Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Masada

Re: Florencio; geen tijd voor een sportcarriere.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:02

Het valt mij op dat er heel veel merries die slecht scoren op een merriekeuring prima sportpaarden worden en ook andersom. Dus paarden die super scoren op de merriekeuring maar het in de sport niet goed doen.
Een paardje met superafstamming werd niet eens in het stamboek opgenomen terwijl het een droom is om te zien, ook in beweging. Waarom is mij nog steeds een raadsel.
Zij heeft echter wel de halve finale van de Pavo bereikt in Ermelo.
Dus het zijn 2 aparte werelden.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:04

Erretje schreef:
Saartje1 schreef:
Maar goed, 7 dagen per week 23 u op stal staan en 1 uurtje per dag eruit is ook niks. Er valt overal wel wat voor te zeggen. Ik zou wel zuinig zijn op paarden als Florencio en Rubels... Zeker Rubels is in staat om een goede GP-er te worden, dus ik denk dat je er behoorlijk ziek van bent als hij nu al peesblessures heeft door te veel en te snel te willen.

Het word nu wel een beetje vermoeiend,misschien is het handig dat je alles eerst leest,voor dat we weer op nieuw beginnen!!

Het zou zo kunnen zijn dat de tweede keer dat hij uit de sport is genomen wel degelijk te maken heeft met te snel en veel willen, laten we wel wezen! Dat bedoelde ik. Lange tenen?
[/quote]

Nee geen lange tenen verschil van mening misschien ,alls jij 9mnd revalideren en dan na anderhalfjaar in totaal er zijn uitgeweest,te snel vind ja dat kan ik vind het erg mee vallen.

Ene mooi verwoord liesje.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:15

Citaat:
Het zou zo kunnen zijn dat de tweede keer dat hij uit de sport is genomen wel degelijk te maken heeft met te snel en veel willen, laten we wel wezen! Dat bedoelde ik. Lange tenen?

Citaat:
Nee geen lange tenen verschil van mening misschien ,alls jij 9mnd revalideren en dan na anderhalfjaar in totaal er zijn uitgeweest,te snel vind ja dat kan ik vind het erg mee vallen.

Maar ik stond er wel van te kijken van wat hij meer kon dan op het NK waar hij zich blesseerde, daar was ik bij, ten opzichte van de show die hij in Den Bosch gaf. Dus hij heeft wat dat betreft niet stilgestaan. Maar soms denk ik ook dat ze te snel met hem gegaan zijn omdat hij zoveel talent heeft. HPM heeft ooit aangegeven in Beijing 2008 er wel bij te willen zijn en dat was lang voordat hij die Exquise Escapado whatever had! Maar gelukkig hebben we een andere mening anders was Bokt allang uit de lucht geweest en hadden we allemaal Gribaldi's Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:18

hetzusjevan schreef:
Dank je wel Liesje23.

Er wordt al snel gezegt dat je jaloers bent terwijl dat helemaal niet aan de orde is.
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de EG fanclub hooguit 15 jaar is en zij zullen dus nog veel moeten leren.

ahaa..dus dat zijn ''kinderen'' en omdat het kinderen zijn hebben ze er geen verstand van..?¿ sorry hoor..dat vind ik niet kunnen..wie zegt er dat wij er geen verstand van hebben..
jammer genoeg sta ik dicht bij mensen die ver in de fok en jury wereld zitten..die mij het geleerd hebben..dus ik zal heus wel wat weten..en nee..niet zo goed als hun..maar..omdat wij jong zijn wil dat nog niet zeggen dat wij er geen verstand van hebben..dat wij niet weten wat we zeggen en vinden etc..sorry hoor..!!je zult het toch van de jongere generatie moeten hebben..en ze dan zo af gaan lopen kaffen.. Ziek

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:19

milou123 schreef:
hetzusjevan schreef:
Dank je wel Liesje23.

Er wordt al snel gezegt dat je jaloers bent terwijl dat helemaal niet aan de orde is.
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd van de EG fanclub hooguit 15 jaar is en zij zullen dus nog veel moeten leren.

ahaa..dus dat zijn ''kinderen'' en omdat het kinderen zijn hebben ze er geen verstand van..?¿ sorry hoor..dat vind ik niet kunnen..wie zegt er dat wij er geen verstand van hebben..
jammer genoeg sta ik dicht bij mensen die ver in de fok en jury wereld zitten..die mij het geleerd hebben..dus ik zal heus wel wat weten..en nee..niet zo goed als hun..maar..omdat wij jong zijn wil dat nog niet zeggen dat wij er geen verstand van hebben..dat wij niet weten wat we zeggen en vinden etc..sorry hoor..!!je zult het toch van de jongere generatie moeten hebben..en ze dan zo af gaan lopen kaffen.. Ziek

Kom op zeg, ga eens ontopic, ipv dat kinderachtige gedrag!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:36

volges mij dwaalde ze al af..ging het eerst over florencio en erna over rubels en erna over hp en edje..? wie dwaalde er af..
ik zeg dat florencio erkomt hoor..!!:D

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:41

milou123 schreef:
hetzusjevan schreef:
Dank je wel Liesje23.

ZO'n reactie zonder hoofdletters, veel te veel punten en nergens een normale zinsopbouw helpt niet bepaald aan je toch al zo twijfelachtige geloofwaardigheid Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:44

Ulissa schreef:

Ben ik helemaal met je eens *Sarabande* GELD daar draait het om, Jammer maar waar.

Vervelend, maar sommigen moeten nou eenmaal hun brood ermee verdienen....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:49

Venetia schreef:

ZO'n reactie zonder hoofdletters, veel te veel punten en nergens een normale zinsopbouw helpt niet bepaald aan je toch al zo twijfelachtige geloofwaardigheid Haha!

iK dEnK dAt dE hOoFdLeTtUrS iNtUsSuN zIjN oPgErAaKt .......... Haha! Haha! Haha!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:52

CGJ12 schreef:
Venetia schreef:

iK dEnK dAt dE hOoFdLeTtUrS iNtUsSuN zIjN oPgErAaKt .......... Haha! Haha! Haha!

hihi Nagelbijten / Gniffelen

mAaR gOeD, wE zUlLeN hEt VaN dE jOnGe GaRdE mOeTeN hEbBeN , dus wen alvast maar aan deze spelling Haha!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:56

What goed around comes around, you'll see

Waarom mix je Nederlands en Engels in je onderschrift?

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:58

Dat vind ik dus echt triest.

Ik wacht wel tot ik jullie op grand prix niveau zie (of ergens anders)

Citaat:
Saartje1 schreef:
Maar goed, 7 dagen per week 23 u op stal staan en 1 uurtje per dag eruit is ook niks. Er valt overal wel wat voor te zeggen. Ik zou wel zuinig zijn op paarden als Florencio en Rubels... Zeker Rubels is in staat om een goede GP-er te worden, dus ik denk dat je er behoorlijk ziek van bent als hij nu al peesblessures heeft door te veel en te snel te willen.

ik begrijp dat je je heel goed verdiept heb in de manier waarop de paarden gehouden worden....

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:03

Afbeelding

Maar wat zou het toch zonde zijn wanneer Florencio niet aan een sportcarriere toekomt. Persoonlijk zie ik hem daar liever. Mis het vaderpaard gedeelte bij hem en heb een aantal niet al te bijzondere nakomelingen van hem gezien.
Overigens vind ik het gehele Pavo-gebeuren ook niet een reclame voor de hengsten. Dat voorbeen gezwabber lijkt bij een aantal steeds erger te worden. zonde...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:07

Zep schreef:
Ulissa schreef:

Ben ik helemaal met je eens *Sarabande* GELD daar draait het om, Jammer maar waar.

Vervelend, maar sommigen moeten nou eenmaal hun brood ermee verdienen....

Eerst even de zinnige posts in het topic lezen dan reageren, het gaat meer om het feit dat de huidige fokkers dit soort kermis nodig hebben om tot een hengstenkeuze te komen, dus moet men mee doen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:07

Excuseme schreef:
What goed around comes around, you'll see

Waarom mix je Nederlands en Engels in je onderschrift?

Goh, tikfoutje .. oliebol happens

maar daar gaat het hier toch niet om, ofwel?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:09

Kunnen we weer ontopic?
Dank je! Lachen

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:11

fanclubE_Gal schreef:

Citaat:
Saartje1 schreef:

ik begrijp dat je je heel goed verdiept heb in de manier waarop de paarden gehouden worden....

Die 23 u op stal is een vergelijking, niemand heeft het hierover dat dat bij hen op stal gebeurt. ( begrijpend lezen is zeker geen vak meer op de basisschool )

Ga nou je eens druk maken om andere dingen. Het gaat hier om het voorstellen van jonge paard, en EG doet dat nou eenmaal beroerder als HP. Net zoals ik Kebie ook de paarden veels te veel in de oprichting vindt lopen. Zij rijdt ook meerdere paarden op hoog nivo. Voor dat soort mensen is het moeilijk over te schakelen naar een jong dier, die je heel anders moet benaderen..

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:15

fanclubE_Gal schreef:

Citaat:
Saartje1 schreef:

Als je alles had gelezen had je deze opmerking zeker niet gemaakt en had je ook gezien dat ik dit niet geschreven heb maar verkeerd is gequote!!!!!

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:16

Ik dacht ook dat ie van iemand anders was, maar was niet terug te vinden. Sorry daarvoor. Het gaat om de opmerking, dus de reactie was tegen de persoon die het geschreven had

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:18

Ok want ik had daar namenlijk ook al op gereageerd.haha

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:19

Ik heb gisteren de rest van het topic (begin ) doorgelezen, daarom begreep ik jou reactie ook niet

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:26

fanclubE_Gal schreef:
Ik dacht ook dat ie van iemand anders was, maar was niet terug te vinden. Sorry daarvoor. Het gaat om de opmerking, dus de reactie was tegen de persoon die het geschreven had

Ik had geen zin om op dit soort niet nuttige toevoegingen te reageren om dit soort off-topic discussies te laten voor wat ze zijn: Je moet wel interpreteren en niet alles persoonlijk opvatten (lees als tegen Edward Gal gericht). Er staat dat paarden zoals Florencio die op topniveau lopen vaak een interessanter leven leiden ten opzichte van die paarden en ponies die 7 dagen per week 23 u op stal staan en een uurtje rondjes moeten draaien. Voor alles is een prijs.. En dat is van mij en niet van Saartje1

hendrik2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:29

Ik les bij HP en heb pas nog gevraagd wanneer Florencio op wedstrijd ging, hij zei dat ie heel veel moest dekken.
Het dekseizoen in Duitsland begint al in Februari en hij dekt nu nog steeds elke dag. Hij zei dat hij de oefeningen allemaal wel kent voor de lichte tour maar dat hij hem van de zomer rustig doorgewerkt heeft en dat hij geen haast met hem had.
Hij gaat eind van het jaar starten lag in de planning. ik weet trouwens zeker dat hij heel zuinig op hem is en dat met Rubels is pure pech, al zullen de zwartkijkers dat graag anders zien!!

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:45

milou123 schreef:
wat heeft bokt toch tegen hp en edje?? Stoom uit je oren
hier alweer..af en toe word je er gewoon gek van..
het zijn TOP ruiters die heus wel weten wat ze met een paard doen!!!!!!! Ja
anders kwamen ze niet zo hoog en mochten ze niet van zoveel mensen een paard rijden..!!!
en ja..het klikt niet altijd..dat is bij iedereeen!!!!!!en wie zegt er dat dat paard van pagina 1 of 2 wat van edje vandaan kwam naar de piep is gereden door edje??miss reed er wel iemand erop voor edje..of iemand met edje!!weet jij veel..!of is het karakter gewoon al niks..en dat ze naar de stinkmodder gerede worde..tsja..jong zijn ze..maar hun voelen heus wel of het paard het aankan of niet..!!!
en er zijn zo veel paarden die een blessure krijgen..(ook van mensen hier op bokt..''gewone'' mensen dus..) maar omdat het bij hp gebeurde is hij slecht en rijde ze de paarden naar de stinkmodder..
als hun voelen tot zo ver kunnen we nu en niet verder en ze gaan niet verder..perfect!!en dat gebeurt heus wel zo..hun willen ook zo lang mogelijk op dat paard rijden!!!!
en florencio..die haalt de top wel Haha! Go jij! Go jij!

ga eens kijken hoe ze thuis rijden. dan krijg je tranen in je ogen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:12

Wat een gel*l weer. De laatste keer dat ik die hengst zag, liep hij er nog fris bij. Dus hij zal inderdaad wel gewoon een rustperiode gekregen hebben. Hij hoeft op dit moment geen competitie/Pavo/WK te lopen.

En hij heeft dat inmiddels wel verdiend.......