Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Wie heeft er Rubiquil nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:26

FlairS schreef:
Leuke reclame trouwens dit topic voor Ruiquil en Radetzky Tong uitsteken

en goed nieuws voor mij als fokker. Cool Ach Radetzky heeft als veulen mijn hart gestolen en hij zal altijd mijnen oogappel blijven. Kan daar helaas niets meer aan veranderen. Bloos

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:31

FlairS schreef:
Leuke reclame trouwens dit topic voor Ruiquil en Radetzky Tong uitsteken

Ja dat krijg je met 3 reclamelopers Tong uitsteken Clown
Toch vind ik het een leuk topic eigenlijk. Ik vermaak me zeker wel met het lezen hier.

Odie, is Rubiquil ook dit jaar weer 900 euro, niet drachtig=geen dekgeld?
Van Bommel heeft namelijk geen website.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:43

Zeg Odie wat is het dekgeld dit jaar voor Radetzky? voor het geval er mensen naar vragen.

sorry dat we je bombarderen met onze vragen hoor. Bloos

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:51

Ik denk wel dat rubi's dekgeld 900 euro blijft. Niet drachtig= geen dekgeld is alleen wanneer je je merrie op stal hexagon zet.
Als je via van Bommel dekt kunnen er wel eens hele andere afspraken gelden, maar daar ben ik nog niet van op de hoogte.

Dus mocht je besluiten je merrie met rubiquil te dekken en je wil alleen betalen als je merrie drachtig is dan moet je toch bij stal hexagon zijn.

Radetzky zal nog wel op 450 euro blijven denk ik, 't zou niet echt fair zijn als die duurder werd he

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:57

He dat is een slimme opmerking Odie. Ik zou namelijk zo'n blondje zijn die dat dus niet in de gaten zou hebben.
(dacht ik blij te zijn dicht bij van bommel te zitten Bloos )

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:57

er staat niet op de site van hexagon vermeld dat het niet drachtig=geen dekgeld alleen geld als je je merrie daar stalt. hoe kom je dan aan deze info? of heb ik ergens overheen gelezen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:59

Dat is inside information Dries Clown

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:08

hoe zit het dan wel met het dekgeld van rubiquil? moet je als je je merrie thuis laat insemineren de hele 900 euro betalen en krijg je daar dan nog wat van terug als ze aan het eind van het seizoen niet drachtig is of hoe gaat dat bij hem? kan het zijn dat zijn dekvoorwaarden nu anders zijn nu hij bij van bommel staat?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 16:13

ja dat wil ik ook wel weten hoe het precies in elkaar zit.
maar had wel ergens gelezen niet drachtig geen dekgeld bij allebei.
maar moet je paard daar laten staan tot ze kunnen zien of mij paard drachtig is of zoiets.
geld het niet als je paard thuis laat doen?
Radetzky lijkt mij ook wel leuk alleen weten niks van zijn nakomelingen want die zijn er nog niet.
(en we willen het dit jaar heel graag doen Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:26

Welke keus zou je maken als je nergens over nadenkt en alla minuut zou moeten zeggen wie van de 2 jij het leukst vind?
(dus niet kijken naar de kosten of nakomelingen)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:33

holly schreef:
Welke keus zou je maken als je nergens over nadenkt en alla minuut zou moeten zeggen wie van de 2 jij het leukst vind?
(dus niet kijken naar de kosten of nakomelingen)

dat vind ik eigenlijk een rare vraag, je kijkt toch altijd naar nakomelingen enz. zeker omdat het nu ook van belang is of hij grote nafok geeft haar merrie was toch ook maar 1.59 of heb ik het mis

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:43

Jawel dat is ook zo, maar als je er over uit bent dat het 1 van 2 moet worden, dan kunnen wij niet helpen.
Ik heb ergens het stiekeme idee dat Patjelisa de keus een beetje van ons af laat hangen en daarom zeg ik, als je nu meteen zou moeten kiezen, welke naam roep je dan?

Een kwestie van je gevoel eventjes laten spreken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 18:57

Nog even doorzagen over die stokmaten hoor, want hoewel jullie theorie best grappig is, er speelt veel meer mee.

voorbeeld: mijn [naam verwijderd] komt uit een merrielijn waarin de merries allen zo rond de 1.60 en kleiner zaten. Als er uit die lijn een mannelijk dier wordt geboren, volgt dat wel de lijn der verwachtingen en schieten die praktisch allemaal dik voorbij de 1.65m.
[naam verwijderd] is dus een Balzflug (1.70) x Zeoliet (1.70) x Pele (die was iets kleiner, was het niet 1.65m.?)...

Merries uit die lijn blijven klein, hengsten worden groot.
NIets 'gemiddelde van vader en moeder', het geslacht van de nafok bepaalt.

Kiezen voor een hengst die groter is dan de merrie om zo DUS een groter veulen te krijgen, is onzin. Als dat waar was, waren er een heleboel minder E-ponies en 1.60m.-paardjes te koop Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:28

Ik zou nu, na wat ik weet zou ik in principe tussen die 2 alleen nog Rubiquil kunnen zeggen omdat er van Radetzky minder bekend is.

Maar goed als ik de foto's naast elkaar zou zetten, zou ik zeggen:
Radetzky..

Maar het gaat er niet alleen om wat ik denk of wat ik er leuker uit vind zien..Maar Jullie hulp kunnen we heel goed gebruiken..

Maar om even terug te komen op niet drachtig = geen dekgeld:

Dus dit geld niet bij Van Bommel? Echt Alleen bij Hexagon.
Zou iemand dat voor mij uit kunnen zoeken?
Had stal Hexagon gister al een mail gestuurd maar heb nog niks gehoord.

Dat zou wel jammer zijn, en aan de andere kant heel oneerlijk als Van Bommel die Regel zou verbreken denk ik...

Want het is een heel aansprekende en mensen trekkende regel denk ik..
Helemaal voor mensen die geen geldboompje in de tuin hebben staan Lachen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:32

petraaken schreef:
holly schreef:
Odie, ik doe even heel brutaal, wie is Odie en hoe kom je zo bekend met Rubi en zijn harem? Bloos

heb haar een tijdje geleden hier ook naar gevraagd via PB maar kreeg geen mailtje terug. Maar aangezien de popup berichtjes van pb nog niet werken kan het zijn dat ze hem niet gezien heeft.

In elk geval doet het mijn hart heel erg goed om te horen dat Radetkzy nog steeds zo'n knuffelkont is en op training het goed doet. Odie bezorg me eens wat foto's van zijn veulens. Ben reuze benieuwd ernaar. Met een beetje geluk worden ze samen met zijn volle broer of zus geboren. (hoop op een broertje)

en Odie :
En niet alleen die foto's aan petra geven natuurlijk he Tong uitsteken
Je mag ze ook hier plaatsen hoor !!!

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:33

Ik weet niet of van Bommel ander voorwaarde heeft, zal eens voor je kijken maar ik weet dat als je de merrie naar Hexagon brengt dat het dan in ieder geval volgens niet drachtig is geen dekgeld.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:43

je hebt PB,

maar als de regel van toepassing moet zijn dan :
Moet je je merrie bij Van Bommel laten dekken (insemineren dus) en dan je merrie bij Hexagon stallen?
Of kunnen ze gewoon bij Hexagon Insemineren ondanks dat Rubiquil bij Van Bommel staat.

Maar Radetzky staat nog wel gewoon bij Hexagon toch?

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:18

Ik vind het in principe wel een goede regeling dat de merrie op stal van Hexagon moet staan om voor de niet drachtig-geld terug actie in aanmerking te komen.Niet alleen mensen met een klein of geen geldboompje maken hier gebruik van maar ook de mensen die een merrie hebben die niet of moeilijk drachtig te krijgen is.Er is dan veel werk verricht en uiteindelijk is de opbrengst voor Hexagon € 0,00.Vond het altijd al een erg soepele regeling Tong uitsteken

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:42

patjelisa schreef:
je hebt PB,

maar als de regel van toepassing moet zijn dan :
Moet je je merrie bij Van Bommel laten dekken (insemineren dus) en dan je merrie bij Hexagon stallen?
Of kunnen ze gewoon bij Hexagon Insemineren ondanks dat Rubiquil bij Van Bommel staat.

Maar Radetzky staat nog wel gewoon bij Hexagon toch?

Als je wil dat die regel van toepassing is moet je van bommel links laten liggen en gewoon direct naar stal hexagon gaan.
Je belt naar stal hexagon, je zegt dat je dit jaar met rubiquil wil dekken, je brengt je merrie naar schore zodra ze hengstig is of wordt. Ze wordt daar opgevoeld en zodra het ei groot genoeg is meteen geinsemineerd (ArthurVos kan dat heel goed), vervolgens kun je je merrie op halen en scannen op 18 dagen of je laat haar daar staan en je haalt haar pas na die 18 dagen op en dan weet je gelijk of ze drachtig is.
Als ze leeg is blijft ze daar staan en begint het hele verhaal van opvoelen, insemineren en scannen weer opnieuw.
En Radetzky staat er nog gewoon ja.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:43

Geld terug moet natuurlijk zijn niet betalen Clown

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 23:40

Dat begrepen we allemaal Tong uitsteken

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 23:46

Dees je hebt daar helemaal gelijk in hoor.
Ik zal het anders proberen te verwoorden.
Stel dat je op het papier van de merrie allemaal moeders en vaders ziet rond de 1.60m. Het liefst zou je toch gaan proberen om die stokmaat wat hoger te krijgen. Zou jij dan een slimme zet doen om bijvoorbeeld Painted Black te nemen, of zou je er slimmer aan doen om bv Rubiquil te kiezen?
En als je dan uiteindelijk kiest voor een hengst die zou kunnen bijdragen aan het vergroten, ga er dan niet snel vanuit dat er zo'n 10 cm bij zal komen.
Klinkt toch logisch?

Odie/Arthur, hoe moet ik me voorstellen dat de merrie de dagen doorbrengt op stal Hexagon? (niet qua dekking, maar qua verzorging)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 07:56

ik heb gisteren nog een meeltje gestuurd naar Erica van stalhexagon om te vragen hoe het zat met het dekgeld, heb nog niets terug ontvangen maar zodra ik iets weet zal ik het hier schrijven

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:05

holly schreef:
Odie/Arthur, hoe moet ik me voorstellen dat de merrie de dagen doorbrengt op stal Hexagon? (niet qua dekking, maar qua verzorging)

Holly, Sultana heeft daar een prima verzorging gehad. Ik vond zelfs dat ze dikker was dan dat ik haar daar achter liet maar goed dat kon ook door het inrijden van haar komen. Tja Sultana koos een slecht moment uit om hengstig te worden dat jaar midden in het zadelmak maken. De hexagon ruiters hebben mijn werk gewoon voort gezet op dat gebied (zelfs stukken beter dan ik). Sultana heeft daar zelfs haar visitekaartje afgegeven in de zin van 2 drinkbakken kapotslaan als ze met Rubiquil door de gang liepen om te kijken wie er hengstig was en wie niet. Sultana liet dus duidelijk merken dat ze niet hengstig was. Verzorging is daar echt prima.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:07

dries schreef:
ik heb gisteren nog een meeltje gestuurd naar Erica van stalhexagon om te vragen hoe het zat met het dekgeld, heb nog niets terug ontvangen maar zodra ik iets weet zal ik het hier schrijven

Even geduld graag. Die mensen kijken ook niet de hele dag naar de computer. Als je echt snel antwoord wil is telefoneren nog altijd de snelste manier.