Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pipo schreef:Heeft Lingh al veulentjes laten zien?
arie53 schreef:Even goed als onze mening over een goed evenwichtig gebouwd paard verschilt, zou onze mening over wat wel of niet een goed klassiek paard en wat wel of niet een goed veulen is, kunnen verschillen?
Ik zou dit met het onderstaande voorbeeld goed kunnen illustreren. Zo op het eerste oog een veulen met aansprekende bewegingen. Toch mist het de balans!
Dees schreef:Ik vond de opmerking in het rapport over de gebogen achterbenen niet echt reclame voor de hengst...
(ben er zelf niet geweest - ben dus ook benieuwd naar 'real life' verslagen )
Citaat:Citango is een voldoende ontwikkelde, rijtypische, sterk bespierde hengst die voldoende in het rechthoeksmodel is gebouwd, maar die weinig uitstraling heeft. Het voorbeen is kort. Het achterbeen is lang en klein gehoekt.
bron: www.kwpnstallion.com
Venetia schreef:Ik vind de rapportage zeer positief over Citango en dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. De hengst is interessant gefokt en dat zie je toch vaak weer terug, zo'n goede moederlijn.
Venetia schreef:Het stoort mij niet zo, Citango heeft dat achterbeen zelf ook en gezien het feit dat hij het goed gebruikt, is het hoogstens iets om rekening mee te houden als je al een merrie met een sabelbenig achterbeen hebt.
Overigens is het niet verwonderlijk dat hij dat doorfokt, zowel Jazz als Contango fokken een krom achterbeen.
Ik vind de rapportage zeer positief over Citango en dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. De hengst is interessant gefokt en dat zie je toch vaak weer terug, zo'n goede moederlijn.
Venetia schreef:Overigens is het niet verwonderlijk dat hij dat doorfokt, zowel Jazz als Contango fokken een krom achterbeen.
Bucephalus schreef:janderegelaa schreef:Net als Painted Black is Florencio een buitengewoon sportpaard maar geen vaderdier. ..
Ben je bij de afstammelingenkeuring geweest dan van Painted Black? Ik wel en de rapportage deed de collectie echt geen eer aan. Painted Black fokt heus wel goed.
Oww, sorry zie nu dubbelpost met Lilliputter
Fokker79 schreef:Laten we eerlijk zijn, als je op de tribune zit en je mag je buurman vertellen dat je een florencio/lingh/painted black hebt ...............of je mag gaan zeggen dat je een upper-class hebt. Upper-wie? Juist ja.
Florencio, met alle poespas eromheen is gewoon wat sexyer en derhalve commercieler.
Suzanne F. schreef:Poe nou ik moet zeggen dat de veulens zo van de foto mij ook erg tegenvallen.![]()
Die halzen zijn echt vreselijk, idd erg verticaal en heel iel, lijken ook wat lengte te missen.
Verder waren ze niet echt overtuigend hoewel de moeders ook maar gewone dieren leken.
Een vosje leek zo vanaf de foto nog het leukste, met een blond staartje dacht ik.
Jan_VT schreef:Er moet een goede fok in zitten.
Suzanne F. schreef:Venetia schreef:Ik vind de rapportage zeer positief over Citango en dat had ik eigenlijk ook wel verwacht. De hengst is interessant gefokt en dat zie je toch vaak weer terug, zo'n goede moederlijn.
Hihihi ja jij bent uiteraard een beetje bevooroordeeld he?![]()
Maar idd voert hij mooi bloed.
Saartje1 schreef:Geldt dit voor een recht achterbeen of een recht kruis? Het laatste zie je wel in combinatie met tuigers en geldersen, maar of een recht achterbeen nou altijd meer buiging geeft tijdens het lopen is volgens mij niet zo. Het rechtere kruis zou een voordeel zijn bij het springen (openen?) maar bij dressuur zijn er toch best veel voorbeelden dat een wat krommer achterbeen niet per definitie slecht is.Iets rechter geeft meer buiging in de gewrichten,en meer kracht.maar wie ben ik ????