Hengstenkeuring Den Bosch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Hengstenkeuring Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:07

kiana schreef:
Ja, de Now or Never vond ik ook fantastisch bewegen..........
Er zijn een hoop Kracks en Flemminghs uit gegaan vanwege OC en OCD.

Ik vind het allemaal erg vaag op de KWPN HK. Ik vond die Indoctro x Nimmerdor helemaal niets, wat een schraal ponietje.........wel aangewezen. Reden ????

En dan de select sale.
Ja, alle paarden zijn gekeurd, maar 1/3 is niet goed. Toch worden ze geveild voor grof geld.
Schijnt dat weinig mensen vroegen naar de foto's.............

Waar haal je deze onzin vandaan. Als ze oc of ocd hadden waren ze niet in Den Bosch geweest. Of denk je echt dat al die hengsten nog even tussen vrijdag avond en zaterdagochtend op de foto gezet zijn .

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:23

Een paar dingen die mij zijn opgevallen:

De Now or Never x Belisar. Ik zag 'm samen met Anouk op het voorterrein wachten en toen was ik al verliefd... wat een gave knol zeg! Ik lig er nu nog wakker van Haha! Ja

De doorverwijzing van de Krack x Alasca. Beetje jammer... maar goed.

UB40. Wat een SUPERdier is dat en wat een topper gaat dat worden!

United (of zoals de Brabantse boerkes zeggen: Unietet Schijnheilig Haha! ). Wat een ontzettende krabbelaar, dat heeft niks met een dressuurpaard te maken. GETVER!

Trento B. Wil iemand dat arme dier even naar een kliniek of kraker brengen? Anders komt 't niet meer goed hoor... Verdrietig

Tuschinski en Yvonne. Wat een heerlijk dier en wat kan die meid fijn rijden.

Sir Corland. Waarom krijgen basisruiters een boete bij het op concours gaan met spoorplekken en mag hij gewoon met de deken weglopen? Het bloed liep g0dverdomme aan 2 kanten langs zijn buik... BELACHELIJK, DIERENMISHANDELING!!!!!

Rhodium. Die van de pijn niet meer wist waar-ie in stap zijn benen moest laten. Zou dat de reden zijn van dat gestaak?

Jazz. Wat loopt-ie fijn bij mevrouw Beckers!! Complimenten, zo blij als hij door de baan ging.

Lingh. Woorden schieten tekort, wat een ontzettend LEUK en FIJN beest. En zo mooi worden ze weinig gemaakt!

Casantos. De meevaller van de eeuw denk ik... mooi, fijn lopen, fijn springen en een fijn karakter. Heel sympathiek beest!

De Numero Uno's. Over het algemeen hele fijne paarden! Ja

Wilawander xx. Is dat een kruising tussen een hert en een mislukte Trakehner??

Prestige. Moet die aangezien worden voor dressuurpaard ofzo Verward

Special D. Complimenten voor Diederik, hij is er nog niet helemaal, maar knap hoor.

Ferro. Suzan wist halverwege niet helemaal meer waar ze nou mee bezig was, dus nam-ie het maar even over. Wat een paard, echt gaaf. Jammer dat hij geen basisgangen meer heeft.

Die ene Ferro in de quadrille. Volgens mij kon iedereen er hartelijk om lachen, zegt dit iets over het niveau van Utrecht Schijnheilig ??

Iroko. YIIIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha! Haha! Haha!

De M dressuurklasse. Kan er dan helemaal NIEMAND behalve 'die ene jongen die wel aardig rijdt Knipoog ' een fatsoenlijke travers laten zien??

Larino. Niet verwacht dat-ie zo hard kon, en dan nog fijn zou blijven. Toppie!

De poffertjeskraam. Die was er niet Boos! Boos!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:30

De satekraam ook al niet Huilen Haha!

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:34

sarabande schreef:
kiana schreef:

Ik vind het allemaal erg vaag op de KWPN HK. Ik vond die Indoctro x Nimmerdor helemaal niets, wat een schraal ponietje.........wel aangewezen. Reden ????

En dan de select sale.
Ja, alle paarden zijn gekeurd, maar 1/3 is niet goed. Toch worden ze geveild voor grof geld.

Waar haal je deze onzin vandaan. Als ze oc of ocd hadden waren ze niet in Den Bosch geweest. Of denk je echt dat al die hengsten nog even tussen vrijdag avond en zaterdagochtend op de foto gezet zijn .

Is zeker geen onzin. Hier hebben we het in een voorgaand topic ook al eens over gehad.

Alles mag naar de 2e er wordt niet naar gekeken met het aanwijzen voor de 3e.

Echter ze mogen niet gepresenteert worden als ze niet aan de eis voldoen.

Hoe het met de Select Sale zit weet ik niet, maar volgens mij zijn daar de eisen zelfs hoger dan voor goedkeuring bij het KWPN, daar worden de kogels wel meegenomen meen ik. Correct me if I am wrong.

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:36

kiana schreef:

En dan de select sale.

Sorry maar dat schraal ponietje waar je het over hebt had naar mijn idee zeker in de kampioensring thuis gehoort. Een bloedgemaakte indoctro uit een van de betere prestatiefamilies van Nederland die van de paal af springt.

Superbeest, was in Den Bosch minder als in Ermelo. Ben wel benieuwd wie de nieuwe eigenaar is geworden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:40

Gurk schreef:

Deze 2 regels spreken elkaar aardig tegen Verward

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:46

sarabande schreef:
Gurk schreef:

Zal best maar Gurk heeft wel groot gelijk.
Hengsten worden voorafgaand aan den Bosch gefotografeerd en de uitslag is bekend.
Je mag nog steeds naar de 2e bezichtiging, maar wanneer wordt aangewezen naar de derde bezichtiging worden de resultaten van de foto's er wel bij gehaald. Voldoen deze niet aan de norm, dan zullen ze in de derde bezichtiging niet verschijnen.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:47

Magique schreef:
Sjuimpje schreef:
Magique, jij had ook een totaal ander indruk van Lingh op Jumping,
ik weet niet aan wie het ligt, ik weet alleen dat ik mij vrijdag nogal gestoord heb aan Ferro.(En de mensen die om mij heen zaten trouwens ook)

Ik denk overigens dat je het niveau van een paard wat pas enkele malen GP gelopen hebt, niet kunt vergelijken met een Olympiade paard.

Nou bij onze kant van de tribune was het dus precies omgedraait Haha!
Maar hoe kan je je storen aan Ferro die met zoveel gemak in de allerzwaarste dressuuroefeningen danst en dan op zo'n leeftijd met een relatief onervaren amazone ?
Bij ons werd er meer gestoord aan Lingh; wederom veel te strak voorgesteld met een mond die meer open als dicht was. Slechte reclame voor LDR kamp Knipoog

Raar dat jij dan weer net in dat kleine hoekje zit waar t tegenovergestelde wordt beweerd! Leg mij eens uit wat je onder strak verstaat. Ik heb geeb strakke beweging gezien maar mss hebben we met zn alle wel scheel zitten kijken en heb jij als een van de enige van al die toeschouwers goed op zitten letten. KNAP VAN JOU !!!!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:49

sarabande schreef:
Gurk schreef:

Tot en met het aanwijzen van de 3e bezichtiging wordt er niet naar gekeken. Een hengst die dus niet voldoet aan de eisen mag niet meer in de 3e bezichtiging gepresenteerd worden. En kan dus ook niet worden aangewezen voor het verrichtingsonderzoek.

En een paard dat niet goed is op de foto en niet is goedgekeurd mag niet in de KWPN Select Sale!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:54

Fokker79 schreef:
Zal best maar Gurk heeft wel groot gelijk.
Hengsten worden voorafgaand aan den Bosch gefotografeerd en de uitslag is bekend.
Je mag nog steeds naar de 2e bezichtiging, maar wanneer wordt aangewezen naar de derde bezichtiging worden de resultaten van de foto's er wel bij gehaald. Voldoen deze niet aan de norm, dan zullen ze in de derde bezichtiging niet verschijnen.

Zo had ik die regels niet gelezen. Ik vind dat een rare regel binnen een stamboek dat het terugdringen van OC en OCD zo hoog in het vaandel heeft. Ik begrijp de eigenaren ook niet je brand op die manier toch alleen je eigen hengsten af en zeker als het zulke opvallende hengsten betreft.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:58

sarabande schreef:
Zo had ik die regels niet gelezen. Ik vind dat een rare regel binnen een stamboek dat het terugdringen van OC en OCD zo hoog in het vaandel heeft. Ik begrijp de eigenaren ook niet je brand op die manier toch alleen je eigen hengsten af en zeker als het zulke opvallende hengsten betreft.

Eenhengst maakt dan nog wel kans op het predikaat 3e bezichtings henst. Dus ik begrijp die eigenaren wel.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:59

Ik ben het eens met Sjuim.. Kan er niks anders van maken als dat ik ferro bar en boos vond.. ondanks zijn leeftijd.. Denk namelijk dat bonfire het nog beter er vanaf brengt dat hij.. Mijn hemel de draf was om de huilen.. Harstikke leuk hoor dat hij de passage en piaffe nog kan, maar ook daarin liet hij steken vallen.. En de nakomelingen had ik ook beter verwacht..

Arie53 ben ook wel benieuwd of jij erbij bent geweest, want wat een achterlijke opmerking zeg.. Misselijk

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:06

saluut schreef:
sarabande schreef:

Eenhengst maakt dan nog wel kans op het predikaat 3e bezichtings henst. Dus ik begrijp die eigenaren wel.

Helemaal eens. Bovendien is het weer een podium waar je je product kan etaleren voor eventuele verkoop. Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:11

Fokker79 schreef:
Helemaal eens. Bovendien is het weer een podium waar je je product kan etaleren voor eventuele verkoop. Knipoog

Terwijl iedereen weet wanneer en waarom hij eruit gegaan is????

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:13

sarabande schreef:

Er zitten ook een hoop Pennymeisjes met rijke papa's zonder verstand Knipoog Haha!

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:14

sarabande schreef:
Fokker79 schreef:

Zoals je misschien gezien hebt worden niet alle 2de bezichtigingshengsten aangewezen voor het verrichtingsonderzoek.
Bovendien is een oc voor verkoop toch niet per definitie problematisch?
Maar ik zou zeggen, neem eens deel met een hengst dan kom je ervanzelf achter hoe het haasje heden ten dage hoest.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:27

Fokker79 schreef:

Zoals je misschien gezien hebt worden niet alle 2de bezichtigingshengsten aangewezen voor het verrichtingsonderzoek.

En ik bedoelde natuurlijk niet het verrichtingsonderzoek maar de derde bezichtiging Hamer
Laatst bijgewerkt door harryvdz op 06-02-05 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:27

Fokker79 schreef:
Maar ik zou zeggen, neem eens deel met een hengst dan kom je ervanzelf achter hoe het haasje heden ten dage hoest.

Ik had het over de specifieke opvallende hengsten die normaal gesproken er zeker bijhoorden en wiens afwezigheid erg opvallend was, dat kan ik me van eigenaren niet voorstellen, ik vind dat niet slim.

Ik heb de laatste jaren alleen maar merries gefokt, zodra er een hengst is zal ik je advies opvolgen Haha!

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:30

sarabande schreef:
Fokker79 schreef:

Ik had het over de specifieke opvallende hengsten die normaal gesproken er zeker bijhoorden en wiens afwezigheid erg opvallend was, dat kan ik me van eigenaren niet voorstellen, ik vind dat niet slim.

Ik heb de laatste jaren alleen maar merries gefokt, zodra er een hengst is zal ik je advies opvolgen Haha!

Niets mooiers dan een 2,5 jarige hengst op de hengstenkeuring in Den Bosch Vingers aflikken
Oprecht succes ermee toegewenst!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:39

Toch is het zo bij de Select Sale.............
Ik ga geen nummers noemen, Dr.Welling heeft het keurig uitgelegd.
Het ging bij 1 paard in het bijzonder niet om OC, maar om losse stukken in de kogel, die te groot waren om een chip te noemen.
Opereren was geen optie...........
Tja..ik ga hier echt niet zo maar iets vermelden hoor........ik kijk wel uit.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:12

Iemand die weet waarom Montender er niet was?

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:21

Wouter24 schreef:
Sjappie schreef:
Jongens wat is er met nr 162, en 166 gebeurt, beide Flemminghs? Ik zie ze niet bij de 3e bezichtiging staan maar zijn daar wel voor aangewezen....

dus waren ze veterinair niet in orde

Weer een knap staaltje bevooroordeeld iets rondschreeuwen....

De Flemmingh x Silvano is verkocht naar Duitsland en daar direct de volgende dag voor een speciaal voor hem georganiseerde 'keuring' gekomen. Uitslag bij mij tot nu toe nog onbekend.

De andere Flemmingh is volgens mij ook verkocht maar dat weet ik niet 100% zeker.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:30

Orame schreef:
[

De Flemmingh x Silvano is verkocht
naar Duitsland
en daar direct de volgende dag voor een speciaal voor hem georganiseerde 'keuring' gekomen. Uitslag bij mij tot nu toe nog onbekend.

De andere Flemmingh is volgens mij ook verkocht maar dat weet ik niet 100% zeker.

Zal maar eens een kaartje plaatsen zodat men weet wat "Duitsland" is Haha!

Afbeelding

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:35

Waar gaat dit over? Moet je de man zijn schoenmaat ook nog weten??

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:40

Orame schreef:
Waar gaat dit over? Moet je de man zijn schoenmaat ook nog weten??

voor een speciaal voor hem georganiseerde 'keuring' gekomen Knipoog