In De Strengen en de fokkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:12

SvenErik schreef:
Het kwam erop neer dat ze bang zijn om de niet-fokkende leden te verliezen als ze dat soort sport-artikelen eruit halen. Aangezien meer dan de helft van de leden echt lid van het KWPN schijnt te zijn omdat ze de IdS dan krijgen. Die hebben dus weinig met fokkerij van doen en aangezien een IdS/KWPN-abonnement goedkoper is dan de Hoefslag is dit ook wel redelijk begrijpelijk.

Kul argument en ik geloof er niets van je koopt geen fokkerijblad om de geweldige sportverslaggeving 2 weken na dato te lezen..

RuizWish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:17

Ja, dit is de verklaring die mij werd gegeven...
Maarja, is er van dat "fokkerijblad" nog echt veel over???
Het is meer sport geworden... net als Hoefslag e.d.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:39

SvenErik schreef:
Ja, dit is de verklaring die mij werd gegeven...
Maarja, is er van dat "fokkerijblad" nog echt veel over???
Het is meer sport geworden... net als Hoefslag e.d.

Dat is de reden van dit topic

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:40

SvenErik schreef:
Het kwam erop neer dat ze bang zijn om de niet-fokkende leden te verliezen als ze dat soort sport-artikelen eruit halen. Aangezien meer dan de helft van de leden echt lid van het KWPN schijnt te zijn omdat ze de IdS dan krijgen. Die hebben dus weinig met fokkerij van doen en aangezien een IdS/KWPN-abonnement goedkoper is dan de Hoefslag is dit ook wel redelijk begrijpelijk.

De sportbehandeling moet ook, echter de focus zou toch echt op fokkerij moeten liggen als je het mij vraagt. Schijnbaar denkt ons fokkerijstamboek daar anders over?

Ik betaal persoonlijk met liefde het dubbele voor een IDS old style dan het huidige blaadje.

Als dit het verhaal is zonder zicht op verbetering dan ben ik ook absoluut VOOR loskoppeling abbonement/lidmaatschap. Haal ik liever de paardenkrant in huis.

Het antwoord is wat mij betreft te laf voor woorden en spreekt geen enkele ambitie uit om er iets van te maken.

Doodzonde!

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:44

sarabande schreef:
SvenErik schreef:

Kul argument en ik geloof er niets van je koopt geen fokkerijblad om de geweldige sportverslaggeving 2 weken na dato te lezen..

Inderdaad een kul argument. Ik moet toegeven dat het ze niet aan fantasie ontbreekt. Ze bedoelen zeker dat ze meer sport info zijn gaan publiceren om mensen die lid zijn geworden vanwege het op naam overschrijven een paard, proberen vast te houden.
Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij/zij lid was geworden van het KWPN omdat de IDS zo goed en zo goedkoop was. Zou er niet een mogelijkheid zijn om hier op bokt, of via bokt een enquete te houden, ben benieuwd wat daar uit komt, als er tenminste op wordt gereageerd.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:28

Fokker79 schreef:
[Als dit het verhaal is zonder zicht op verbetering dan ben ik ook absoluut VOOR loskoppeling abbonement/lidmaatschap. Haal ik liever de paardenkrant in huis.

Het antwoord is wat mij betreft te laf voor woorden en spreekt geen enkele ambitie uit om er iets van te maken.

Doodzonde!
[/quote]

Daarom deed ik de suggestie om het fokkerijblad aan het blad Paard en Sport te koppelen en dan in dikkere omvang.

Je bereikt dan echt ieder en hoeft de fokkerij, op voor de fokkerij onnozele vragen van de sport, geen antwoord meer te geven.
En vooral andersom.

Maar blijkbaar heeft men nog niet door hoe men toekomstige gebruikers kunt indoctrineren met voorkeur voor een bepaald paardenmerk, behalve via Bokt.

Verder is het goed voor het zelfvertrouwen en chauvinisme van de Ollander, zeker op een dag als vandaag.

Gail

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 23:02

peninna schreef:
sarabande schreef:

Inderdaad een kul argument. Ik moet toegeven dat het ze niet aan fantasie ontbreekt. Ze bedoelen zeker dat ze meer sport info zijn gaan publiceren om mensen die lid zijn geworden vanwege het op naam overschrijven een paard, proberen vast te houden.
Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij/zij lid was geworden van het KWPN omdat de IDS zo goed en zo goedkoop was. Zou er niet een mogelijkheid zijn om hier op bokt, of via bokt een enquete te houden, ben benieuwd wat daar uit komt, als er tenminste op wordt gereageerd.

Ik ben anders zo iemand...!! En ik ken meerdere mensen bij ons op stal die lid zijn en die erg genoten hebben van bijvoorbeeld het Anky-/Jumpingverslag. En dus niet fokken. En hoe ik de sport waardeer heb ik aangegeven op een enquete die ik ooit heb gehad...zat bij de IDS. Vorig jaar ofzo, kweetnie precies.
Loskoppeling lidmaatschap abonnement kan misschien , maar als zoveel mensen lid zijn om het blad, die dus geen diensten afnemen, maar dus wel geld in het laatje brengen, dan lijkt me dat het lidmaatschap toch omhoog gaat als je dat moet missen?! Lijkt me niet wenselijk, tenzij iedereen het dubbele wil betalen voor dat oude zwart wit blaadje

PS: Goedkoop vind ik het trouwens niet hoor...

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 06:58

Gail schreef:
Ik ben anders zo iemand...!! En ik ken meerdere mensen bij ons op stal die lid zijn en die erg genoten hebben van bijvoorbeeld het Anky-/Jumpingverslag. En dus niet fokken. En hoe ik de sport waardeer heb ik aangegeven op een enquete die ik ooit heb gehad...zat bij de IDS. Vorig jaar ofzo, kweetnie precies.
Loskoppeling lidmaatschap abonnement kan misschien , maar als zoveel mensen lid zijn om het blad, die dus geen diensten afnemen, maar dus wel geld in het laatje brengen, dan lijkt me dat het lidmaatschap toch omhoog gaat als je dat moet missen?! Lijkt me niet wenselijk, tenzij iedereen het dubbele wil betalen voor dat oude zwart wit blaadje

PS: Goedkoop vind ik het trouwens niet hoor...

Tsjah.
Dan hebben we dus te maken met een verenigingsblad van een stamboek dat eigenlijk een heel andere markt wenst te bedienen wegens financiele motieven en haar oorspronkelijke doelgroep links laat liggen.

Het lijkt mij een pure uitdaging lijkt om de fokkerij te verkopen, wat me ook nog in de huidige veranderende markt een noodzaak lijkt. Dat er een markt voor is bewijst de paardenkrant volgens mij wekelijks.

Als dit werkelijk de insteek van het KWPN is, dan moeten ze het ook niet half/half doen en de handschoen oppakken en gewoon een blad gaan uitgeven waarvan zij denken dat deze het commercieel zichzelf kan bedruipen zonder steun van de leden.

Dan kunnen de mensen die dat graag willen zien, lezen dat Laurens van Lieren tegenwoordig sla eet en dat dat je daar wakker van blijft (toegelicht met een foto van Laurens met een bak sla voor zijn hoofd) en dan kunnen anderen een artikel gaan lezen waarbij twee generaties (Van Norel en Stegeman in de hoefslag een jaar geleden) filosoferen over de fokkerij....

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:51

KWPN/IDS goedkoop???? Me dunkt....
Ik vind het een flutblad.
Het zal me een zorg wezen of Laurens sla eet, couldn't care less!!!

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:01

Misschien een gat in de markt een eigen blad op te zetten met de naam 'warmbloed paarden prestatiefokkerij' en dan ipv alleen het KWPN alle warmbloedrassen te vertegenwoordigen die gefokt worden voor hun sportprestaties?

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:40

SvenErik schreef:
Aangezien meer dan de helft van de leden echt lid van het KWPN schijnt te zijn omdat ze de IdS dan krijgen. Die hebben dus weinig met fokkerij van doen en aangezien een IdS/KWPN-abonnement goedkoper is dan de Hoefslag is dit ook wel redelijk begrijpelijk.

Misschien zijn die mensen wel lid geworden van het KWPN om meer inzicht te krijgen in de KWPN fokkerij dmv van de IDS? Zoals ik.

Fokker79 schreef:
Dan kunnen de mensen die dat graag willen zien, lezen dat Laurens van Lieren tegenwoordig sla eet en dat dat je daar wakker van blijft (toegelicht met een foto van Laurens met een bak sla voor zijn hoofd) en dan kunnen anderen een artikel gaan lezen waarbij twee generaties (Van Norel en Stegeman in de hoefslag een jaar geleden) filosoferen over de fokkerij....

Haha, meen je niet. Niet eens gezien!
BTW, sla zorgt niet voor energie, zit morfine in. Wordt je juist slaperig van (naar het schijnt).

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:57

Fokker79 schreef:
....en dan ...... filosoferen over de fokkerij....

Als dat zou kunnen...! Dat betekent wel dat je als stamboek erkent dat er meerdere filosofieën zijn. Het zou eens goed zijn om dat tegen elkaar af te zetten. Waar liggen nu daadwerkelijk de verschillen?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:17

Bucephalus schreef:
Fokker79 schreef:
....en dan ...... filosoferen over de fokkerij....

Als dat zou kunnen...! Dat betekent wel dat je als stamboek erkent dat er meerdere filosofieën zijn. Het zou eens goed zijn om dat tegen elkaar af te zetten. Waar liggen nu daadwerkelijk de verschillen?

Ik denk dat je daar de angel hebt. Dat meneer Smarius wat zeurt over zijn Duitse merrie wordt door geen fokker serieus genomen, maar een gedreven fokker die de onzin van de 120% regel gaat uitleggen lijkt me niet gewenst.
Dus dan maar schrijven dat Laurens van Lieren van aardappelpuree houdt

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 17:17

Citaat:
Beëindiging samenwerking KWPN en de heer D.W. Rosie 30-05-2006

Na een dienstverband van 12 jaar zal er binnenkort een einde komen aan de samenwerking tussen het KWPN en de heer Dirk Willem Rosie, hoofd Voorlichting & Communicatie, tevens hoofdredacteur van 'In de Strengen'.

Aan deze wederzijds genomen beslissing ligt een verschil van inzicht over de in de toekomst te volgen koers voor het blad 'In de Strengen' ten grondslag. KWPN en de heer Rosie gaan met respect voor elkaars standpunten uit elkaar.
Inmiddels is de heer Rosie in overleg vrijgesteld van werkzaamheden. Zijn taken worden momenteel waargenomen door mevrouw Ch. Dekker.

(KWPN Persbericht)

Ben nu wel benieuwd wat elkaars standpunten zijn en welke kant we opgaan?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:19

Wiehie Ik kan niet wachten op een aantal reacties van desbetreffende bokkers

MissHIS

Re: In De Strengen en de fokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:27

Het klinkt in elk geval als open communicatie...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:29

vers van de pers

Das nog eens nieuws.....het zit blijkbaar toch niet zo heel lekker in elkaar bij het KWPN!
Geen Kliekjesvorming???? Verschil van inzichten?????

Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke reden is....vast niet de inhoud en de toekomstvisie van in de strengen zoals hier beweerd wordt.
Hier steekt meer achter........

Wie o wie wordt de volgende???? Hamoen op de schopstoel????

Een ding is zeker; Arie zal uit zijn dak gaan

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:31

Als hij z'n boek maar meeneemt (en rest)

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:32

Ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Zou het KWPN bestuur toch een keertje naar zijn fokkers luisteren?? Kan ik me nauwelijks voorstellen, maar wie weet.
Zou trouwens goed zijn als ze nu ook duidelijk aangeven welke koers ze nu gaan volgen met IDS.

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 17:32

Sammie schreef:

Zullen we het fatsoenshalve even niet op de persoon proberen te spelen?
Bovenstaande toont aan dat er duidelijk verschil is van inzicht and that is all in the game.

Waar gaan we nu naartoe lijkt me de vraag?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:33

Met Rosie verdwijnt een hoop onzin geleuter over paarden. De kardinale vraag is echter of men de onzin werkelijk gaat aanpakken of gewoon voort borduurt op wat vooral door Rosie in gang is gezet.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:36

Fokker79 schreef:
Sammie schreef:

Zullen we het fatsoenshalve even niet op de persoon proberen te spelen?

Is niks op de persoon spelen. Ik ben het gewoon niet eens met zijn filosofie over 'het' dressuurpaard (die hij toevallig in een boek heeft opgeschreven) Dus vandaar mijn opmerking. Vrees alleen dat het leed al geleden is.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:37

Citaat:
Hamoen op de schopstoel????

Een ding is zeker; Arie zal uit zijn dak gaan

En dan ook nog letterlijk.

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 17:38

Sammie schreef:

Is niks op de persoon spelen. Ik ben het gewoon niet eens met zijn filosofie over 'het' dressuurpaard (die hij toevallig in een boek heeft opgeschreven) Dus vandaar mijn opmerking. Vrees alleen dat het leed al geleden is.

Ok, dan graag on topic want het gaat niet over zijn visie ten aanzien van het dressuurpaard.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:01

Citaat:
Aan deze wederzijds genomen beslissing ligt een verschil van inzicht over de in de toekomst te volgen koers voor het blad 'In de Strengen' ten grondslag.

Ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke reden is....want van deze verklaring geloof ik geen snars.
Verschil van inzicht zal er zeker zijn...maar vast niet over de in de toekomst te volgen koers van 'In de Strengen'