De mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: De mening van Pukpaleis: Pavo Cup 4 jarige 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 09:33

Pukpaleisje schreef:
Citaat:
arie53
Zet jij maar een standfoto van de schimmel op het scherm, dan zal ik je haarfijn onderbouwen op welke punten de merrie voldoet aan het evenwichtsmodel.

Hier de beste (stand) foto die ik kon vinden Bloos :

Afbeelding

Succes!!

Citaat:
Gisteren heeft ze overduidelijk bewezen dat ze nu ver genoeg gegymnasticeerd is om met een verende achterhand voldoende kracht te ontwikkelen om het praktisch permanent lichaam horizontaal te houden. Deze balans kan alleen tot stand komen en onderhouden worden als de dragende en heffende benen nagenoeg zuiver symetrisch ten opzichte van elkaar bewegen.

En waarom zou Uptown dat niet kunnen??, en waaruit leid je dit af??

Pukpaleis ik ben geen helderziende. Met deze foto kan ik niks omdat het goortste deel van de verhoudingen schuilgaan onder de fraaie deken.

Waarom kan Uptown dit veel minder? Omdat hij veel minder evenwichtig gebouwd in elkaar zit. Als Uptown zich in vrijheid beweegt, (zie foto) loopt hij al nadrukkelijk op de voorhand. Het gewicht wordt ongebalanceerd gedragen op het voorbeen. Dit verergert heel sterk onder het zadel. Bovendien staan de dragende benen extreem ongelijk. De voorhand wordt extreem veel belast en de romp staat verre van horizontaal. Zodat er van een gelijke belasting, dus tact en symetrie, geen sprake is.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:15

Een paard in vrijheid heeft nu eenmaal tweederde van het gewicht op de voorhand!
Dit over uptown is gewoon dom gel*l vraag me af of je hem uberhaubt heb zien lopen zonder zadel.
Kan haast niet anders beweer je dit niet.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:41

Saartje1 schreef:
Een paard in vrijheid heeft nu eenmaal tweederde van het gewicht op de voorhand!
Dit over uptown is gewoon dom gel*l vraag me af of je hem uberhaubt heb zien lopen zonder zadel.

Wel of geen evenwichtsmodel, lijntjes of geen lijntjes, van de vijf x dat ik Uptown in levende lijve heb zien lopen was ie achter zeker niet zuiver in de bochten.
Het is dat HP de gave heeft om middels heel veel druk de boel in evenwicht te houden!
Ik wil Uptown wel is zien onder een gemiddelde huis,tuin-en keukenruiter, eens kijken hoe hij dan door de baan gaat..........

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:54

Saartje1 schreef:

De verhouding is bij een evenwichtig gebouwd paard op stand niet zo extreem. Dan komt je uit op 3/5 voorhand en 2/5 achterhand. 60% voorhand 40% achterhand. In de beweging moet het gewicht, om zuiver in balans te blijven, precies 50% op de voorhand en 50% op de achterhand bedragen.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:26

listiglistje schreef:
Saartje1 schreef:

Wel of geen evenwichtsmodel, lijntjes of geen lijntjes, van de vijf x dat ik Uptown in levende lijve heb zien lopen was ie achter zeker niet zuiver in de bochten.
Het is dat HP de gave heeft om middels heel veel druk de boel in evenwicht te houden!
Ik wil Uptown wel is zien onder een gemiddelde huis,tuin-en keukenruiter, eens kijken hoe hij dan door de baan gaat..........

Heb je hem gezien aan de hand of onder de man???????

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:28

@ arie je hebt gelijk hoor met 2/5 3/5 sorry .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:46

@saartje1

5 x onder de man en 1 x aan de hand.
Maar wat maakt het uit???? Het veranderd mijn bevindingen over Uptown toch niet Tong uitsteken
Maar als jij in je nopjes bent over Uptown, mij best, ieder zijn keus......

P.s. Een Metall merrie die ik momenteel rijd is dragend van Uptown Haha! --> niet mijn keuze Ach gut

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:00

Nee zou de mijne ook niet zijn.
een twee en halfjarige aan de hand of een vijfjarige onder het zadel vind ik een heel verschil,en met name toen kon hij mij erg bekoren,toen was er nog geen invloed van ruiter aan te pas gekomen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:19

Nou ik vind het een fijn paard, heb hem 2x super gezien en daarna ook wel minder inderdaad, maar een stomdier kan mij niet 2x zo bekoren... ik ben daarvoor veel te kieskeurig.

Fokken met een metall zou zowiezo niet mijn keuze zijn ... eponys met ferro bloed, ongezond en niet kunnen draven is een te groot risico.......... (oeps nog minder vrienden)

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:25

Naar mijn mening heeft dat paard gewoon zoveel inzet dat ie dat zelf nog niet helemaal kwijt kan nu ,dat heeft tijd nodig.weet zeker dat het een topatleet is.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:30

Bloos heb je de 4 jarige ruin Vainqueur (krack c x cabochon) ook gezien? en zo ja wat vond je ervan?? hij was 28e dus hij mocht net niet door Ach gut maar goedd...

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:55

Citaat:
Een Metall merrie die ik momenteel rijd is dragend van Uptown --> niet mijn keuze

Ook hoogst waarschijnlijk niet de keuze van de merrie. Haha!

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:56

Saartje1 schreef:
Naar mijn mening heeft dat paard gewoon zoveel inzet dat ie dat zelf nog niet helemaal kwijt kan nu ,dat heeft tijd nodig.weet zeker dat het een topatleet is.

Topatleet dat wordt je toch? Dat ben je niet!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:42

listiglistje schreef:

Doe maar niet, daar krijg je ongelukken van.
Ik weet wel zeker dat de gemiddelde huis,tuin- en keukenruiter er binnen 5 minuten eraf ligt Haha!
Hij is erg stout.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 07:52

arie53 schreef:
Saartje1 schreef:

Topatleet dat wordt je toch? Dat ben je niet!

Volgens mij praat je je zelf nu een beetje tegen arie,de mogenlijkheden om topatleet te worden moet je wel in huis hebben anders kan je dit niet ontwikkelen.Wat er niet in zit zit er niet in.Jij hebt t toch altijd over evenredige bouw en ballans en zo(al weet ik wel dat jij vind dat uptown dat niet heeft)mijn mening is daar over anders.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:11

Al zou het er in zitten, daarom ben je nog geen topatleet. De tijd zal leren of Uptown voldoende evenwicht in de bouw heeft om het maximum aan tact en balans te ontwikkelen om een topatleet te worden. Vooralsnog zeg ik dat dit niet zijn sterkste kant is.

Saartje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 18:39

OK misschien een verkeerde woord keuze maar dit is het gevoel wat ik bij hem had de eeste keer dat ik hem zag lopen.Maar goed de tijd zal het leren ooit gaan we hier op terug komen ok?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 20:11

Deal. Ja

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 07:19

arie53 schreef:
Al zou het er in zitten, daarom ben je nog geen topatleet. De tijd zal leren of Uptown voldoende evenwicht in de bouw heeft om het maximum aan tact en balans te ontwikkelen om een topatleet te worden. Vooralsnog zeg ik dat dit niet zijn sterkste kant is.

Citaat:
Vooralsnog zeg ik dat dit niet zijn sterkste kant is

Beginnen we het af te zwakken ??

Afbeelding

Afbeelding