CGJ12 schreef:Magique schreef:Van wie zijn deze hengsten eigenlijk? Soms snap je dan ineens wel het goedkeuren
Maar wel de waarheid......
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:Magique schreef:Van wie zijn deze hengsten eigenlijk? Soms snap je dan ineens wel het goedkeuren
Bucephalus schreef:Ik vraag me wel af waarop fokkers hun keuze baseren.
Kaja schreef:De hengst voert bloed van Sandro Hit.
Sandro Hit wordt gezien als dé vererver momenteel... Het dekgeld van deze hengst bedraagt € 2500,- het dekgeld van de zoon van Sandro Hit bedraagt € 1000,-.
Ons "gierig" Nederland heeft het verschil al snel uitgerekend... en de zogenaamde graag geziene "vererving" vind vast ook nog wel plaats een generatie later.
Moederlijnen worden steeds vaker vergeten, alsof de vader al het "werk" doet...Je bent immers hot of not!
Mireille1970 schreef:Wat is "onze stal"?
Moet die het najaar lopen?
Bucephalus schreef:Wat heeft de moederlijn verder opgeleverd? Heb de catalogus nu even niet bij de hand..
.
.

Sjappie schreef:Mireille1970 schreef:Wat is "onze stal"?
Nee die is gisteren niet aangewezen vanwege zijn karakter...wil gewoon niet meewerken. Was wel een prachtig paard, deed me een beetje denken aan Rhodium..
Bucephalus schreef:Fokken gaat dan steeds meer lijken op een soort van Russisch roulette..
Kaja schreef:Bucephalus schreef:Fokken gaat dan steeds meer lijken op een soort van Russisch roulette..
Dat... en het feit dat er nog steeds "welke hengst past het beste bij deze merrie" (aan volslagen vreemden waarvan men überhaupt niet weten of ze wel degelijk iets (kúnnen) betekenen in de paardenwereld) baart mij grote zorgen voor de toekomst!!
Mireille1970 schreef:Wat is "onze stal"?
Sammie schreef:Veel veilingpaarden die het goed doen.
Eerlijk is eerlijk, ik vind ze wel mooi geschikt als keuringspaard. Hopelijk in de sport ooken een volle zus.
Mireille1970 schreef:
Tja, vaak gewoon interesse toch? En de hoop dat er iemand tussen zit die er in ieder geval meer verstand van heeft dan zij zelf...
Ik mag hopen dat je dit nog enigzins positief bedoeld ten opzichte van de "mensen met weinig verstand"??
Sammie schreef: