laaste veiling van STV....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: laaste veiling van STV....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:46

EmEm schreef:
Je hebt wel een paar beste uitgekozen Art_Uma. Allebei fijne beesten.
Die Whisky komt uit de volle zus van de dekhengst Gregor.

Dan had je het ook gehad.
de rest is geschikt als maatje in het bos.

Oc was ook geen probleem Ra. Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:51

Sjappie schreef:
Op de KSS moeten mensen bij goedkeuring van hun gekochte hengst nog 50.000 euri dokken, deze prijs voor Junior vind ik dan ook niet zo heel gek gekozen...

Is ook niet zo'n gekke prijs hoor voor een grand prix paard die ook nog een goed gekeurde hengst is, is juist een lage prijs, maar als je dan naar junior z'n karakter gaat kijken dan is het wel hoog.
Het lijkt me nou niet echt een paard wat je zomaar narijdt.
Dus ook niet geschikt voor junioren/ youngriders paard.
En mensen kennen het paard dat doet ook al veel.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:04

ceasario schreef:
EmEm schreef:
Je hebt wel een paar beste uitgekozen Art_Uma. Allebei fijne beesten.
Die Whisky komt uit de volle zus van de dekhengst Gregor.

Dan had je het ook gehad.
de rest is geschikt als maatje in het bos.

Oc was ook geen probleem Ra. Knipoog

Nou, de Negro had ook wel bij mij op stal mogen staan evenals de Gribaldi (beide uit dezelfde moeder). En de OOSeven uit de Krack C merrie is een fijn beest. Verder ben ik nog wel benieuwd hoe de Stravinsky uit gaat groeien. Dat was als veulen nog niet zo'n verkeerd beest. Dus die zou nog wel eens kunnen verrassen over een jaartje.

Nee, de Polansky's kunnen mij ook niet bekoren. Jammer dat er daar best wel een stel van liepen.

Ik heb niet alle veterinaire papieren gezien, maar er liepen toch ook heel wat merries bij de PROK wel goed waren, dus je had er best een kunnen kiezen die wel prima was op de foto's. Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:28

ceasario schreef:
Jan_VT schreef:
Ben wel eens benieuwd. Kan er dit jaar niet bij zijn... Dus de portefeuille blijft dit jaar dan ook dicht Lachen

Je kunt morgen nog langs gaan, er zijn er een aantal niet verkocht.

Nou de beurs blijft echt dicht hoor... De stallen staan vol Haha! Haha!

@art_uma: Die Ulivia (Olivi x Rohdiamant) is idd een zeer aansprekende merrie. Vorig jaar was die me reeds opgevallen. Maar je vermeldde dat ze PROK was! Ik wil nu niet ziften... maar als ik me niet vergis had deze merrie vorig jaar toch enkele OCD'tjes. Is die dan onder het mes geweest? Moest dit het geval zijn... en dan alsnog PROK. Dan stel ik me toch sterke vragen bij dit predikaat.

Wat Junior betreft! Ik denk dat de hengst aanbieden op een eigen veiling niet meteen de beste strategie is. Ik kan het wel begrijpen van de familie Biemans. Ik denk dat de zin in paarden gewoon echt over is. Ik blijf het jammer vinden dat de hengst op sportief gebied op non-actief blijft.

Welke paarden zijn er trouwens blijven staan? (kan iemand hier bij vermelden welke bedragen reeds op deze paarden geboden zijn?)

Iemand misschien foto's?

Knipoog

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:59

Ik heb foto's van Junior gemaakt! Haha!
Ik heb echt gelachen hoe hij door die baan ging, stijgeren, springen... Haha!
Wel humor hoor!

Vond dat sommige echt voor een drol weggingen, sommige voor een luttele E2000!!
Ik vond de OOseven x Crack c erg leuk, en ook die vos, een Gribaldi x Junior, scheen de beste van stal te zijn?

Afijn die 2 uur rijden waren me dubbel en dwars waard. Heb Junior fijn geaaid en zo Vork en prachtige actiefoto's Haha!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:13

foto's foto's !!!!!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:23

In de foto's ben ik ook wel geïnteresseerd! *LOL* *LOL*

Kan er iemand deze lijst misschien eens aanvullen met bedragen?

Nr.1 2 jr Washington STV Dnk vos Hengst Polansky x Gregor
Nr.2 2 jr Whisper STV Vos Merrie Negro x Junior STV
Nr.3 2 jr Wisdom STV Zwart Hengst Polansky x Junior STV
Nr.4 2 jr Wynia STV Schimmel Merrie Stravinsky x Variant
Nr.5 2 jr Whisky Dnk bruin Merrie OO Seven x Uniform
Nr.6 2 jr Wellwisher STV Dnk bruin Hengst OO Seven x Krack C

Nr.7 3 jr.Vigor STV Zwart Hengst Polansky x Junior STV
Nr.8 3 jr Vienna STV Zwart Merrie Future x Uniform
Nr.9 3 jr Virginia STV Vos Merrie Gribaldi x Junior STV
Nr.10 3 jr Vincent Schimmel Hengst Variant x Uniform
Nr.11 3 jr Vledder Bruin Hengst Argus x Uniform
Nr.12 3 jr Virginia DHS Bruin Merrie Junior STV x TCN Partout
Nr.13 3 jr Vennegoor STV Zwart Hengst Polansky x Variant
Nr.14 3 jr Verona STV Zwartbruin Merrie Future x Uniform
Nr.15 3 jr Vision STV Schimmel Hengst Polansky x Gregor
Nr.16 3 jr Valentijn Schimmel Hengst Junior STV x Sit this one out xx
Nr.17 3 jr Vanatiek STV Dnk bruin Merrie Welt Hit II x Junior STV
Nr.18 4 jr Ulivia STV Dnk bruin Merrie Olivi x Rohdiamant
Nr.19 4 jr Utopiek STV Vos Merrie Jazz x Variant
Nr.20 4 jr Ukara Bruin Merrie Argus x Variant
Nr.21 6 jr Solmadant Bruin Ruin Gregor x Sit this one out xx
Nr.22 7 jr Punica STV Dnk Vos Merrie Argus x Variant
Nr.23 14 jr Junior STV Schimmel Hengst Uniform x Variant

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:34

kan me indenken dat als er mensen komen ,die inderdaad alle rontgenfotos niet gezien hebben,zich achteraf kapot schrokken van de ocdtjes,snotverdorie zeg!
Dit ga je toch niet via een veiling verkopen!!
En vooral niet met hun "naam" en bloedlijnen.
Kreeg toch een beetje een raar gevoel hierbij.
Alles wat niet goed was (en dat was veel)probeer dat dan op een andere manier te verkopen.
Voor dit geld ,als hij dat gewoon op stal ook gevraagd had,had hij gewoon recreatiepaarden verkocht zonder fotos.
Geen gepraat en gelul achteraf,maar gewoon heel netjes geld vragen voor een ocd beest,in de bossen krijgen de meesten er toch last van en voor dat geld gooien weinig pennys de paarden op de foto.
Hier was zo'n ""veiling" echt niet vor nodig geweest!
Als je hoort dat Mark vond dat Vledder veeeel meer op moest brengen ,maar papa Ad stoot de veilingmeester met zijn elleboog aan ,knikt een keer en hoppa ,daar vertrekt Vledder voor een tinkerprijs.
Ruimen wat er te ruimen valt,dacht Ad.
By the way,zo veil je een Dekhengst toch niet!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:38

Wat vonden jullie van Vanatiek (Welt hit II x Junior) en Utopiek (Jazz x Variant)?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:41

Ik baal nu dus echt als een stekker dat ik om 17 uur niet veel verder was dan het eerste stukje A2... Stoom uit je oren

Wie kan me wat uitvoeriger vertellen hoe Junior door de baan ging, hoe was hij op stal, wie reedt hem en hoe?

En iemand nog een idee wat er nu met Junior gaat gebeuren, volgend jaar weer een veiling?

Ow en zit ocd in die stam of in de manier van opfok aldaar.... Schijnheilig

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:43

Ik neem niet aan dat ze Junior voor een derde keer gaan proberen te veilen, ze staan nu natuurlijk al mooi voor schut dat ze hem 2 jaar achter elkaar niet hebben kunnen verkopen op de veiling.

Neem aan dat ze de overige dieren wel via de achterdeur zullen verkopen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:47

en wat moet er met junior gebeuren dan?? ik ben nog steeds erg benieuwd naar de "aktie" foto's... Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:48

Wat is er nog niet met Junior gebeurt????

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:53

Dat is natuurlijk het probleem bij de verkoop Sarabande; dat ie al zo'n lang en veelbesproken verleden heeft. Jammer dat het openingsbod op 50.000 stond, zouden er anders wel kopers zijn geweest?
Ik ben ook wel benieuwd of ze volgende week nog steeds dat bedrag vragen....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:54

ik vind het zo eeuwig zonde.. Het is echt een prachtig paard (in mijn ogen dan..) en nu raken ze hem aan de straatstenen niet kwijt.. Het enige wat ik voor dit paard hoop is dat hij ergens terecht komt waar ze goed met hem om kunnen gaan.. Ik heb al meedere malen gehoord van mensen met junior nakomelingen "ja, ze hebben karakter, maar als je dat naar je hand weet te zetten en er mee om kunt gaan, heb je er een super paard aan.."
Ik hoop maar junior ook bij zo iemand terecht komt..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:56

Ze wachten met de verkoop van Junior STV misschien op de vader van de juniorenruiter, waar Barbara M het over had, weer beter is aangezien die een ton zou bieden. Tong uitsteken

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:57

Als er kopers zouden zijn hadden die wel rechtstreeks contact opgenomen...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:57

Liezel1 schreef:

Zo iemand is er wel hoor, die tenminste de moeite wil doen om er nog wat van te maken, maar die heeft de centen niet..... Cool Schijnheilig

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:58

ik denk inderdaad dat een serieuze koper wel contact had opgenomen, buiten de veiling om, helaas....

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:58

Aimee schreef:
Wat vonden jullie van Vanatiek (Welt hit II x Junior) en Utopiek (Jazz x Variant)?

Vanatiek en Utopiek kun je beide nog kopen. Zijn niet weggegaan. Voor Utopiek werd 3.000 geboden en voor Vanatiek 2.700.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:59

En wat is de reden daarvan EmEm? En kun je de paarden misschien een beetje beschrijven, qua exterieur en beweging?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:00

Aimee schreef:
Liezel1 schreef:

Zo iemand is er wel hoor, die tenminste de moeite wil doen om er nog wat van te maken, maar die heeft de centen niet..... Cool Schijnheilig

Dat is ook het probleem in mijn ogen. Junior is niet een paard waar iedereen mee weg kan rijden. De "top" om het zo maar even te zeggen heeft het al geprobeerd, met waardeloze resultaten, maar zij zijn dan ook de enige die zulke bedragen kunnen neertellen. De "gewone mens" komt niet aan zo veel geld voor een paard, en een vervelende bijkomstigheid is zijn karakter dan... Mensen die het geld hebben willen zijn karakter niet, mensen die het met zijn karakter willen proberen hebben het geld er niet voor...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:01

Ik was er ook pas om acht uur, dus heb hem enkel aan de hand gezien. En hoe! Haha!
Die foto's komen vanavond, want moet t programma van de digi nog installeren.

Vind het maar raar dat zo'n hengst hup effe tussen die andere paarden geveild word, alsof ie op de markt staat.
Vind hem supergaaf, en ben en blijf fan. Haha! Mocht ik een of andere loterij winnen, mag hij lekker hier komen staan. Vork Vind het echt maar sneu dat gehannes met zo'n paard. Hij is en blijft voor mij gewoon echt een topper. Hij kan zo goed bewegen, en heeft echt ontzettend veel uitstraling.
Vind hem nu trouwens erg veel op zijn pappie lijken met zijn spierwitte velletje.

Ik vond het echt belachelijk dat ze met die kreupele paarden aan kwamen zetten, en die gingen ook voor weinig weg.

Stond af en toe echt te kijken van de lage bedragen waarvoor sommige weggingen...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:05

Liezel1 schreef:
ik vind het zo eeuwig zonde.. Het is echt een prachtig paard (in mijn ogen dan..) en nu raken ze hem aan de straatstenen niet kwijt.. Het enige wat ik voor dit paard hoop is dat hij ergens terecht komt waar ze goed met hem om kunnen gaan.. Ik heb al meedere malen gehoord van mensen met junior nakomelingen "ja, ze hebben karakter, maar als je dat naar je hand weet te zetten en er mee om kunt gaan, heb je er een super paard aan.."

Klopt als een bus.
Heb een Junior merrie, ook echt niet de makkelijkste, maar als je haar voor je wint, is het echt een superpaard, en kun je er zoveel mee. Maar ook zij heeft echt dagen, dat je beter meteen kunt afstappen, want je wint het niet.
Ik zou niet anders meer willen. Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 10:11

Absoluut waar. Ik denk echter niet dat zijn karakter het probleem is (hoe braaf denk je dat Ferro was en sommige van zijn nakomelingen, of Lancet) maar ik denk dat het probleem de leeftijd is. Hij heeft geen verwachtingspatroon meer, geen toekomstbeeld, daarbij dekt hij ook niet genoeg om zichzelf terug te verdienen.