Don is dood

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cojolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 00:01

hoi Sjuim, moeilijke beslissing, naar mijn mening de juiste, mijn merrie en veulen staan momenteel ook in utrecht, voor de merrie tegenover jol ligt ook een veulen met aritis, daar word je niet vrolijk van.
Geloof me dit is de juiste beslissing

Jan_VT

Re: Don is dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:21

Wat een verhaal zeg! Wat een hartverscheurende keuze... Veel sterkte!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:27

Mag ik vragen of je hem wel een veulenprikje hebt laten geven? Of doe je dat standaard nooit?
Ik dacht dat dit soort dingen vaak voorkwamen als het veulen te weinig of te laat biest heeft binnengehad met antistoffen of als hij geen veulenprikje heeft gehad.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:45

oeh dat was een moeilijke beslissing. Maar waarschijnlijk wel het juiste ook al klinkt dat hard

Veel Sterkte

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:51

Suzanne F. schreef:
Mag ik vragen of je hem wel een veulenprikje hebt laten geven? Of doe je dat standaard nooit?
Ik dacht dat dit soort dingen vaak voorkwamen als het veulen te weinig of te laat biest heeft binnengehad met antistoffen of als hij geen veulenprikje heeft gehad.

Utrecht raad eigenlijk aan de merrie een maand van te voren te enten, dat heeft dezelfde werking volgens hun als de veulenprik.
Biest is wel heel belangrijk, en de navel goed ontsmetten.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:25

Het veulen heeft standaard wèl een veulenprik gehad
Dat krijgen ze bij mij altijd zsm. De merrie is ook netjes volgens schema geënt, ze waren beide goed ontwormt, de navel was al ontsmet toen de achterbenen er nog niet eens uit waren en de da heeft het later ook nog eens gedaan. Ik heb alles gedaan wat ik er aan heb kunnen doen.

De merrie gaat gelukkig heel erg goed, die staat heerlijk met een ruin van Wouter in de wei en paddock en is weer zo goed als de oude.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:30

Sjuimpje schreef:
Dat krijgen ze bij mij altijd zsm. De merrie is ook netjes volgens schema geënt, ze waren beide goed ontwormt, de navel was al ontsmet toen de achterbenen er nog niet eens uit waren en de da heeft het later ook nog eens gedaan. Ik heb alles gedaan wat ik er aan heb kunnen doen.

De merrie gaat gelukkig heel erg goed, die staat heerlijk met een ruin van Wouter in de wei en paddock en is weer zo goed als de oude.

Zo zie je maar, doe je al het mogelijke eraan en dan gaat het nog fout.
Fijn dat de merrie in iedergeval weer goed gaat!

Nogmaals sterkte Sjuim!

Missouri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:09

Halleluja Sjuim! Ik lees het nu pas. Sjit zeg, da's even schrikken.

Ben blij voor je dat het met de merrie gewoon goed gaat. Je hebt gedaan wat je kon en vanaf daar heb je er geen controle meer over dus verwijt jezelf in godesnaam niets...
Natuurlijk voelt het nooit goed, zoiets. Gelukkig weet je verstand het altijd even beter dan je gevoel op zo'n moment.

Sterkte meid, vind het echt ontzettend kl*te voor je

Shasadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:57

Ohw wat sneu, lees het net pas....maar is denk ik wel een juiste beslissing hoe moeilijk ook. Sterkte in ieder geval.

NatasjavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:02

Sjuimpje schreef:

Dan heb je echt alles gedaan wat je kon.
Tjee wat verdrietig. Maar wel absoluut de juiste beslissing. Als hij het wel gehaalt had weet je nog niet wat ie eraan over had gehouden.
Heel veel sterkte!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:36

balen meis, had je eindelijk weer een mooie telg erbij.