Die van mij is 15 jaar en ik vind hem in de omgang heel relaxed. Met rijden soms wat minder
Ik vraag me af wat jullie nou eigenlijk onder braaf verstaan en wat onder een hufter?
Wat de een braaf vind kan een ander wel staats gevaarlijk vinden.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
GvdT schreef:mariska32 schreef:zal best,maar mijn punt is dat over ALLE betere hengsten dit soort verhalen rond gestrooid worden.
Ik heb over Voltaire nooit echt slechte dingen gehoord mbt karakter.
Dus als ik jou goed begrijp is dit een hengst van niks omdat hij geen potentiele etters aflevert?
Moet ik toch wat gaan veranderen aan mijn (brave)paard om te zorgen dat ze een beter sportpaard wordt![]()
![]()
Fresco, ik heb een trudieshoeve pony, als bezoekster van de NH NRPS keuring jouw wsl wel bekend.
Vader is uiteraard GomelHij is niet simpel met rijden, braaf zolang hij niet hoeft te dressuren.
In de omgang is het een sukkel met een hoofdletter S
Ik zeg wel eens, hij heeft zijn bokshandschoenen al aan voor ik er op moet![]()
Waar het vandaan komt weet ik niet. Ik weet wel dat Gomel eigenwijs kan zijn en bij zijn moeder en oma is nee ook nee.
Hij loopt zomers 24/7 buiten en 's winters min. 10 uur.
Met zijn 98%ox is hij volgens mij wel heet genoeg gefokt
Mireille1970 schreef:Een hufter is een paard dat tijdens het normale werk in de staak gaat (let wel: na het uitsluiten van alle redenen op medische gronden en de geschiedenis van het paard).
Desiree schreef:Mireille1970 schreef:Een hufter is een paard dat tijdens het normale werk in de staak gaat (let wel: na het uitsluiten van alle redenen op medische gronden en de geschiedenis van het paard).
Of nog lang voor die tijd al begint met weigeren met meewerken als hij/zij eens een keer iets moet doen.

Citaat:Nee, ik denk niet dat er steeds slechtere ruiters op de markt komen.
paard gaat op zijn ruiter lijken zeggen ze... ) Mireille1970 schreef:
Precies...
En ga nou niet roepen dat die niet bestaan want ze bestaan echt... Gelukkig niet veel, maar ze zijn er wel degelijk.
Net als bij alle andere diersoorten.
GvdT schreef:Marina vd Trudieshoeve is zijn oma.
Die van mij is 15 jaar en ik vind hem in de omgang heel relaxed. Met rijden soms wat minder![]()
Ik vraag me af wat jullie nou eigenlijk onder braaf verstaan en wat onder een hufter?
Wat de een braaf vind kan een ander wel staats gevaarlijk vinden.
, maar zijn moeder heet Amiera.
daar kon hij zijn energie kwijt.annegti schreef:Citaat:Nee, ik denk niet dat er steeds slechtere ruiters op de markt komen.
Dat denk ik wel.
Deze paarden zijn doorgaans slimmer dan hun amazone's... )

KarinvdM schreef:Dat ben ik niet met je eens. De ruiter moet een paard zoeken dat bij hem past. Op de concoursen zie ik veel brave en makke sullen lopen, ze zijn er genoeg. Maar ruiters met onvoldoende rijervaring kopen graag een paard met een interessante pedigree en verwachten dan dat het paard het allemaal wel even voor ze zal gaan doen, zo werkt het natuurlijk niet. Het paard is in zo'n geval de dupe terwijl de schuld bij de ruiter ligt.
Desiree schreef:daarom vind ik dat er meer gefokt moet worden gericht op (het vermogen) van de gemiddelde ruiter qua karakter. Want daar ligt de grootste afzet. De kans dat je paard zowiezo daar terecht komt is toch het grootst.

KarinvdM schreef:Ja, en dus niet bij de fokker zoals jij eerder aangaf.
Desiree schreef:KarinvdM schreef:Ja, en dus niet bij de fokker zoals jij eerder aangaf.
Maar de fokker zou gemakkelijker kunnen verkopen als hij beter inspeelde op de markt.
sarabande schreef:Deze begrijp ik niet Desiree, de fokker speelt in op de markt, kijk wat het meeste op een veiling opbrengt.
Als een fokker zich zou aanpassen zoals jij bedoelt zou hij/zij altijd geld moeten bijleggen, want voor die gewone paarden wordt ook maar heel gewoon geld neergelegd.