Een leidraad is niet hetzelfde als daar volledig je keuze op baseren, dat is nogal gechargeerd denk ik.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
De hengst heeft nl. geen 'toverballen'
Jammer want ik vind deze discussie wel interessant! Natuurlijk snap ik wel dat primering niet alles is en dat je je als fokker daar niet blind op staart. Een goed eindprodukt, als ik n paard zo mag omschrijven, is niet hetzelfde als een goed vaderpaard. Maar toch vind ik primering, als dat toch voorhande is, een prima uitgangspunt om van daaruit weer verder te kijken.

) maar daar wordt wel weer naar kwaliteiten van de hengst gekeken, niet alleen aan de hand, maar ook onder het zadel, kwaliteiten die het zelf biedt en wat de hengst doorgeeft aan zijn kinderen.
Onderandere Menes, en nog wat. RhealLover schreef:Hier een klein lijstje van de in NL redelijk bekende hengsten (het is aan men zelf of men ze bekend vindt of niet):
Pyrrus (helaas ook al overleden)
Europejczyk
Pladykt
Bas Safari
G Basgier
Anthal
Balasjow
Sivmen B
Noniusz
Lobeke
Kubinec
MM Sultan
AR Sivmayall
Om El Extreem
missfcdb schreef:Deze hengsten moeten we echt in de gaten gaan houden.
Pogrom (QR Marc x Petla) & Primero Marc (QR Marc x Poruta)
Ik ben niet ge hameerd van Qr Marc. Maar deze nakomelingen gaan het hem helemaal maken.