Maestro

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Re: Maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:26

CGJ12 schreef:
ART_UMA schreef:
(over het gezoom en geschut zullen we het maar niet hebben)

Ik hou niet zo van schieten......

Ook niet van het paard ????

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 13:50

Ik vind zijn achterbeen wat lang en steil,dat zie je ook in de beweging terug,en dat vind ik een negatief puntje,voor de rest lijkt het me een hele fijne hengst.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:06

Laten we eens kijken bij de M-jaargang welke van de destijds gekeurde hengsten dit niveau heeft behaald? Want dat was toch het doel?

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:19

Ik vind hem wel stoer, maar zou nooit een hengst uitkiezen, puur op basis van een foto alleen. Ik heb Obelisk, daar heb ik nu een enter van uit een Kimberley merrie, 2 keer gezien en ben ook bij hem op stal geweest en heb met zijn amazone gepraat. Veel over hem gelezen en vragen over hem gesteld voordat ik tot een uiteindelijke beslissing ben gekomen. Ik hou wel van een wat groffer paard, dan heb je tenminste wat onder je!

senna9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 16:30

Heb de dvd van Maestro gehad.... hij is zo gaaf !!!!!!!!!!!!! Cool

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 22:12

Toch kun je vandaag de dag maar het beste wel uitgaan van een plaatje en eigen mening. Niemand kan je vertellen welke combinatie het beste is (de meeste toppers zijn gelukstreffers) én (heel belangrijk om te onthouden) de meeste ruiters zullen je niet eerlijk vertellen wat voor hengst ze hebben en jij mee wilt dekken dus vertrouw op jouw gevoel en wat je mooi vindt.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:53

ik heb vannochtend maestro gezien, op zijn eigen stal onder zijn eigen baasje zo in zijn spijkerbroek op het paard. Het is dus een totaal ander beeld van hem als je op de dvd zou verwachten, hij heeft absoluut geen lang achterbeen, hij is mega luxe, hij is wel aan de kleine klant maar dat zal ook wel komen door de luxe die hij uitstraalt, en wij hebben paarden van rond 175 dus dat zal het wel zijn. Hij heeft een iewat gezonken rug ( net als kennedy).Hij heeft een mega mooie kop erop, en ondanks dat hij nog niet echt mocht lopen en kon lopen was de klasse er wel te zien. Op de poetsplaats stond hij los en bleef hij staan waar ie stond. Zo,n mega lief en gemoedelijk paard. Wij gaan er in iedergeval onze merrie morgen meedekken.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:15

Harstikke leuk! gefeliciteerd! ik ben van plan om ook nog een afspraak te maken even in het echt bekijken! Hij valt dus zeker niet tegen!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 07:36

Ik heb inmiddels ook de dvd gezien. Mij viel het iets tegen. Ik had net iets meer verwacht moet ik zeggen. Nou is het wel zo dat hij nog niet zo heel lang op dat niveau loopt en dus nog een tikje groen aandoet bij bepaalde oefeningen maar ik mis net een stukje kracht.

senna9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 08:29

De dvd is niet echt profesioneel ,daar heb je wel gelijk in.
Als je hem in het echt ziet is het toch wel wat meer van alles hoor !Geloof me maar.
Dat stukje kracht waar je het over hebt; ik denk dat hij nog moet groeien in het werk.
Maar hij is wel op weg om een 70% te worden !!!!!!!!!!!
Dus een jaartje verder.... Cool

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:05

Daarbij moeten we niet vergeten dat hij tijdens de training hiernaartoe een hele periode uit de running is geweest door een blessure, en dus ook een jaartje in kracht achterloopt.
Daarbij komt helaas wel het weke middenstuk waardoor de kracht altijd minder zal zijn dan bij een gelijke met een sterke lendenpartij en betere verbinding.

Maar hij heeft verder toch wel heel veel mee hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:17

Ik vind het een erg leuke hengst maar ben dan ook een grote Contango/Contender fan. Ik hoop dat hij nu niet direkt ook naar Amerika verhuist en vervolgens alleen nog maar voor 2000 dollar te diepvries te verkrijgen is.
Het is jammer dat er nergens foto's te vinden zijn als jong paard. Een paard in de top sport is meestal mooi omdat er nogal wat spieren aan zitten. Ik ben ook altijd wel benieuwd naar de "start-fase" om te kunnen vergelijken of toekomstige nakomelingen er op lijken. Een groen paard lijkt immers zelden op een GP paard. De jeugd foto's van inspekteur bijvoorbeeld vind ik ook heel waardevol. Dit is het type dat je op B/L wedstrijden ziet, niet het type waar ze al goed zwaar zijn. Ik ben benieuwd naar zijn veulens.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:45

Hij is aangeschaft op de grote veulenveiling tijdens de wereldruiterspelen in Nederland, weet je wel. Misschien is daar wat van te vinden op internet?
Was een erg mooi veulen en jaarling hoor! Is ook nooit echt door een lelijke periode gegaan...
Misschien dat Jacob Melissen ofzo foto's van die veiling heeft staan? En anders hebben ze bij Belvedere wel foto's hoor.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 12:47

In het Sportpaard van afgelopen week staat een standfoto en daar word ik persoonlijk niet heel blij van.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:09

het klopt dat hij is aangekocht als veulen bij een veiling ,
ik denk niet dat ze hem ooit weg zullen doen ze zijn er zo blij mee. En de foto vond ik ook niets, maar zoals ik al zei, het paard is op zijn fundament best wel het eea aan te merken,maar het bloed van contango maakt hem zo apart dat je er mee gaat dekken, als je ooit contango bloed heb gehad dan blijft dat trekken, zulke aparte paarden en zo zeldzaam om te krijgen. Je neemt een gok , maar met welke hengst niet? Als je denkt met de wereldkampioen een wereldveulen te krijgen zit je er dus ook mooi naast.En reken maar dat als je een goeie contango krijgt, het veulen echt geld waard is en blijkt het een goed sportpaard te zijn moet je al gauw gaan denken aan de zeer hoge prijsklasse. De vraag naar goede contango afstammelingen wordt steeds groter.

En maestro is gewoon een paard dat werkelijk zo,n goed karakter heeft en zwart met 4 witte voetjes, en een heel mooi hooft, dat zijn rug dan wat week is neem ik er dan wel bij, moet je zorgen voor een goede moeder. Als je geen merrie hebt met kracht,maat en vermogen moet je er gewoon niet mee dekken, en niet gaan zeuren over zijn tekortkomingen.Er zijn meer hengsten waar je mee kunt dekken, en als je maestro niet mooi genoeg vindt ,dan niet beginnen over zijn dressuur kwaliteiten, er zijn niet zoveel aangewezen hengsten die dit ooit zullen bereiken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:28

Het gevaar is dat zowel Joost als Contango strooien. Ze doen dat eigenlijk indentiek, geven soms een hele mooie kleine, maar vaker grote niet al te mooie kinderen.
Dus met een merriestam met kleintjes noet je opppassen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 13:56

Dat klopt helemaal. Heb zelf zoals je in mijn profiel kunt zien ook een (te) kleine Contango als veulen van 3 dagen gekocht. Maar oh oh wel erg apart, en dus ook Grand Prix en al 2x bij de beste 10 van Verden en Arnhem. Tja, kwaliteit kent bijna geen maat... en kleur.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 14:07

Mireille1970 schreef:
Dat klopt helemaal. Heb zelf zoals je in mijn profiel kunt zien ook een (te) kleine Contango als veulen van 3 dagen gekocht. Maar oh oh wel erg apart, en dus ook Grand Prix en al 2x bij de beste 10 van Verden en Arnhem. Tja, kwaliteit kent bijna geen maat... en kleur.

ben ik helemaal met je eens. Er word zoveel gezeurd over dat een dresuurpaard groot en zwart
( donker ) moet zijn. Ik vind dat zo'n gezeur en onzin !

Met de opmerking over mij stukje over de dvd kan ik heel goed in komen. Hij is misschien niet mega sterk op die dvd. Ik vind dat hij netjes loopt en het is te zien dat hij meer zou kunnen. Het stukje over dat hij net iets aan kracht mist is het enige wat ik verder had aan te merken op de dvd zelf. Ik ben me er van bewust dat hij nog maar net op dat niveau loopt en daar nog in moet groeien.

Ik ben nog steeds geinteresseerd in hem. De merrie waarvoor ik hem op het oog heb is eigelijk een springmerrie. Geeft haar maat en prachtige exterieur altijd door en geeft geweldige bwegenede paarden zelfs met springhengsten geeft ze nog veulens die beter bewegen dan menig dresuurveulen....

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 15:55

MissHIS schreef:
In het Sportpaard van afgelopen week staat een standfoto en daar word ik persoonlijk niet heel blij van.

zou je deze foto willen plaatsen?

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 08:57

Ben blij mee dat deze er nu bij zit, zeker nu Contango zelf overleden is, hebben we ten minste nog een manier om aan het bloed te komen!!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 10:06

arie53 schreef:
Laten we eens kijken bij de M-jaargang welke van de destijds gekeurde hengsten dit niveau heeft behaald? Want dat was toch het doel?

Pavocup topper Montecristo Haha!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:02

Tolstoj schreef:
arie53 schreef:

Ik hoop niet dat je die echt serieus wilt vergelijken Lachen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:54

Mireille1970 schreef:

Ik hoop niet dat je die echt serieus wilt vergelijken Lachen[/quote]

Wie heeft het over vergelijken?
Wie van de goedgekeurde M jaargang dekhengsten heeft Grand Prix nivo behaald? Nou Montecristo word in de Grand Prix gestart. Heeft geloof ik ook al een keer boven de 70% gescoord. (ik dacht in Rotterdam)
Ik denk dat er wel meer Grand Prix paarden niet met elkaar te vergelijken zijn.

bovendien vond ik het wel grappig dat juist deze hengst de pavocup een keer gewonnen heeft. Haha!
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 18-04-07 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:55

Hmmm de quote klopt niet helemaal meer...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:06

Hahahaha geeft niet... Maar inderdaad dat is er wel één...