Florencio EVA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:07

Ja, de besmettingsperiode van Florencio "door de lucht" is al voorbij.
Hij brengt het nu in principe alleen nog over via zijn sperma.

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 12:18

Ach weet je CGJ.... wat jij moet doen is toch een keer zelf langs komen bij V Manen dan moet je het even vragen dan kunnen hun het je tonen.... Want ik neem toch aan dat die dingen er niet voor jan met de korte achternaam inzitten......
En ik kap nu met die hele discussie wat betreft loodjes... ze zitten er nu eenmaal gewoon in..... en dat weet ik 100% zeker!!!

Zwelgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:29

CGJ12 schreef:
Loodjes heb ik al tijden niet meer gezien en RoDaNiAJaMaN ( ) kan zich de eerste jaren beter even storten op haar boeken "Nederlands" alvorens ze haar blik opent richting Mexico of de VS...........

Ben het gedeeltelijk met je eens, voornamelijk dat Roda zich op haar boeken moet richten dan he.
Loodjes worden nog steeds gebruikt als paarden naar het buitenland verkocht worden. De AID komt dan langs en conrtoleert de papieren met het paard en dan krijgt hij loodje in manen en staart.

En als een paard EVA Postief is mag het NIET naar Amerika.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:42

Loodjes heb ik niet meer gezien bij de gewone handelspaarden en ik heb er toch iedere week een paar naar Engeland...

Zwelgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:49

nou ik heb ze van de week nog gezien op stal. Weet ook niet zeker vanaf waar het moet (loodjes). Misschien moetg het wel alleen buiten Europa
Maar naar Amerika moet het ook zeker.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:49

Engeland zit bij de EEG Jan. Naar de US heb je ze wel nodig bijvoorbeeld.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:06

Engeland is toch ook buitenland....

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 15:11

Mja, maar die loodjes waren alleen voor de EEG. Ik weet nog dat we voor het EK in Finland, Engeland, Belgie en Denemarken geen loodjes nodig hadden. In '94 bij het EK in Zwitserland kreeg mijn paard wel loodjes, maar dat was weer net niet nodig in dat jaar.

Een ander paard wat ik 2 jaar geleden heb verkocht naar Engeland had het ook niet nodig. Het paard van een jaar geleden naar de US weer wel. Het ligt er dus net aan welk land.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:54

Tyrza schreef:
Mja, maar die loodjes waren alleen voor de EEG. Ik weet nog dat we voor het EK in Finland, Engeland, Belgie en Denemarken geen loodjes nodig hadden. In '94 bij het EK in Zwitserland kreeg mijn paard wel loodjes, maar dat was weer net niet nodig in dat jaar.

Je kan merken dat jij praat over jáááááren geleden.
De EEG bestaat al jaren niet meer. Dat iemand die afkorting nog kent zeg......

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 17:58

Ach jee... ik schaam me diep

Wat een ramp is dit zeg!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:13

Ok....... Huiswerk voor een ieder...........

A. Hoe zit het met export naar de VS en EVA
B. Hoe zit het met loodjes en export binnen/buiten de EU
C. Hoe zit dat nu met de EEG en de EU........

Kenners genoeg in dit forum dacht ik zo............

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:15

Ach, morgen moet ik toch weer naar school, dus kan ik meteen weer bijspijkeren. Ik zal het eens vragen aan Dhr Horsmans hoe het nu allemaal zit. Hij zal het vast wel weten, is onlangs nog naar Dubai gegaan om het Nederlands team endurance bij te staan.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:13

Tyrza schreef:
Ik zal het eens vragen aan Dhr Horsmans hoe het nu allemaal zit.

What's in a name.............

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:07

CGJ12 schreef:

Kenners genoeg in dit forum dacht ik zo............

Je hebt er wel een hoge pet van op.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:28

ceasario schreef:

Precies ouwe!
Had jij het hier laatst ook niet over "achterhaalde loodjes"?

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 07:13

CGJ12 schreef:
ceasario schreef:

Had jij het hier laatst ook niet over "achterhaalde loodjes"?

Nee.

Maar dat maakt niet verder uit.
Nu je daar toch over begint , chip is net zo achterhaald.

PVE heeft een andere Database en nu zijn ze een stel ( groot aantal) paarden kwijt.

Mij vroegen ze vorige week of ik de DNA-gegevens op wilde sturen
omdat ik 2 jaar geleden een ontheffing had aangevraagd . Toen ik hun vertelde dat hier geen chip in zit er een paspoort bij zit met DNA gegevens konden ze het niet meer goed volgen.
Toen ik hun vertelde dat het paard niet meer op mijn naam stond werd het allemaal te moeilijk en hoefde het allemaal niet meer.

Waarmee dit paard niet in de "nieuwe" Database ingevoerd werd.

Kortom: Gewoon je eigen gang gaan of het nu RWA of PVE of KNHS is
niemand van de controlerende "ADAMS" heeft een Laptop bij zich om in de "gecrashte" DATABASE te kijken.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:03

Nah... heb het gevraagd. Die loodjes zijn afhankelijk van de regio waar je in zit, de ene doet het wel, de ander niet. Het buitenland geeft er weinig om iig. Sallaint detail was dat ook dhr Horsmans over de EEG begon

Overigens heeft chippen ook weinig zin. Bijna geen enkel ander land heeft er baat bij, behalve NL. Er zijn zelfs afnemers die een paard met een chip kunnen weigeren.

Hij begon trouwens ook over het feit dat een paard voor de US op EVA gecheckt moet worden.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:17

Tyrza schreef:
Nah... heb het gevraagd. Die loodjes zijn afhankelijk van de regio waar je in zit, de ene doet het wel, de ander niet. Het buitenland geeft er weinig om iig. Sallaint detail was dat ook dhr Horsmans over de EEG begon

Overigens heeft chippen ook weinig zin. Bijna geen enkel ander land heeft er baat bij, behalve NL. Er zijn zelfs afnemers die een paard met een chip kunnen weigeren.

Hij begon trouwens ook over het feit dat een paard voor de US op EVA gecheckt moet worden.

Dat er dus paarden ZONDER loodjes geëxporteerd worden klopt dus (dat had ik ook al ergens vermeld dus).

Begrijp ik nu dat de heer Horsmans zegt dat EVA-check MOET voor de VS, of was hij niet op de hoogte dat het NIET persé moet?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 21:35

Ik zou zeggen: vraag het hem zelf
www.horsmans.com

vreselijke website overigens...

Suzan1

Re: Florencio EVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 14:43

Je zou nog beter iemand kunnen vragen die constant paarden naar het buitenland verkoopt.
We weten toch hoevaak in Nederland de regels veranderen? Staan we zeer bekend om

CGJ12

Re: Florencio EVA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 15:41

Suzan1 schreef:
Je zou nog beter iemand kunnen vragen die constant paarden naar het buitenland verkoopt.

Dat ZOU kunnen.........
Maar diezelfde lui melden een verkoper (vlak na de keuring) ook dat je paard met één drie-tje niet naar de VS kan, en kopen het beestje vervolgens op voor een kwart (of minder) van de originele prijs.
Vervolgens ziet de verkoper het paard een paar maanden later tóch in Florida rondsjouwen met 68%.........

Diezelfde mensen wilde jij gaan vragen naar het EVA verhaal...?