Ok... Trento B en het KWPN...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: Ok... Trento B en het KWPN...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:01

CGJ12 schreef:
karinna schreef:
Willen we een dressuur-paard dat het na het Z2 niet meer verder kan omdat hij/zij daar de kracht niet voor heeft?
Vertel het maar.

Als ie braaf is en vlak wisselt brengen die voor de VS meer op dan een krachtpatser met en sterke draf..........

Ja zonde... maar goed, men stoot zn neus wel

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:39

Ribay schreef:
Stennisje schreef:

Vergeef ons enthousiasme, na het Trento veulen verwachten we nu eentje van Uptown

En ik dus ook!! Vorig jaar een veulen van Trento-B en dit jaar verwachten we een veulen van Uptown!

En ik dus ook

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:31

Is dat besmettelijk?
Eerst een trento, en vervolgens een Uptown?

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:36

CGJ12 schreef:
Is dat besmettelijk?
Eerst een trento, en vervolgens een Uptown?

*grinnik *

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:54

wel grappig ben nou wel benieuwd waar we volgend jaar voor kiezen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:15

De nieuwe verrichtingskampioen?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:31

karinna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:36

Uptown... voor mij gaat die vlieger niet op!
Ik heb zelf een Ferro en ben niet zo'n voorstander van lijnenteelt (als het te dichtbij zit tenminste).

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:16

mistral schreef:
:)) wel grappig ben nou wel benieuwd waar we volgend jaar voor kiezen

De merrie bij m'n verzorgpony op stal blijft voorlopig leeg, ze mag in de dressuur verder.
Ze loopt nu Z1 en wordt weer opgepakt.
Hopelijk is het Uptown veulen net zo snel zelfstandig als de Trento.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 19:20

Eigenlijk heb je een hele merriestapel nodig om alle leuke hengsten eens te proberen...
Met een merrie kun je elk jaar maar een proberen helaas en als je dan een keer een foutje maakt (met Trento ofzo ) moet je weer een jaar wachten...

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 19:32

Ach het beestje is nog geen jaar oud, we geven hem even de tijd om te groeien, samen met z'n halfbroertjes en zusjes.
Over een paar jaar kijken we wel wat ze er van bakken.

Ribay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:17

Gitta1977 schreef:
Met een merrie kun je elk jaar maar een proberen helaas en als je dan een keer een foutje maakt (met Trento ofzo ) moet je weer een jaar wachten...

Kijk en ik vertik het om te zeggen dat ik een fout gemaakt heb!!!
Het lijkt hier wel alsof heel bokt, je voor gek verklaard als je met Trento fokt!! rijmt nog ook, maar dat terzijde!!

Toevallig ben ik erg blij met mijn jaarling Attento alhoewel het nu echt een naarling is om te zien. Maar welke jaarling is dat niet?? En tja die onderhals; bij bijna ieder trento veulen is er wel iets van te zien. Bij die van mij dus ook, alleen gelukkig niet al te erg. Maar wie kan nu al vertellen hoe deze jaarlingen het over 2 jaar gaan doen?Ik niet, en iemand anders ook niet. Degene die het wel weet mag het zeggen.....

Ook bij mij komt dus na het trento veulen van vorig jaar dit jaar een uptown veulen. Als het allemaal goed mag gaan natuurlijk.
Tja waarom na trento voor uptown kiezen??
Als ik voor mezelf spreek; Uptown en Trento hebben beide een blik in hun ogen wat echt lang niet alle ggk hengsten hebben. Ze komen ergens binnen en zijn dan ook meteen binnen. Ze hebben uitstraling. Wanneer je voor trento kiest, kies je voor wit, wanneer je voor uptown kiest, kies je ook voor wit. Het zijn de weinige jonge ggk hengsten waar vrij veel wit aan zit. Dat is ook een bepaalde manier van uitstraling waar je op moet vallen.
Trento en Uptown zijn beide exterieurmatig erg goed.
Ik vind wel dat Uptown meer kwaliteit in de gangen laat zien dan Trento, maar dit is allemaal onder het zadel waardoor er niet heel veel van te zeggen valt. Ik heb Uptown meerdere keren bewonderd met het losrijden, en wat ik daar gezien heb......... Iemand, weet niet meer wie heeft op bokt eens gezegd dat Uptown "getruct"loopt onder HP. Nou sorry, maar een paard loopt, getruct of niet, zoals hij kan. Wanneer de bewegingen er niet in zitten komen ze er ook niet uit. En tja bij Trento zitten ze er misschien wel in, maar komen ze er zeker niet allemaal genoeg uit, in vergelijking met Uptown.

Het trento veulen is bij mijn merrie wat massief uitgevallen lijkt het, dus vandaar de keuze voor uptown. Exterieur matig wel erg sterk, zelfde uitstraling, karakter lijkt iets explosiever maar mijn merrie geeft haar brave karakter wel door lijkt het. We hopen nu dus eigenlijk op een soort tweede Attento alleen dan iets ieler en chique-er.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:22

Ribay schreef:
[
Kijk en ik vertik het om te zeggen dat ik een fout gemaakt heb!!!
Het lijkt hier wel alsof heel bokt, je voor gek verklaard als je met Trento fokt!!
rijmt nog ook, maar dat terzijde!!

Je moet fokken wat jezelf goed dunkt.

Het merendeel dat hier over hengsten zit te OH heeft nog nooit een veulen gefokt of heeft het van horen zeggen in de Manege of Pensionstal of ze doen net of ze zelf fokken maar Pappie beslist.

Ribay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 07:28

ceasario schreef:

Het merendeel dat hier over hengsten zit te OH heeft nog nooit een veulen gefokt of heeft het van horen zeggen in de Manege of Pensionstal of ze doen net of ze zelf fokken maar Pappie beslist.

Daar lijkt het inderdaad wel op!

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:11

ceasario schreef:

Weet het wel heel zeker!!!

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 08:34

Betaald pappie dan ook? Waar kan ik zo'n pappie halen?

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 09:58

Ribay schreef:
Gitta1977 schreef:

Tja waarom na trento voor uptown kiezen??
Als ik voor mezelf spreek; Uptown en Trento hebben beide een blik in hun ogen wat echt lang niet alle ggk hengsten hebben. Ze komen ergens binnen en zijn dan ook meteen binnen. Ze hebben uitstraling. Wanneer je voor trento kiest, kies je voor wit, wanneer je voor uptown kiest, kies je ook voor wit. Het zijn de weinige jonge ggk hengsten waar vrij veel wit aan zit. Dat is ook een bepaalde manier van uitstraling waar je op moet vallen.
Trento en Uptown zijn beide exterieurmatig erg goed.

Uptown en Trento zijn twee TOTAAL verschillend gebouwde paarden met een TOTAAL andere beweginsgmechaniek en een TOTAAL ander soort rassigheid/bloeduitstraling.

Twee zulk verschillende hengsten gebruiken op een zelfde merrie doet bij mij de vraag alleen maar rijzen wat de fokgedachte is.

Bovendien verwacht ik niet dat Uptown veel wit gaat fokken

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 10:30

Fokker79 schreef:

Twee zulk verschillende hengsten gebruiken op een zelfde merrie doet bij mij de vraag alleen maar rijzen wat de fokgedachte is.

Bovendien verwacht ik niet dat Uptown veel wit gaat fokken

Mijn fok gedachte; fijn sportpaard voor mij zelf. Ik kijk wat ik graag aan mijn merrie wil veranderen en daar zoek ik een hengst bij uit

En wat dat wit betreft; Ik denk dat mijn veulen ws wel veel wit krijgt aangezien de moeder vier witte benen en een grote witte bles heeft.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 11:11

Voor degenen die de smileys niet snappen: = schijnheilig, dus bedoeld als grapje...

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:45

Citaat:

Je moet fokken wat jezelf goed dunkt.

Tjah... daar ben ik het wel mee eens. Veel mensen proberen interessant te doen, maar weten er eigenlijk geen bal vanaf!

En alle mensen die met Trento hebben gefokt: gewoon bij je eigen ideeen blijven, wie het laatst lacht, lacht het hardst zullen we maar zeggen

Dat denk ik ook altijd als mensen me voor gek verklaren wanneer ik iets doe of heb gedaan waar ik zelf helemaal achter sta!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:51

Ook veel mensen die wel fokken weten er geen bal vanaf, dus laten we maar stoppen met anderen belachelijk maken omdat ze een mening hebben en die mening je niet aanstaat.
Dat gebeurt in ieder topic waarin mensen zich aangevallen voelen. Zinloos en helpt niet verder op het onderwerp.
Je ziet toch gelijk wie anderen napraat?

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:42

hey,

Wij hebben ook een veulen van trento-b x obelisk.....Zelf ben ik ook helemaal niet gek van Krack en zijn nakomelingen.
maar dit veulen was zo prachtig en mooi om te zien,dat we op slag verliefd waren. wordt een echte knappe bink..
En over de gangen kan ik eigenlijk niet veel zeggen,hij komt van achteren wel goed van de grond,heeft een mooie lange stap en een goede galop, de draf is wat kort naar mijn mening. maar een dressuurpaard moet gewoon bloedmooi zijn om te zien,dan heb je meestal al een puntje extra bij de jury.en dat is hij.
Het is gewoon ff afwachten wat het wordt.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:53

Volgens mij moet een dressuurpaard altijd nog correcte (zij) gangen laten zien in die graad van verzameling waarin om wordt gevraagd. Het feit dat het paard zwart of mooi is, zorgt er niet voor dat ie beter loopt. Ik zie genoeg lelijke (brave) bokken in Z2 die al die 'mooie' (levensgevaarlijke) paarden zo voorbij lopen. En terecht!!

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:04

Sammie schreef:
Het feit dat het paard zwart of mooi is, zorgt er niet voor dat ie beter loopt. Ik zie genoeg lelijke (brave) bokken in Z2 die al die 'mooie' (levensgevaarlijke) paarden zo voorbij lopen. En terecht!!

Nee ik ken het probleem....

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:12

Sammie schreef:
Volgens mij moet een dressuurpaard altijd nog correcte (zij) gangen laten zien in die graad van verzameling waarin om wordt gevraagd. Het feit dat het paard zwart of mooi is, zorgt er niet voor dat ie beter loopt. Ik zie genoeg lelijke (brave) bokken in Z2 die al die 'mooie' (levensgevaarlijke) paarden zo voorbij lopen. En terecht!!

Plaatje verkoopt nu eenmaal. Het is makkelijker een zwarte te verkopen met een krom been dan bijv een vos...
Het oog wil nl ook wel wat...

En bij wedstrijden heb ook met een menselijk voorkeur te maken maken t.w. de jury.....

Ik zeg niet dat ik hiermee eens ben, maar het is wel zo...