Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:33

Maar het stamboek kan toch geen verantwoording nemen voor de afzet, noch voor de waarde van de afzet??

Ik heb geen van mijn paarden ooit bij de fokker van het dier zelf gekocht, geeft dus aan dat ik het belang van de handelaren wel ziet...

En dat zij dus meer op de voorgrond treden dan de fokkers komt dus omdat fokkers liever op de achtergrond blijven of omdat zij hun fokprodukt al lang en breed verkocht hebben eer het dier de drie jarige leeftijd bereikt???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 10:38

Nee omdat de fokkers weinig mogelijkheden hebben hun paarden te presenteren en het voor kopers niet doenlijk is om tig fokkers af te gaan.
Het geld dat nu vaak door de handel verdient wordt zou op deze manier iets beter verdeeld kunnen worden tussen fokker en uiteindelijke koper, zonder dat de paarden daar duurder van worden voor de koper.

En over dat lang en breed verkocht hebben, ik zou zeggen maak eens een reisje langs paardenfokkend Nederland

monique1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:50

Hele goed bedoelde plannen, maar ik heb een paar kantekeningen.
Voor de fokkers onder ons, Wij weten wat het kost om een merrie drachtig te krijgen, wat de opfok van een veulen kost tot het 3 jaar is. Dan GOED aanrijden of eventueel laten aanrijden. Knap werk als je dan in deze tijd er nog aan wilt winnen. Hoeveel procent van wat je fokt zijn toppers???? die het goed moeten maken voor de veulens die niet goed genoeg zijn(die je dus ook onder kostprijs weg moet doen)

Bijkomend verhaal:
Handelaren hebben de contacten, zijn commercieel en weten welke mensen wat kopen. Rijden hele dagen rond met mensen om paarden te bekijken, die mensen werken toch ook niet voor niets. Als je nou zelf een goed paard wilt verkopen, weet je wel hoeveel toeristen je krijgt om gewoon een rondje te kunnen paardrijden. Ik leen mijn goede paarden daar niet voor. Een handelaar (ik weet niet allemaal) hebben een fatsoenlijke ruiter mee, zetten de paarden op de video en scheiden voor ons het kaf van het koren.

Het zal zeker niet altijd opgaan, maar als je goed commisionairs hebt, werk ik er graag mee.

Als je zelf graag wilt fokker, zal je zelf voor kopers moeten zorgen en niet het stamboek, laten die zich bezighouden met dingen waarvoor ze in het leven is geroepen.

Daarbij onganiseert het stamboek redelijk veel veilingen voor een extra stukje afzet.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:57

idd er staan bij de fokkers nog altijd een heel pak producten maar te "staan" dikwijls wil de fokker niet investeren maar zonder eerst te investeren zal je ook nooit winst maken ,anders was iedereen gaan paarden fokken .Verder moet je op een mindere ook eens toegeven en niet zeggen voor minder gaat ie niet weg want dan staat ie er binen x-aantal jaren nog en vreet ie zijn eigen op .Wil je niet investeren dan moet je het veulen aan de voet verkopen anders moet je er op 3-jarige leeftijd beginnen werk insteken ,inrijden en uitbrengen en dan verkopen ,doe je dat niet dan heb je na een aantal jaren een kerkhof op je erf staan en heb je ook geen referenties van familie die het goed doen in de sport of moeders die presteren
Waarom zou zo'n centrum enkel een kosten post zijn ? Ik denk dat de Duitse stamboeken er een aardig centje aan verdienen anders was hun project al lang begraven ;Verder kan je er ook driejarigen los laten lopen of vrijspringen (bij vele fokkers staat nog geen deftige hindernis ) daar is toch ook een markt voor .
En dat gezeik over een bodemprijs ,als je fokt moet je toch ook een beetje realistisch blijven en niet dromen over fantasie prijzen ,je volgt toch ook alles een beetje dus je weet zelf ook min of meer de waarde van je paard ,ben je niet akkoord laadt dan terug op en probeer thuis maar eens te verkopen Knipoog Knipoog ,lijkt me veel moeilijker hoor .Die fantasie prijzen die zijn er voor de echte goede doorgereden paarden en liefst vanaf een 6-jarige waar ze zo mee weg kunnen op concours en dat is voor de meeste fokkers niet meer het geval ,dan is er al een tweede eigenaar aan de beurt geweest die er in heeft geinvesteerd .

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:57

libke schreef:
idd er staan bij de fokkers nog altijd een heel pak producten maar te "staan" dikwijls wil de fokker niet investeren maar zonder eerst te investeren zal je ook nooit winst maken ,anders was iedereen gaan paarden fokken .Verder moet je op een mindere ook eens toegeven en niet zeggen voor minder gaat ie niet weg want dan staat ie er binen x-aantal jaren nog en vreet ie zijn eigen op .Wil je niet investeren dan moet je het veulen aan de voet verkopen .

Verse advertentie,heeft deze topic gevolgd. Haha!

2.350,00
Beschrijving: Wegens te weinig tijd verkopen wij onze merrie met een heel mooi merrieveulen voor een schapelijke prijs mits een goede vertrouwde thuis.
Het is een hele lieve en brave zwarte merrie 1.63 met pit loopt goed en is 100 procent eerlijk .
Ze loopt goed dressuur en kan ook springen is heel zacht in de mond ze is 12 jaar oud en het is een echt paard voor gevorderde ruiter maar ook voor een beginneling.

Ze stamt af van Azur Depaulstra en ze heeft een mooi merrieveulen eigen kweek van zoon van triomf de muze heel goed springpaard.
Heel belangrijk is een goede thuis voor haar ze heeft het bij ons altijd heel goed gehad en wij zouden willen dat ze zo verder kan gaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 11:59

Off topic het gaat om jonge paarden die uit de opfok komen
Je kan heel marktplaats wel gaan citeren Tong uitsteken .

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:21

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:24

sarabande schreef:
Off topic het gaat om jonge paarden die uit de opfok komen
Je kan heel marktplaats wel gaan citeren Tong uitsteken .

Inderdaad.
En als je daar kijkt kom je tot de conclusie dat er géén vraag is.
m.a.w. is er geen vraag voor 3 jarige , waarbij de vraagprijs gebaseerd is op verse herinneringen (kosten) van de fokker.?

Want als ik vader van een dochter was die een paard wilde zou ik zeggen begin eerst maar eens een van marktplaats en later zien we wel weer.

De pech voor die dochter is dat zo'n beestje voor sponsorPa en de gebruiker weer handen vol geld gekost heeft uit de pocket van Pa.
Dus pa zal zich ook bij een tweede paard prijstechnisch zich eerst achter de oren krabben en komt er geen andere.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:26

"Pipo jammer dat jij iedereen incontinent vindt, maar met zon houding los je weinig op."

Kan iemand mij misschien uitleggen wat incontinent in deze samenhang
betekend ?

Volgens de Dikke Van Dale :
---------------------------------------------------------
U hebt gezocht op incontinent:

in·con·ti·nent (bn.)
1 de urine of ontlasting niet kunnende ophouden <=> continent

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:32

Dit is dan wat ze erover schrijven :Viele Verkäufe bei Frühlingsbörse im Oldenburger Pferde Zentrum Vechta

Vechta - Gleich zu Beginn der Frühlingsbörse waren die ersten Verkäufe bereits perfekt. Der freie Pferde-Verkaufstag, am Samstag, 30. April 2005, bereits zum dritten Mal im Oldenburger Pferde Zentrum Vechta veranstaltet, war ein Riesenerfolg. Zahlreiche Interessenten aus dem gesamten Bundesgebiet und dem benachbarten Ausland hatten sich eingefunden und begutachteten die etwa 60 Oldenburger Reitpferde und 15 Weser-Ems-Reitponys. Von der Möglichkeit, sofort den Wunschkandidaten selbst unter dem Sattel zu testen, wurde reger Gebrauch gemacht.

Auch der neue Verkaufsstall im Oldenburger Pferde Zentrum Vechta konnte erste Verkäufe melden. Die von Jakob Wischniewski ausgebildeten Pferde fanden, zur Zufriedenheit ihrer Züchter, neue Besitzer.

„Das breite Angebot der Pferde hat viele Interessierten angelockt. Vom zukünftigen Turniercrack bis zum braven Reitpony für den reitenden Nachwuchs war alles dabei“, resümierte der verantwortliche Organisator Max Mayer vom Oldenburger Verband. „Besonders gefreut hat uns, dass sich die Börse zum Familientag entwickelt. Für die Kinder war das Programm mit Hüpfburg, Ponyreiten und Max-Bausteinen eine super Sache.“

Es handelte sich um einen freien Markt ohne Provisionszahlung an die veranstaltenden Verbände. Erfahrungsgemäß werden weitere Verkäufe noch im Anschluss getätigt. Über die Zahl der verkauften Pferde und Ponys bzw. Kaufsummen gibt es daher keine Angaben.

Der nächste Termin für einen Verkaufstag steht bereits fest: am Samstag, 5. November 2005, werden bei der Herbstbörse wieder Oldenburger Reitpferde und Weser-Ems-Reitponys zum freien Verkauf angeboten.

02.05.2005 (ank)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:43

Libke: ik weet niet of dat ding in vechta nou direct is wat hier bedoeld wordt. Zo zie ik bijvoorbeeld zelfs een Welsh Mountain pony op die brochure. Wordt die ook totaal ingeleerd voor de ZZ dressuur of springen door het Centrum?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:49

Geen een paard op een door mij bedoelt centrum wordt ingeleerd /getraind voor een bepaald niveau Joost, alleen netjes aangereden en voor de springpaarden een laag oefenparcoursje kunnen springen.

Anders zouden die dieren daar jaren moeten staan, dat is niet de bedoeling.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:52

OK, maar ik geloof ook niet dat ze die Welsh ponies netjes aanrijden. Dus ik weet ook niet of dat die poster meer belooft dan gewoon een leuke marktdag op een verkoopcentrum.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:50

joostvangestel schreef:
Libke: ik weet niet of dat ding in vechta nou direct is wat hier bedoeld wordt. Zo zie ik bijvoorbeeld zelfs een Welsh Mountain pony op die brochure. Wordt die ook totaal ingeleerd voor de ZZ dressuur of springen door het Centrum?

joost ,die poster is er als promotie ,omdat het voor de KOPERS een familiedag moet worden is er animatie met ponyrijden voor de kinderen Haha! Haha! .ALs je het duitse stukje leest zijn de paarden in volle tevredenheid van de fokkers verkocht , er worden paarden door de fokkers aangeleverd op het centrum al dan niet door de ruiter van het centrum aangereden en op zo'n verkoopdagen regelt het stamboek alles in hun Centrum nl Vechta Zonder commisie ,maar het was dus wel een succes .Oldenburg fokt ook sportponies dus die horen daar ook bij ;
Dit was trouwens de lijst met netjes vermeld fokker gegevens en tel nr

http://www.oldenburger-pferde.com/conte ... =&article=

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:18

sarabande schreef:
Kaja schreef:
Beetje off topic sorry, maar ik hoop dat je mijn punt ziet???
Wat schiet het stamboek ermee op om een enorme kostenpost op de nek te halen om kleine fokker een hart onder de riem te steken??

Omdat ik mijn hele fokkersleven lang al vind dat dat hun taak is.
Ik vond dat toen er nog helemaal geen rekening met fokkers gehouden werd, dat is nu wel iets verbetert, maar ik denk dat met zon centrum veel meer fokkers geholpen zijn dan met die opgeklopte KSS van de handelaren veiling.
Het stamboek zou ook wat minder van de handelaren moeten zijn, laat die hun VSN wedstrijden maar hebben.

Ze kijken wel uit bij het KWPN! Dan zou het misschien wel kunnen opvallen dat het grootste deel van de KWPN-populatie ECHT middenmoters zijn! In tegenstelling tot wat het KWPN hun leden wil doen laten geloven... Tuurlijk weet ik ook dat de doorsnee ruiter het prima redt met een middenmoter, maar toch, elke doorsnee ruiter aast toch stiekem op die ene topper? (Net als alle fokkers overigens.)

Dat lijkt mij ook één van de redenen waarom deze opzet niet zal slagen.
De meeste echte toppers (of verwachte toppers) zijn al verkocht als veulen op de keuringen of veilingen. Ze zijn verkocht aan opfokkers/handelaren die er een aardig bedrag voor over hadden en vervolgens alle onkosten en risico's van twee-en-half jaar opfok op zich nemen. Daarnaast lopen zij nog het risico dat een veulen toch niet helemaal waarmaakt wat men van hem/haar verwachtte. Uit die massa verwachtingsvolle veulens komen dan een handjevol echte toppers (waaronder de KSS-ers) die erg veel geld waard zijn.
De jonge paarden die dus nog in handen zijn van de fokker waren dus óf als veulen niet goed genoeg (en als 3-jarige dus waarschijnlijk ook niet) óf de fokker was niet tevreden met het bedrag dat hem geboden werd: dacht 'dat ie nog wel veel meer waard zou worden' en nam vervolgens het risico het beestje zelf op te fokken. Dat ie dan niet uitgroeit tot een echte topper (wat nogal eens voorkomt, wet van de grote getallen) is dan jammer, maar dan brengt ie dus niet op wat de fokker vooraf gehoopt had. Sterker nog, hij brengt niet eens de kosten op... (risico van het vak...?)
Kortom: De nette veulens zijn (zie hiervoor) al lang geselecteerd en de leuke drie-jarigen (mochten ze nog bij de fokker rondzwerven) duiken echt wel op tijdens hengstekeuring of stamboekkeuring, of eventueel op jonge-paardenveilingen o.i.d.(want die bestaan uiteindelijk ook nog!) Hier zullen ze hun fokker wel uit de onkosten helpen.
Het komt er dus eigenlijk op neer dat de paarden die door de fokkers in zo'n centrum (of welke naam het ook zal krijgen) worden aangeboden altijd de overgebleven middenmoters zullen zijn. De fokkers willen deze middenmoters dus verkopen voor meer dan de kostprijs. Kans van slagen is dus erg laag, aangezien een gemiddeld paard niet de gemiddelde kostprijs waard is... Ik denk dat de meeste ruiters best bereid zijn om een beetje geld voor een GOED paard neer te leggen, maar ik denk dat de echte leuke paarden niet zo'n centrum nodig hebben om van eigenaar te veranderen (mits beide partijen een beetje reëel zijn natuurlijk). En, zoals gezegd, lijkt mij een centrum voor doorsnee paarden allesbehalve rendabel....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 23:21

Ha een echt wetenschappelijk onderbouwde reactie op de late avond Gaaaap

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:25

een stamboek betekent voor haar leden netzoveel als de leden willen.
Als een fokker fokt om de stam te verbeteren en niet een (min of meer) eindprodukt neer te zetten (= sportpaard die eigenlijk niet bedoeld is voor de fok) waarom dan meer mensen dan alleen de "vevuiler" laten betalen?
Niemand legt iemand op te moeten fokken. als het al als commercieel iets beschouwd zal moeten worden dan zal de prof. fokker ook zelf het risico moeten dragen en dit niet uitsmeren over de leden van het stamboek dmv een centrum.

Zo'n centrum kan wel slagen maar het risico is de selectie en vaststelling van de prijs die de foker krijgt voor het fokprodukt. En daar steekt al een behoorlijk risico in, zowel de selectie als de prijsafspraak, want wat bepaald de (minimum) prijs van het fokprodukt en wat de max als het fokpodukt verkocht wordt?
en hoe wordt het centrum betaald?
een bedrag van 400 euro per maand bij een slecht verkoopbaar paard (reden onbelangrijk) is dat in te calculeren?

dan zou een optie mischien het Olympisch paard kunnen zijn, of de mogelijkheid dat een paard niet verkocht wordt en ter promotie van het centrum ingezet zal worden op wedstrijden (waar de fokker weer de dupe van is ondanks die bodemprijs)
wselke rechten heeft de fokker dan nog?
wie beslist over de paarden die dan minder geschikt blijken en goed men hier mee om?

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:46

Alane schreef:
een stamboek betekent voor haar leden netzoveel als de leden willen.
Als een fokker fokt om de stam te verbeteren en niet een (min of meer) eindprodukt neer te zetten (= sportpaard die eigenlijk niet bedoeld is voor de fok) waarom dan meer mensen dan alleen de "vevuiler" laten betalen?
Niemand legt iemand op te moeten fokken. als het al als commercieel iets beschouwd zal moeten worden dan zal de prof. fokker ook zelf het risico moeten dragen en dit niet uitsmeren over de leden van het stamboek dmv een centrum.

Precies!!

Alane schreef:
Zo'n centrum kan wel slagen maar het risico is de selectie en vaststelling van de prijs die de foker krijgt voor het fokprodukt. En daar steekt al een behoorlijk risico in, zowel de selectie als de prijsafspraak, want wat bepaald de (minimum) prijs van het fokprodukt en wat de max als het fokpodukt verkocht wordt?
en hoe wordt het centrum betaald?
een bedrag van 400 euro per maand bij een slecht verkoopbaar paard (reden onbelangrijk) is dat in te calculeren?

dan zou een optie mischien het Olympisch paard kunnen zijn, of de mogelijkheid dat een paard niet verkocht wordt en ter promotie van het centrum ingezet zal worden op wedstrijden (waar de fokker weer de dupe van is ondanks die bodemprijs)
wselke rechten heeft de fokker dan nog?
wie beslist over de paarden die dan minder geschikt blijken en goed men hier mee om?

Ofwel de minder goede paarden moeten worden geweerd, ofwel de fokker moet genoegen nemen met een reële prijs, ongeacht de kostprijs....
Optie 1 lijkt mij dus de meest logische, maar hiermee wordt het gestelde probleem niet opgelost... Je blijft dan met een overschot aan minder goede paarden die een verlies voor de fokker tot gevolg hebben. Maar m.i. is dat dus het 'risico van het vak'. Inderdaad Alane, iedereen fokt vrijwillig! Zoals een ruiter het risico loopt dat zijn paard, na een paar jaar (semi-)hobbymatig te zijn gereden, daarna geen winst oplevert, loopt de fokker hetzelfde risico na een paar jaar (semi-hobbymatig) opfok. Ook al is de insteek van beide toch om quitte te spelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 07:32

greetjebee schreef:
[Ofwel de minder goede paarden moeten worden geweerd, ofwel de fokker moet genoegen nemen met een reële prijs, ongeacht de kostprijs.
[/quote]

Ook dat is al diverse malen aan de orde gekomen. Ik vind het vooral opvallend dat veel mensen uitgaan van een soort op geld beluste fokker die alleen maar fokt om geld en roem te vergaren en totaal wereldvreemd zich nergens van bewust is.
Het is duidelijk dat mensen die dat zeggen geen zicht op de fokkerij en fokkers hebben. Fokkers zijn zich heel goed bewust van de huidige markt, dat ze toch doorgaan met paardenfokken is niet altijd slim, maar het is moeilijk om tegen iemand te zeggen dat hij zijn hobby niet meer uit mag oefenen. Het zou net zoiets zijn als tegen een ruiter zeggen dat hij alleen maar naar zijn paard mag kijken.
Er blijven dus paarden komen, niet allemaal slechte zoals gesuggereerd wordt, want een fokker wil verbeteren, alhoewel dat niet altijd lukt.
De meeste fokkers hebben geen mogelijkheid om die paarden behoorlijk op de markt te brengen.

Dan wordt er gezegd dat het stamboek niet tot iets gedwongen kan worden, ik haak met dit idee in op een artikel in het stamboekblad waar men zegt dat er veel interesse is voor het KWPN paard en er ook veel geld voor is. Er staat dat het stamboek dat ook wil promoten, ik geef daar dus een andere optie voor. In plaats van een kansloze actie als het promoten van Z2 of hogere paarden want die hebben het stamboek daarvoor niet nodig en daar worden de fokkers ook niets wijzer van.

Nogmaals er kunnen honderd negatieve redenen bedacht worden waarom een dergelijk centrum tot mislukken gedoemd zou kunnen zijn, maar ook honderden waardoor het, net zoals elders, een succes zou worden.
Het zou er ook voor kunnen zorgen dat meer paarden bij de juiste ruiters terechtkomen en er dus al niet zoveel goede paarden in het niets verdwijnen voor ze ooit ontdekt zijn.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 04-05-05 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:35

sarabande schreef:
Nee omdat de fokkers weinig mogelijkheden hebben hun paarden te presenteren en het voor kopers niet doenlijk is om tig fokkers af te gaan.
Het geld dat nu vaak door de handel verdient wordt zou op deze manier iets beter verdeeld kunnen worden tussen fokker en uiteindelijke koper, zonder dat de paarden daar duurder van worden voor de koper.

En over dat lang en breed verkocht hebben, ik zou zeggen maak eens een reisje langs paardenfokkend Nederland

Navraag leert mij dat in mijn omgeving weinig animo zou zijn voor een dergelijk centrum! Wanneer fokkers hun fokproducten kwijt willen, kunnen zij hun ook plaatsen op een gerenommerde stal, aan laten rijden en verkopen! Natuurlijk zit in die laatste schakel het probleem, als over een probleem al te spreken is...

Naar mijn mening is de handelaar dus een goede en belangrijke schakel en niet alleen voor mij...
Dat ik daarop geld in moet leveren omdat de handelaar een tussenstation is, than so be it... Kost mij ook geld als ik NL door moet reizen op zoek naar leuke en geschikte jonge dieren!

Vervolgens denk ik eigenlijk dat het "probleem" ligt bij het overschot aan paarden... Ze zijn er in alle soorten, maten, kleuren en prijzen!
Vandaar dat de afzet bemoeilijkt wordt omdat de keuze groot is...

Commercie is dus van groot belang en reclame maken ook!
Handelaren doen en kunnen dat en alleen al gekeken op marktplaats is er voor elk wat wils dus...
Mensen zoeken de fokkers niet meer op voor een goed paard, want daar gaat de handelaar wel tussen zitten, die is immers gemakkelijker te bereiken dan de fokker.....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 07:43

sarabande schreef:
In plaats van een kansloze actie als het promoten van Z2 of hogere paarden want die hebben het stamboek daarvoor niet nodig en daar worden de fokkers ook niets wijzer van.

Daar ben ik het niet mee eens.... De fokkker word immers nooit vergeten en het is een vorm van reclame...

sarabande schreef:

Het zou er ook voor kunnen zorgen dat meer paarden bij de juiste ruiters terechtkomen en er dus al niet zoveel goede paarden in het niets verdwijnen voor ze ooit ontdekt zijn.

Een Rabobank talentenplan voor paarden???

Nee Sarabande, je blijft altijd baas boven baas houden en alhoewel ik vaak genoeg leuke dieren tegenkom, daar worden prijzen voor gevraagd, dat betaal ik er je lang zal ze leven niet voor!!!
Ik denk dat dat ook een enorm obstakel is.

Het moet wel leuk blijven....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 07:54

Kaja het topic gaat over groene 3 jarigen die uit de opfok komen.

Overigens een fokker wordt er niet beter van als een paard dat hier goed loopt naar Amerika in het niets verdwijnt, niet voor zijn stam, niet financieel helemaal niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:14

sarabande schreef:
Kaja het topic gaat over groene 3 jarigen die uit de opfok komen.

Dat weet ik Saar, het is namelijk onmogelijk dat je dat ontgaat....
Daar zit jij wel bovenop, toch???

sarabande schreef:
Overigens een fokker wordt er niet beter van als een paard dat hier goed loopt naar Amerika in het niets verdwijnt, niet voor zijn stam, niet financieel helemaal niet.

Reclame is reclame... maar ik kan natuurlijk wel begrijpen dat de fokker zich achter de oren krabbelt als hij niet degene is geweest die het dier voor groot geld heeft verkocht Knipoog !

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 08:19

Kaja je hebt helemaal gelijk, zoals altijd

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 08:28

sarabande schreef:
Kaja je hebt helemaal gelijk, zoals altijd

Zeg ben je nou zo kinderachtig of weet je bij dergelijke antwoorden gewoon niets meer te zeggen???!!

Je ziet ze vliegen Sarabande, het idee is een ideaalbeeld dat nooit van de grond kan komen! Of zijn de mensen in jouw omgeving wel laaiend enthousiast??? Misschien word het eens tijd je horizon te verbreeden en verder te kijken dan je eigen "fokkerij" en die goede paarden van je!