Pukpaleisje schreef:Citaat:arie53
Zet jij maar een standfoto van de schimmel op het scherm, dan zal ik je haarfijn onderbouwen op welke punten de merrie voldoet aan het evenwichtsmodel.
Hier de beste (stand) foto die ik kon vinden:
Succes!!Citaat:Gisteren heeft ze overduidelijk bewezen dat ze nu ver genoeg gegymnasticeerd is om met een verende achterhand voldoende kracht te ontwikkelen om het praktisch permanent lichaam horizontaal te houden. Deze balans kan alleen tot stand komen en onderhouden worden als de dragende en heffende benen nagenoeg zuiver symetrisch ten opzichte van elkaar bewegen.
En waarom zou Uptown dat niet kunnen??, en waaruit leid je dit af??
Pukpaleis ik ben geen helderziende. Met deze foto kan ik niks omdat het goortste deel van de verhoudingen schuilgaan onder de fraaie deken.
Waarom kan Uptown dit veel minder? Omdat hij veel minder evenwichtig gebouwd in elkaar zit. Als Uptown zich in vrijheid beweegt, (zie foto) loopt hij al nadrukkelijk op de voorhand. Het gewicht wordt ongebalanceerd gedragen op het voorbeen. Dit verergert heel sterk onder het zadel. Bovendien staan de dragende benen extreem ongelijk. De voorhand wordt extreem veel belast en de romp staat verre van horizontaal. Zodat er van een gelijke belasting, dus tact en symetrie, geen sprake is.

:
-->