Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kendra schreef:Desiree schreef:Is waar Tobcop. Maar als een kwpn hengst op een keuring toch laat zien hoe soepel hij kan bewegen en hoe mooi is qua exterieur, is het toch ook jammer om hem te laten lopen om de papieren?
Er is voor mij een groot verschil tussen een sportpaard en een vaderdier.
temkey schreef:Dus als ik 2000 Euro voor een heel mooi Warkant hengstje geef kan ik me geen buil vallen. de moeder weet ik nu even de naam niet niet maar hij is gefokt bij een hoby boer vlak bij mij hij staat nu bij mij op de wei
Dees schreef:2.000 euro is een
nette prijs voor een kloppend veulen.
Of de Warkant het waard is, is aan de koper.

holly schreef:Overal waar je kijkt zie je weer veulentjes geboren worden.
Een groot aantal van die veulens zullen straks weer verkocht gaan worden.
Ieder heeft zo zijn eigen idee van wat een veulen nu ongeveer zal moeten gaan opbrengen. Dat is hier en daar verschillend, maar ik vraag me af hoe verschillend, of ligt dat toch eigenlijk vrij dicht bij elkaar nog?
Wat zijn jullie vraagprijzen of wat denk je dat een vraagprijs van een veulen kan zijn? En dan bedoel ik het niet exact, maar een indicatie, zoals tussen de 4000 en 6000 bijvoorbeeld.
. sarabande schreef:Dat jijen en jouwen is iets van Zuidelijk Nederland, ik heb erg opgekeken dat men in winkels jij tegen me zei, of gullie.
In Belgie zeggen ouders zelfs u tegen hun kinderen.
sarabande schreef:Dat jijen en jouwen is iets van Zuidelijk Nederland, ik heb erg opgekeken dat men in winkels jij tegen me zei, of gullie.
In Belgie zeggen ouders zelfs u tegen hun kinderen.
.In Belgie is U ook de beleefdheidsvorm (maar dat mordt allen nog door de oude garde gebruikt blijkbaar ). In de adelijke kringen moeten de kinderen tegen de ouders U zeggen maar ouders mogen het gebruiken .
sarabande schreef:In Belgie zeggen ouders zelfs u tegen hun kinderen.
silvana schreef:Nee hoor libke ,hier in antwerpen zeggen de kinderen ook u tegen elkaar.

ceasario schreef:sarabande schreef:In Belgie zeggen ouders zelfs u tegen hun kinderen.
Wat zeggen ze dan tegen "U" daar in Belgie ?