tinkerbrock schreef:Hoi Russel,
Weet jij wel zeker dat het het paard was dat zo stonk?
gr.Tinkerbrock
Ook al per pb 2 keer en nu ook al in het topic.
Bang dat ik het niet zou lezen??? Sjonge, zecht me echt wel genoeg.......
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
tinkerbrock schreef:Hoi Russel,
Weet jij wel zeker dat het het paard was dat zo stonk?
gr.Tinkerbrock
Bang dat ik het niet zou lezen??? 
russel schreef:**Onnodige quote van Supertje verwijderd**
Dit vind ik een pracht tinker. Waarom, omdat ik bont mooi vind. Wel veel zwart en weinig wit. Ik vind Andalusiers de mooiste paarden. Maar jouw tinker is niet het stereotype tinker en die stereotype tinkers vind ik dus niet mooi. Velen ervan die hier op de wei lopen, wordt heel soms wel eens op gezeten, zijn log hebben een heel rare bouw, groot lomp hoofd, breed, moddervet en gedrongen bouw. Dikke korte benen en dat vind ik dus niet mooi. Dan ken ik er een die is
altijd smerig, veel wit dus dat zie je ook erg, en die stinkt altijd heel erg naar mest , een typische geur. Dan zweten ze altijd heel erg en hebben dan ook een typische lijfgeur en altijd kleddernat van de zweet, dus niet fijn om aan te raken.

Dienie schreef:Topic: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers
Als je een echte paardenliefhebber bent, waardeer je elk ras op zijn uiterlijk en gebruiksmogelijkheden....
Elk paard is een edel dier wat met respect behandelt dient te worden.....
Ik vind tinkers echt niet mooi, maar ik behandel ze wel normaal . Net of een tinker weet dat ik hem lelijk vind
, maar de volgende dag zit hij al weer vol en dat stukje wordt dan niet als dagelijkse verzorging even schoongemaakt. Even de waterslang erop, handdoek pakken en klaar, het is maar een streng haar, maar als je het laat zit die staart in een week tijd bomvol. Als je vind dat een tinker altijd vies mag zijn en dat het logisch is dat zijn staart dreadlocks van de mest is en dat als hij voorbij loopt een parfum verspreidt, ook normaal is omdat het een tinker is. Nja dat snap ik dus niet, als het je te veel moeite is om voldoende lichaamsverzorging te doen, koop dan geen tinker. En ik ken er enkelen die zo met hun tinkers omgaan. 

nata_4_life schreef:Net als in het topic..minst favo ras. kom ik zoveel niet-tinker-liefhebbers tegen, maar waarom
nope vind ik echt helemaal niks.. En misschien komt het ook wel omdat we bij ons in de buurt echt helemaal niet 1 tinker hebben staan die er echt mooi gebouwd uitziet. Daar bedoen ik mee: een tinker die klopt
qua bouw aftekeningen.

IkhouvanChey schreef:Tinkers zijn niet koppig
Ze is overbouwd, heeft een zware nek en dikke billen.. Maar ondanks dat ben ik echt stapelgek op haar, ze is na dat ze me is gaan vertrouwen echt hartstikke lief.. Bewegen kan ze trouwens wèl goed: http://plaatjes.teuntjes.com/Bonita/22- ... index.html
maar ja, ieder zijn mening natuurlijk. Ik hou meer van shetlanders
Dienie schreef:Topic: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers
Als je een echte paardenliefhebber bent, waardeer je elk ras op zijn uiterlijk en gebruiksmogelijkheden....
Elk paard is een edel dier wat met respect behandelt dient te worden.....

en ben onwijs trots op haar