Eurocommerce Paardenbehandeling.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eurocommerce Paardenbehandeling.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:21

arie53 schreef:
Dat is nog reden om een jonge hengst op te knuppen als een zaar gestrafte gevangene.

Slapen overdrijven is ook een vak hoor

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:59

Zep schreef:
arie53 schreef:
Dat is nog reden om een jonge hengst op te knuppen als een zaar gestrafte gevangene.

Slapen overdrijven is ook een vak hoor

Zep toch?! Jij snapt er dus ook niets van, dit is dierenmishandeling!

arie53 schreef:
Dat vraagt denkvermogen en daar vertilt een deel van dit clubje zich niet aan.

Of heb je ook onvoldoende denkvermogen, net als ik?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:16

Jammer dat er meteen weer van alles naar elkaar geroepen wordt... is het niet zo dat de waarheid ergens in het midden ligt? d.w.z. dat het niet geheel onbegrijpelijk en/of onverstandig is om zo'n jong paard vooraf te longeren, dat het bovendien haast vanzelfsprekend is dat een dergelijk jong paard (nog) op de kop loopt én dat bepaalde wijzen van optoming en/of rijden ervoor kunnen zorgen dat paarden juist de ongewenste nerveusiteit en het neurotische gedrag gaan vertonen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:28

arie53 schreef:
Zou het niet beter zijn om hengsten te fokken die zich onder alle omstandigheden als een normaal bruik-en werkbaar laten behandelen?

www.trapzak.nl

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:30

Heeft er al iemand over nagedacht waar de amzone de teugel anders aan had moeten vastknopen dan zo laag bij de singel?
Zo'n westernknop zit er niet op het zadel......

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:51

In Duitsland is het niet ongewoon om even een longeersingel over het zadel heen te leggen, wel eentje met véél ringen, dan heb je zat aanknoopspunten.

Satine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 00:47

Wat een discussie! Maar ik ga mee met de verdedigende partij.
Haha!
Allereerst: Ik heb verschillende paarden al teugels stuk zien trekken als ze vast zaten die een trens inhadden die niet eens 3 jaar en hengst waren. Desnoods het hele hoofdstel zelfs. Als het hem zo erg stoorde en beperkte, 1 ruk en hij is vrij hoor.
Teugels kunnen tenminste breken, een elastiek (halsverlenger) niet en touwtjes ook veel moeilijker.
Dus eerlijk gezegd: ik zou mijn paard ook niet aan de teugels bijzetten, stel dat ie die kapot trekt. Clown

Verder: hij loopt op deze foto's wel erg op de kop, maar of dat nu zo'n ramp is? Bij mijn weten is er geen enkele paardentak (wedstrijden) die het paard in zijn natuurlijke houding laten hoor. En er op rijden is al helemaal niet natuurlijk. Maar moeten we daarom ons paard maar allemaal de wei in sturen? Of in het wild los gaan laten? Nee, wij hebben van het paard een gedomesticeerd dier gemaakt, en zo gefokt dat het wél in staat is om moeilijke (dressuur-)oefeningen uit te voeren. Natuurlijk kan een Prezwalski of Mustang dit niet. Dat heet wedstrijdgericht fokken.

En om nog even te reageren op het artikel over de paardensport en stierengevechten: natuurlijk zijn er genoeg sporten waarin de mens zelf in een onnatuurlijke houding getraind wordt! Wat dacht je (om maar even een voorbeeld te geven) van ballet, waarbij de dansers elke dag opnieuw weer afzien van de pijn aan hun benen en tenen, keihard trainen elke dag en na een ernstige blessure hun hele carrière kunnen vergeten. Ook een sport die erop gericht is een bepaald streefdoel, een perfectie te bereiken. En zo zijn er nog meer hoor. En velen niet natuurlijk voor de mens. (Zo loop ik toch niet op spitzen hoor, lijkt me zeer pijnlijk.)

Mijn besluit is gewoon: veiligheid voor alles, ook al loopt die hengst dan maar even in een ongemakkelijke houding. Liever hij ff pijn (zoals sommigen het zien, ik niet) dan dat er ongelukken gebeuren die voor veel meer mensen/paarden gevolgen zouden hebben. Maar nogmaals: ik vind niet dat het paard zo enorm kort bijgezet wordt op deze foto's, hij loopt gewoon wat op de voorhand over de kop.

joop007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 06:47

Wat een topic.... ongelofelijk.... Zie echt het probleem niet bij die foto's, en om nou gelijk Eurocommerce zo af te zeiken vind ik wel erg laag. Denk dat het een top stal is waar de nederlandse (spring) sport veel aan te danken heeft.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 07:16

Ach, je moet het maar zo zien:
Het is in dit topic net een "discussie" tussen de supportersclub van Feyenoord en Ajax. Met ADO op de achtergrond. Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 07:17

CGJ12 schreef:
Heeft er al iemand over nagedacht waar de amzone de teugel anders aan had moeten vastknopen dan zo laag bij de singel?
Zo'n westernknop zit er niet op het zadel......

heb wel een westernzadel te leen Clown
maar is niet aan te raden, die knop geeft in het geheel niet mee Haha!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 07:29

casirask schreef:
Je mag als ruiter/amazone hopen dat je maar een heel klein stukje in de buurt mag komen, van wat voor gevoel die jongens voor paarden hebben. Ik was wel benieuwd of de TS er een antwoord op had.

ceasario schreef:
Het is in dit topic net een "discussie" tussen de supportersclub van Feyenoord en Ajax. Met ADO op de achtergrond

Casirask, ik vrees dat je lang op een duidelijk antwoord kan wachten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 07:38

ceasario schreef:
Iedereen kent inmiddels deze stal.
De stal waarbij hun ruiters regelmatig in de belangstelling staan,al is het maar omdat de een zijn nek breekt of een dubbele beenbreuk oploopt. Of met zijn paard tijdens het springen bij de landing over de kop gaat.

Ook zoiets........... Knietje in de martingaal, maar wat was het werkelijk??? Geen knietje.

Aangezien wat er op het voorterrein was gebeurt was dit een duidelijk voorbeeld van: zo bang zijn voor het hout dat het beestje vergat te landen...........

Wat ze met die beesten doen moeten ze zelf weten, maar sommige dingen kunnen best anders.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 07:44

MissSisa schreef:
Aangezien wat er op het voorterrein was gebeurt was dit een duidelijk voorbeeld van: zo bang zijn voor het hout dat het beestje vergat te landen...........

Bloos!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:20

MissSisa schreef:

Wat ze met die beesten doen moeten ze zelf weten, maar sommige dingen kunnen best anders.

Dat noemt topsport!

Ik begrijp eigenlijk niet vanwaar die kritiek hier op het Schröder duo.
Wat is hun doel denk je. Langere tijd presteren met een paard op topniveau. Zij gaan heus hun paarden niet stukrijden. Zou nogal dom zijn. Doen ze zichzelf de das om.
Ik vind net dat de twee broertjes heel vakkundig en met veel gevoelen met hun paarden omgaan.

@ Ceasario: Al eens gaan kijken bij Ludger? (na de sluitingsuren dan)

Bianca__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:00

sarabande schreef:
casirask schreef:
Je mag als ruiter/amazone hopen dat je maar een heel klein stukje in de buurt mag komen, van wat voor gevoel die jongens voor paarden hebben. Ik was wel benieuwd of de TS er een antwoord op had.

ceasario schreef:
Het is in dit topic net een "discussie" tussen de supportersclub van Feyenoord en Ajax. Met ADO op de achtergrond

Casirask, ik vrees dat je lang op een duidelijk antwoord kan wachten.

Ik had eigenlijk niet anders verwacht! Dan de voetbal er maar bij halen! Ik blijf erbij, de Schroders zijn top, en hebben niets met dit topic te maken. Hee TS, ben je daar wel eens bij geweest dan? Bij een discussie van Ajax? Ik namelijk wel! Mijn zus heeft er gewerkt. Kan je zeggen dat die mensen in elk geval talent niet afkraken, maar juist aanmoedigen. Zelfs al zijn ze van een andere club. Ik hoop dat Jan Vt nog een antwoord krijgt!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:38

Toch begrijp ik al die opwinding over die foto niet hoor.........

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:46

ceasario schreef:
Het is in dit topic net een "discussie" tussen de supportersclub van Feyenoord en Ajax. Met ADO op de achtergrond. Haha!

Haha! Haha! Haha!

Dát zijn nog eens de echte discussies, yeah! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:56

Wat een topic! Haha!

Uiteindelijk komt het hier op neer dat er twee soorten mensen rondlopen in de paardenwereld.

Degenen die van paarden houden

en

degenen die van geld, veel geld houden.

En geld maakt blijkbaar veel goed Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:58

faye schreef:
Wat een topic! Haha!

Uiteindelijk komt het hier op neer dat er twee soorten mensen rondlopen in de paardenwereld.

Degenen die van paarden houden

en

degenen die van geld, veel geld houden.

En geld maakt blijkbaar veel goed Clown

bij sommigen gaat dat gewoon samen.......... Schijnheilig

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:58

Dat doet GJ beter CGJ Haha!
Maar het idee erachter is goed Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:02

Sjuimpje schreef:
Dat doet GJ beter CGJ Haha!
Maar het idee erachter is goed Ja

GJ maakte van het wrak van de weg een APK gekeurde auto.........
Dat kunnen alleen de besten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:51

ceasario schreef:

Tja... Heb je überhaupt nog wel eens "iets" zinnigs te zeggen..???

(Voor alle duidelijkheid... Topic is kinderspel vergeleken bij de hooligans van Ajax en Feyenoord...!!! Zeker als de TS zich niet weet te handhaven tussen het penny geweld!! Haha! Haha! )

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:22

Het zijn vooral de ADO-aanhangers die voor problemen zorgen hoor Kaja. Ik kom nog wel eens in de buurt van het Zuiderpark en geloof me, dan wordt het Ajax-vaantje keurig verwisseld voor een groen-gele....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:40

CGJ12 schreef:

Hey, we gaan ineens fotosoepen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:50

Sjoert schreef:
CGJ12 schreef:

Hey, we gaan ineens fotosoepen!

Dit is de originele foto........
Die ander had ik eerst bewerkt.
Jammer dat het geen 1 april meer was. Haha!