Groninger afstamming Test/Tristan B/Torro/Teun

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_

Re: Groninger afstamming Test/Tristan B/Torro/Teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:07

Wat houd zo'n fokdag in?

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:08

Zo'n fokdag is een soort keuringsdag. Iedereen die er komt met een paard brengt het voor in de eigen klasse. Bv ruinen volwassen, merrieveulens, merriejaarlingen etc.
Bovendien kunnen de veulens na afloop gechipt worden.

Er is een jury, bestaande uit zeer ervaren en kundige mensen, die het paard dan beoordeelt en punten geeft. Ze worden dan op volgorde geplaatst en verdeeld in eerste en tweede premies met een bijbehorend rood of oranje lint.

Het voorbrengen bestaat uit in de open stand voor de jury plaatsen en vervolgens in stap een driehoek rechtsom te lopen en daarna in draf. Misschien vaker als de jury dat vraagt.

Het is ten eerste wel eens leuk je paard te laten beoordelen en plaatsen. Niet dat iedereen altijd tevreden is, want er zijn altijd mensen die hun eigen paard hoger ingeschat hadden. Het is een momentopname en kan goed gaan of juist niet. De eerste premies en eerdere (voorlopig) modelmerries mogen 18 augustus naar de nationale keuring te Woudenberg.
Ten tweede is het gewoon een leuke en gezellige dag in Oudenhoorn (en op 11 augustus in Didam). De familie Noordermeer heeft altijd een aantal sponsors paraat, zodat er ook leuke prijzen zijn. Er is een party tent waar je wat kunt drinken en farmfrites staat er en nog wat leuke paardenkraampjes.

Ten derde leert een jong paard er ontzettend veel van. Op de trailer, het trainen voor het lopen aan de hand, wachten en rustig staan, drukte eromheen, een lintje aan het hoofd, een dag van huis etc. Je bent gewoon lekker met je NeWP paard bezig onder gelijkgestemden. (De keuring is ook open voor Het Groninger Paard)

Kortom een aanrader. De vijjarig jubileum keuring te Oudenhoorn.
28 juli NeWP keuring bij de familie L. Noordermeer, Molendijk 82 te Oudenhoorn, aanvang 11.00 uur. Terrein open om 10.00 uur.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 08:59

Klinkt gezellig.
Citaat:
Je bent gewoon lekker met je NeWP paard bezig onder gelijkgestemden. (De keuring is ook open voor Het Groninger Paard)

Dus je krijgt hier paarden van 2 verenigingen te zien.
Is dat ook zo in Woudenberg?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 12:58

Ik heb sinds deze week een 3 jarige Tristan B merrie uit een armstong merrie die uit de Utopia stam komt. Ontzettend fijn dier en erg mooi, ook super braaf.

Afbeelding

Afbeelding

Deze merrie zou eigenlijk naar de keuring toe moeten maar ik ben dan helaas op vakantie. Komt er toevallig nog één?

Voor de geinteresseerden, deze merrie staat te koop.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:26

Hoi hoi,
misschien een domme vraag maar sinds een week heb je een mooie Tristan-B en die wil je nu al weer verkopen?
Ben eigenlijk een beetje benieuwd waarom als ik vragen mag.
Want de Tristan nakomelingen die ik ken zijn eigenlijk zeer braaf en willen graag werken

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:12

11 augustus is er nog een NeWP keuring in Didam.

TaeBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:20

tellom schreef:
Hoi hoi,
misschien een domme vraag maar sinds een week heb je een mooie Tristan-B en die wil je nu al weer verkopen?
Ben eigenlijk een beetje benieuwd waarom als ik vragen mag.
Want de Tristan nakomelingen die ik ken zijn eigenlijk zeer braaf en willen graag werken

Die snap ik ook niet helemaal...blij met paard, maar wel alweer te koop

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 18:40

Merrie is voor de handel Knipoog

Ik heb haar al opgegeven voor 21 juli in Tolbert. Deze merrie haalde als veulen een 1e premie en werd daarmee reserve kampioen.

Teriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:22

heey iemand nog naar de groninger keuring op 28 juli geweest???
ben benieuwd!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 21:42

Teriana schreef:
heey iemand nog naar de groninger keuring op 28 juli geweest???
ben benieuwd!

He Teriana, ik rijd een zoon van Test! (zie profiel) Ik ben er zelf niet geweest, maar als je zoekt op groninger, dan staat er een kort verslag van Tae Bo die er wel is geweest.
Meer info komt binnenkort op www.groningerpaardenforum.nl

Teriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 17:33

heey Talonius! supermooie foto's zeg! Hij lijkt best veel p zen vader! Mijnes alleen qua bouw niet qua kleur (schimmeltje)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 22:27

Teriana schreef:
heey Talonius! supermooie foto's zeg! Hij lijkt best veel p zen vader! Mijnes alleen qua bouw niet qua kleur (schimmeltje)

Afgelopen jaar hebben we Test een maandje op stal gehad ivm de keuring en je ziet idd veel overeenkomsten met Talonius.
Vind een schimmel juist leuk, wij hebben Tristan-B staan, en dat is ook al zo'n plaatje.

teddyxlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:00

Ik keek toevallig op internet voor de afstamming van mijn groninger merrie Gabi,
Mijn merrie komt ook van de hengst Test :D
Test is namelijk de vader van de moeder van mijn merrie. <3
Gabi is een 4 jarige geheel springlijn gefokt, springt los ook met gemak 1.50.
Ze is heel lief maar erg mishandeld geweest en daardoor moet ze weer helemaal vertrouwen terug krijgen, ik heb nu haar vertrouwen en ze is echt fantastisch, staat heel mooi op haar benen, veel wonden en littekens nog van vroeger maar Super werkwillig en heel koel in d'r koppie :(:)
Eigenlijk zoals ik lees net als de meeste afstammelingen van Test.
het is mijn paardje uit mijn dromen <3

x mij. *D

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:09

Wat leuk teddyxlola :D
Wij zijn net een creool merrie aan het verkopen met als moeder een groningse merrie ,ook een afst van Test.

Eh voor dat je denkt waarom verkopen jullie haar?
We hebben 15 paarden staan en af en toe moet er een verkocht worden :o

Ik weet wel dat jou merrie heel fijngevoelig was. Maar je kan nog heel veel plezier met haar beleven hoor. Zet je een foto neer hier van haar ben wel nieuwsgierig hoor.

Dit is haar halfzusje
Afbeelding

teddyxlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:50

tellom schreef:
Wat leuk teddyxlola :D
Wij zijn net een creool merrie aan het verkopen met als moeder een groningse merrie ,ook een afst van Test.

Eh voor dat je denkt waarom verkopen jullie haar?
We hebben 15 paarden staan en af en toe moet er een verkocht worden :o

Ik weet wel dat jou merrie heel fijngevoelig was. Maar je kan nog heel veel plezier met haar beleven hoor. Zet je een foto neer hier van haar ben wel nieuwsgierig hoor.

Dit is haar halfzusje
Afbeelding

wat gaaf dat jij haar halfzusje hebt tellom! :D
haha, ik wist helemaal niet, dat zij een halfzusje heeft! :o
dankje voor je reactie terug trouwens :P
je hebt zeker gelijk, ze is echt heel lief nu ik haar vertrouwen heb maar nog erg schichtig..
ik heb haar gister voor het eerst een hoofdstel met bit ingedaan, en voor de 2e keer een zadeltje op, maar als ik aan de singel kom word ze echt heel bang, dan praat ik een beetje tegen haar en dan is het weer goed maar heb jij misschien nog wat tips voor me?
Ik snap het dat je haar moet verkopen als je 15 paarden hebt, maar ze is wel echt prachtig op de foto zeg!
wat heb jij een mooi paardje! :oo
ik heb jammer genoeg alleen een foto van Gabi gewoon binnen, geen actie foto maar als ik ga binnenkort spring en met zadel en hoofdstel en lopend foto's maken dan stuur ik er wel een op:)
P.s. hier heb ik haar net 2 dagen dus ze is hier erg dun en nog niet glanzend nu is ze goed op gewicht en hoogglanzend en bijna zwart.
ik heb ze niet op deze computer staan maar op een andere en daarvan doet internet het eventjes niet maar ik stuur zo snel mogelijk een foto op. :oo sorry.

x mij. *D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:54

Esther28 schreef:
Ja uiteraard ga ik kijken, maar ik wil voordat ik ga kijken weten wat voor karakters de afstammingen van genoemde hengsten zijn en dan m.n. hengsten/ruinen. Als het namelijk toch allemaal een beetje bloedpaardjes zijn is het voor mij al niet meer nodig om te gaan kijken omdat ik op zoek ben naar een koel kikkertje met uitstraling van papa of opa.... Of ben ik nu erg veeleisend??
Vindt Orbaldo II van Nimber trouwens ook een knapperd, zal eens aan Nimber vragen wat voor karakters zijn kinders hebben...
Valt trouwens wel op dat informatie over Groninger afstammingen moeilijker te vinden is dan over KWPN-ers...

Nimber heeft volgens mij vorig jaar Test op stal gehad en ook nakomelingen van hem dit jaar. Zou je kunnen navragen wat haar ervaring is.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:05

Ja fargo dat zou kunnen maar de 2 creools die hebben toch net een ander karakter als Test
ik heb nl Test ook op stal gehad maar niet te vergelijken :o

Ik weet teddyxola dat het een geval is van ietsie :o te weinig aandacht in haar jonge jaren :o
Ze heeft dus weinig vertrouwen in de mens, en wij hebben Gracia altijd in handen gehad dus dat is een heel ander verhaal.

Heb vertrouwen in haar :j ,want je moet er over nadenken dat alles wat ze nu meemaakt heeft ze nog nooit gezien of gehoord. :?
En vertrouwen is het allerrrrrrbelangrijkste dan zul je zien al zou het een jaar duren dan heb je een wereld paard die alles voor je doet.
Maar voor het zover is geduld geduld geduld :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:10

Teriana schreef:
Heeft Er Iemand Mooie Foto's Van Test???
Ben Namelijk Een Knutselwerke Van Men Paard Der Afstamming Aan
Het Maken Maar Kan Moeilijk Foto's Van Test Vinden..=)

In een van de gelderse topics heeft Aimee vorig jaar wat foto's van Test geplaatst meen ik me te herinneren.
En misschien heeft Nimber ook foto's van hem omdat hij daar ook even heeft gestaan.

teddyxlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:11

tellom schreef:
Ja fargo dat zou kunnen maar de 2 creools die hebben toch net een ander karakter als Test
ik heb nl Test ook op stal gehad maar niet te vergelijken :o

Ik weet teddyxola dat het een geval is van ietsie :o te weinig aandacht in haar jonge jaren :o
Ze heeft dus weinig vertrouwen in de mens, en wij hebben Gracia altijd in handen gehad dus dat is een heel ander verhaal.

Heb vertrouwen in haar :j ,want je moet er over nadenken dat alles wat ze nu meemaakt heeft ze nog nooit gezien of gehoord. :?
En vertrouwen is het allerrrrrrbelangrijkste dan zul je zien al zou het een jaar duren dan heb je een wereld paard die alles voor je doet.
Maar voor het zover is geduld geduld geduld :j

Dankje voor je tips
Dat zal ik zeker doen, ik heb ook erg veel vertrouwen in haar ookal heb ik haar nog maar 1 maandje, ik doe er alles aan om te zorgen dat ze niet meer denkt aan haar eerste jaren. :j
en het komt ook helemaal goed met ons, we houden haar zoiezo een jaar, en eerst gewoon lekker veel aandacht geven veel met haar wandelen en poetsen enzo en dan pas beginnen met inrijden:)
en waarschijnlijk ga ik dan als ze goed is ingereden en weer helemaal vertrouwen terug heeft met haar springwedstrijden doen of verkopen, maar dat zie ik allemaal dan wel:).
ik stuur je waars. morgen wel een foto'tje dan maak ik vanavond mooie foto's:)
x mij *D

teddyxlola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:12

fargo schreef:
Teriana schreef:
Heeft Er Iemand Mooie Foto's Van Test???
Ben Namelijk Een Knutselwerke Van Men Paard Der Afstamming Aan
Het Maken Maar Kan Moeilijk Foto's Van Test Vinden..=)

In een van de gelderse topics heeft Aimee vorig jaar wat foto's van Test geplaatst meen ik me te herinneren.
En misschien heeft Nimber ook foto's van hem omdat hij daar ook even heeft gestaan.

Zou je mij misschien die topic willen sturen?:)

x mij *D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:30

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 23:04

Dit topic heeft al 3 jaar stil gelegen en het gaat over Groninger hengsten, topics daarover horen tegenwoordig op BKR. Omdat het topic al zo oud is kan ik het niet daarheen verplaatsen, het is natuurlijk wel mogelijk om op BKR een nieuw topic over deze hengst(en) te starten.

Hier een slotje.