals je gewoon ook op wedstrijd gaat. Als je wedstrijden rijdt tenminste...
Bij wijze van spreken kun je ook met je 15-jarige paard nog heen gaan meen ik. Hoe ouder ze worden, des te meer ze wel wat gaan eisen, naast wijken (vierjarigen) & schouderbinnenwaarts (vijfjarigen). Ze zullen je niet met een achtjarige vragen te appuyeren. Wel kunnen ze de opmerking maken dat het paard voor zijn lijftijd niet genoeg op het achterbeen is, of vrij weinig balans daarvoor heeft, of oprichting...

Moet mijn W-tje die in nov ibop loopt ook schouderbinnen enz laten zien? Of tellen ze een w'tje echt als 4 jarige?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:14

jouwes is 4, dus alleen wijken net als bij de pavo..
jij hebt ook in wamel opgegeven he?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 20:15

Een W-tje is toch ook echt een 4 jarige?
De Z-jes tellen ook gewoon als een drie-jarige.
Dus ik neem aan dat je geen schouderbinnenwaarts hoeft te laten zien.