Lidewijke schreef:Er is best wel keus in die prijsklasse denk ik hoor.. Cyrano bv. is 400 € (ik zeg niet dat het een toppaard is en dat het iets voor jou is, gewoon een voorbeeld)
Zoals ik al zei: In die prijsklassen zitten meestal kneusjes of een verkeerd keuze hengst voor deze merrie. Dus je voorbeeld is nogal een verkeerde keuze.
Citaat:
juist jij begrijpt in 1 keer wat ik bedoel hahaha.
' t gaat er niet om dat ik je niet begrijp, maar jij begrijpt ons niet. Je merrie heeft een droompapier(!) Dat wordt honderd keer om je oren gesmeten, je kunt met zo'n merrie het e.e.a. afdwingen bij de h.h. en vervolgens ga je voor een goedkope 'prut' hengst kiezen omdat je in eerste plaats gewoon een veulen wilt. It takes two to Tango en zonder een goede merrie is een goede hengst niks en andersom ook niet. Straks raakt ze in 1 x drachtig, of komt er een (cru gezegd) een prutveulen uit en sla je jezelf voor je kop met: Had ik toen maar....
Als jij je goed laat adviseren door de da over evt. drachtigheidskansen en je praat (onderhandeld) met de h.h. dan kun je de kans op een goed veulen vergroten. Ik neem aan dat je toch ook wel een goed veulen wilt waar je verder mee kan en niet waar je mee achteruit gaat. Dat is nl. het doel van fokken. Verbeteren en niet vermeerderen.